[IE] Na update veel 'Cannot find server's?*

Pagina: 1
Acties:

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Net terug van vakantie, gisteravond logde ik in en haalde ik de nieuwste windows update binnen.
Ik heb op google gezocht, vond daar op een aantal sites een soort gelijk probleem maar geen oplossingen. Op tweakers vooral de DNS oplossing. Ik heb chello internet en las dat iemand anders er problemen mee heeft vandaag maar de andere huisgenoten hier (3) hebben op hun computer geen problemen (hebben dezelfde websites etc bezocht).
Sinds het instaleren heb ik wel/geen internet. Dwz er is wel internet en die pakt hij 80% wel, 20% niet.

Een aantal voorbeelden:

de homepagina is www.google.nl. Als ik IE opstart pakt hij deze niet, na een aantal maal refreshen (engelstalige IE) pakt hij hem wel.

Hetzelfde bij games.swirve.com/utopia
Vooral hier is het probleem frustrerend aangezien dit text based spel frames gebruikt en bepaalde frames een aantal malen refreshed moeten worden (bijv.het forum)

In outlook express hetzelfde, hij vindt of de binnenkomde post niet of hij verstuurt de uitgaande niet (pas na een aantal maal proberen lukt het)

In msn mislukt de eerste maal inloggen telkens. n.b: bij blijft wel constant ingelogd, de verbinding valt niet tussentijds weg.

Ik heb een aantal mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen werkt:
1)DNS servers veranderen
2)IE 6.0 opnieuw instaleren
3)cache opruimen, tijdelijke internetbestanden verwijderen, cookies verwijderen
4)systeem herstel na voor de installatie van de windows update

Een andere browser is (of het werkt of niet) geen oplossing, aangezien outlook en msn hetzelfde probleem hebben. Ik heb sterk de neiging te geloven dat de windows update het probleem veroorzaakt heeft maar daar is momenteel geen oplossing voor.

Heeft iemand een idee?

Systeemspecs:
Pentium 4 2,66 GHZ
Geforce 4 128mb
256MB, PC2100
(Windows XP pro: sp2 (engelstalig). Microsoft Antispyware, AVG Virusguard)

[bootfix,task manager en hijackthis geven niks raars aan)

*edit op een aantal pagina's die openen pakt hij een deel van de afbeeldingen niet (hangt met hetzelfde probleem samen denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Menghu op 17-08-2005 21:09 ]

Verwijderd

Windows update heeft de vuurmuur aangezet ?
Misschien een repair doen op je connectie ?

• Menghu
ik heb de windows vuurmuur standaard aan, nooit problemen mee gehad.
Ik heb de connectie een paar maal geherinstaleerd maar dat veranderd niks. Wat versta je precies onder een repair?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Menghu schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:14:
ik heb de windows vuurmuur standaard aan, nooit problemen mee gehad.
en bij MS zijn ze zo behulpzaam dat ze bij de update nog wat poortjes voor je dichtgooien...

• Menghu
Ik zal eens proberen die vuurmuur uit te gooien.

Maar zou het aan chello liggen?
Dat ligt erg voor de hand maar dan zouden mijn huisgenoten er ook last van moeten hebben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan

Cannot find server > [IE] Na update veel 'Cannot find server's? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 17:11
Chello had de afgelopen dagen flink last van dns problemen. Het kan natuurlijk zijn dat de pcs van je huisgenoten de domeinen/ip's gecached hebben.

• Menghu
Momenteel lijken er idd geen problemen meer te zijn. Ik zie het nog een dag of twee aan, als het daarna nog steeds in orde is kan er een lockje op.

Toch eens tijd om over te snappen van chello

• Menghu
okeedokie, geen problemen meer. Moet Chello geweest zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oke, daar ga ik dan ook maar even vanuit. Overigens sluiten we eigenlijk bijna nooit topics als ze opgelost zijn. Mocht er nog eens iemand dit topic vinden en vergelijkbare problemen hebben, dan kan die het wellicht hergebruiken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1