Welk type UV filter van B&W kan vergeleken worden met de Hoya UV Pro 1 HMC Super ? Dit omdat B&W ook een aantal verschillende UV filters in het assortiment schijnt te hebben.
Ik kan je alleen vertellen dat de b&w filter (heb ik pas van marktplaats vandaan) het erg goed doet.
de antireflexie coating is zo goed dat het soms lijkt alsof er geen filter op zit.
ik heb nu ook geen last meer van een lensflare, die werd veroorzaakt door mn oude hama filter (te koop)
mijn filter is van he type "B+W 72 010 UV-Haze 1x MRC"
Waar dat Haze voor staat weet ik nog steeds niet, ik dacht eerst dat het een bepaalde kleurcorrectie was. maar met de filter die ik nu heb is daar niks van te zien
de antireflexie coating is zo goed dat het soms lijkt alsof er geen filter op zit.
ik heb nu ook geen last meer van een lensflare, die werd veroorzaakt door mn oude hama filter (te koop)
mijn filter is van he type "B+W 72 010 UV-Haze 1x MRC"
Waar dat Haze voor staat weet ik nog steeds niet, ik dacht eerst dat het een bepaalde kleurcorrectie was. maar met de filter die ik nu heb is daar niks van te zien
'Haze' is een Engels woord voor een lichte vorm van mist, meestal de ondoorzichtige massa die je aan de horizon ziet; wat het met filters te maken heeft weet ik niet.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Even een schaamteloze quote van DPZ:
Wat betreft de oorspronkelijke vraag: ik weet niet precies welk type overeenkomt, maar waarom wil je precies hetzelfde filter (maar dan van een ander merk) hebben? Ik bedoel, het is eenvoudiger als je gewoon aangeeft voor welk doeleinde het precies is, dan kun je aan de hand daarvan eenvoudig het juiste filter selecteren. Ik denk dat B&W UV (010) MRC ongeveer overeenkomt met de genoemde Hoya, maar misschien is de Hoya ook nog 'slim'. In dat geval moet je (uiteraard) de 'slim'-versie (dus geschikt voor groothoek) van B+W hebbenquote: Diagraaf@DPZBij Tiffen is het ongeveer zo:
UV/Sky light filter : +- 20% reductie van UV licht
Haze 1 : +- 75% reductie UV licht
Haze 2A : +- 100% reductie UV licht
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
De reden van de vraag is de verkrijgbaarheid. Ik heb goede berichten over de Hoya gelezen, alleen is deze niet op voorraad (en kan nog minstens 1-2 weken duren). Vandaar de vraag naar een vergelijkbare B&W, puur omdat dit ook goede filters zjn, waarbij ik het echter bijna alleen voor bescherming zal gebruiken.[b]
Wat betreft de oorspronkelijke vraag: ik weet niet precies welk type overeenkomt, maar waarom wil je precies hetzelfde filter (maar dan van een ander merk) hebben?
Je schrijft Hoya Pro1, dus je wil slimlines neem ik aan...
De B+W slimline polarizer heeft geen fronthread, das vervelend want dan moet je de pola eraf schroeven voor je lenskap erop kan
Of de normale B+W slimsfrontthread hebben weet ik niet zo even...
De B+W slimline polarizer heeft geen fronthread, das vervelend want dan moet je de pola eraf schroeven voor je lenskap erop kan
Of de normale B+W slimsfrontthread hebben weet ik niet zo even...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Pagina: 1