Toon posts:

biadmin

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik zit hier nu al een paar dagen te zoeken naar een oplossing om biadmin draaiende te krijgen op een windows 2003 server.
Dit krijg ik als foutmelding :
please install the necessary protocolls for communication

Ik weet wel dat de uitleg simpel is en dat hij een protocol mist, maar ook als ik alle protocollen installeer die beschikbaar zijn in windows 2003 geeft hij nog altijd dezelfde foutmelding.

iemand die een oplossing weet ?

alvast bedankt

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik mis zoiezo de nodig info (o.a.):
outbound/inbound poorten wel/niet los?
welke firewall, of geen firewall?

misschien weet mr google dat wel.
is niet echt de bedoeling zo denk ik, het is nogsteeds geen helpdesk hier.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:52:
Dit krijg ik als foutmelding :
please install the necessary protocolls for communication

Ik weet wel dat de uitleg simpel is en dat hij een protocol mist, maar ook als ik alle protocollen installeer die beschikbaar zijn in windows 2003 geeft hij nog altijd dezelfde foutmelding.
Juiste poorten niet openstaan?

LinkedIn WoT Cash Converter

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BiAdmin de printserver tool bedoel je?

Welke versie heb je en waar heb je die vandaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
Dat ding had ik "vroeger" ook altijd gezeik mee, als de printserver geen IP heeft toegewezen gekregen tijdens een eerdere config dan krijgt ie die nu dmv biadmin. Hiervoor wordt IPX/SPX gebruikt.

Snelste optie: Installeer Biadmin op een Win9x bak waar je ff IPX/SPX toevoegd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk protocol heb je nou nodig? En wat lukt er niet bij het installeren/configureren ervan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zonder duidelijke info van topicstarter aangaande versienummer wordt het een beetje lastig, maar ik vermoed dat hij een versie heeft die niet geschikt is voor 2003.
Die BiAdmin printserver tool is door verschillende leveranciers gebruikt, maar er zijn ook nieuwere versies van die prima onder XP/2003 te installeren zijn zonder IPX te moeten installeren.

Ik heb hier een versie die goed werkt onder Windows 2003 Server neergezet, je kan het daar eens mee proberen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:14:
Zonder duidelijke info van topicstarter aangaande versienummer wordt het een beetje lastig, maar ik vermoed dat hij een versie heeft die niet geschikt is voor 2003.
Die BiAdmin printserver tool is door verschillende leveranciers gebruikt, maar er zijn ook nieuwere versies van die prima onder XP/2003 te installeren zijn zonder IPX te moeten installeren.

Ik heb hier een versie die goed werkt onder Windows 2003 Server neergezet, je kan het daar eens mee proberen?
thanks met deze versie lukt het dus wel zal nog een vorige versie gedownload hebben

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag meteen duidelijk zijn, en iets meer zelf onderzoeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.