Omdat ik meer met programma's zoals 3Dsmax en Premiere ben gaan werken ben ik op zoek naar een geschikte videokaart hiervoor, uitgevoerd met pci-express aansluiting.
Ik wil vrijwel zeker voor een kaart met FireGL chip van ATI gaan, waarschijnlijk de V3200 of V5100.
(Ik heb geen gamerskaart nodig, speel nooit games)
Na een paar uur internet afspeuren en een hoop telefoontjes plegen kom ik tot twee conclusies;
De kaarten zijn niet zo heel makkelijk leverbaar én er bestaat één versie van ATI zelf en één versie van HP.
Het prijsverschil tussen deze twee is nogal groot te noemen.
Bij Hardware Discount in Amsterdam kost de ATI kaart van de V5100 zo'n 640 euro, terwijl ze ook de HP kaart met dezelfde chip (V5100) verkopen voor 391 euro, beide pci-express.
Dit prijsverschil komt overigens niet alleen voor bij Hardware Discount.
Op de vraag of de HP kaart ook in niet-HP systemen werkt werd door verschillende winkels zowel positief -als negatief geantwoord.
Er is geen enkele winkel die mij de garantie wil/kan geven dat het zal werken.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de HP kaarten?
Alvast bedankt!
Ik wil vrijwel zeker voor een kaart met FireGL chip van ATI gaan, waarschijnlijk de V3200 of V5100.
(Ik heb geen gamerskaart nodig, speel nooit games)
Na een paar uur internet afspeuren en een hoop telefoontjes plegen kom ik tot twee conclusies;
De kaarten zijn niet zo heel makkelijk leverbaar én er bestaat één versie van ATI zelf en één versie van HP.
Het prijsverschil tussen deze twee is nogal groot te noemen.
Bij Hardware Discount in Amsterdam kost de ATI kaart van de V5100 zo'n 640 euro, terwijl ze ook de HP kaart met dezelfde chip (V5100) verkopen voor 391 euro, beide pci-express.
Dit prijsverschil komt overigens niet alleen voor bij Hardware Discount.
Op de vraag of de HP kaart ook in niet-HP systemen werkt werd door verschillende winkels zowel positief -als negatief geantwoord.
Er is geen enkele winkel die mij de garantie wil/kan geven dat het zal werken.
Heeft iemand hier misschien ervaring met de HP kaarten?
Alvast bedankt!