[Notebook] Tas vs. Sleeve

Pagina: 1
Acties:
  • 1.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De een wil een tas, de ander een sleeve. Ikzelf ben nog hevig aan het twijfelen waarom het welke keuze zouden moeten worden.

enkele vragen;

Wat is de meerwaarde van een sleeve boven een tas of juist andersom??

Hebben jullie zelf een tas of sleeve, en waarom juist daarvoor gekozen?

Welke eisen moet je stellen aan een tas of sleeve om met zekerheid de weg op te kunnen?

Welk bedrag mag een sleeve/tas kosten?

Ikzelf heb de nijging naar een sleeve. heb afgelopen jaar een Belkin tas gehad, maar betrapte mezelf er op dat ik de tas meer in mn rugzak of weekend tas liet verdwijnen dan dat ik hem daadwerkelijk als tas gebruikte.

Ik zit te denken aan een van de hieronder genoemde tassen. Als er iemand ervaring heeft met een van deze producten graag een review!

Sumdex ImpactGuard Notebook Sleeve (voor 15,4" notebooks)

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/3585.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/3587.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/3586.jpg

OF

Neoprene Notebook Computer Sleeve

http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=44291

Afbeeldingslocatie: http://a1480.g.akamaitech.net/f/1480/124/4h/images.ebags.com/images/products/44291_xlrg.jpg

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als je toch altijd al een rugzak ofzo meesjouwt, is een sleeve voldoende, en zelfs te prefereren. Als je "alles bij de hand" wilt hebben, is een sleeve waarschijnlijk net te klein. Als je regelmatig moet lopen met je laptop in de hand, zal je merken dat 3 kilo of meer toch niet niks is. Ik heb zelf een Caselogic NCR-2 gekozen. Deze tas kost weinig (35 euro), biedt enige bescherming voor de laptop (15,4") en heeft daarnaast net voldoende ruimte om de voeding, een muis en wat CD's enzo mee te nemen. Het kleine klepje biedt snelle toegang tot (plaats voor) een mobieltje; Schouderriem wordt meegeleverd. Ik heb hem in donkerblauw; is net weer wat anders als dat eeuwige grijs/zwart.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik hou er niet van om met een laptoptas rond te sjouwen.

Tegen:
- Ze zijn groot als je er veel in kwijt wil of te klein omdat niet alles past + loodzwaar in één hand als alles er in zit
- Te makkelijk doelwit om gejat te worden. Ik kan soms zo zien op het station wie er met een nieuwe laptop rondloopt :P
- Duur in de aanschaf, 35,- zoals hierboven genoemd vind ik al een hoop geld.

Voor:
- Patsfactor
- Betere bescherming voor laptop

Zelf heb ik een sleeve die in mijn rugzak doe, met muis en adapter. Past allemaal goed en gemakkelijk op de rug.
Voor:
- Een sleeve is makkelijk

Tegen:
- Maar veel kwetsbaarder. Je kan je laptop en dan voornamelijk je scherm veel gemakkelijker beschadigen (platdrukken).

Mijn persoonlijke voorkeur naar een sleeve komt ook voornamelijk voort uit het feit dat ik veel met het openbaar vervoer reis. Ik wil geen twee tassen bij me hebben en het liefst alles in een rugzak, zit gewoon beter. Ik kan me voorstellen dat als je een gloednieuwe laptop hebt en je altijd met de auto bent liever een tas hebt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

offtopic:
Een laptop RUGtas is geen optie voor je? Bevalt mij in ieder geval heel goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door woest85 op 18-08-2005 20:07 ]

[Signature]

Verwijderd

Ik ben zelf voor een RUGtas aan het kijken; Jansport FireWire. Enig nadeel, de laptop zit, als je je tas op z'n rug legt, altijd ONDER je boeken.

Nou is het scherm van mijn laptop vrij sterk, maar dit gaat toch deuken als je een paar boeken mee moet nemen?

Verwijderd

Ik heb hem in een sleeve zitten (of eigenlijk een hoes van stof die mijn moeder heeft gemaakt >:) ) en deze doe ik dan weer in een normale rugtas (of eigenlijk schoudertas). Zo kan ik nog wat andere dingen meenemen en heb ik toch 'mijn handen vrij'. Ik vind het zelf wel makkelijk zo eigenlijk, een laptoptas is iig veel en veels te groot voor mij en bescherming heb ik niet zo nodig omdat ik een vrij stevig notebook heb (geen dun platic e.d.). Dat waren eigenlijk de redenen voor mij, maar het blijft persoonlijk :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:41:
Ik ben zelf voor een RUGtas aan het kijken; Jansport FireWire. Enig nadeel, de laptop zit, als je je tas op z'n rug legt, altijd ONDER je boeken.

Nou is het scherm van mijn laptop vrij sterk, maar dit gaat toch deuken als je een paar boeken mee moet nemen?
Ik zou het persoonlijk niet aandurven. Ik heb op mijn scherm dat ik heel vaag in het stof de randen van mijn touchpad kan zien :/ Een kapot scherm is duur om te vervangen en duurt ook nog eens erg lang. Ik zou het risico niet doen.

Jansport FireWire? Zit daar standaard een FireWire aansluiting op :P
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:44:
Ik heb hem in een sleeve zitten (of eigenlijk een hoes van stof die mijn moeder heeft gemaakt >:) )
Dat heb ik iemands ook zien doen: zelf een sleeve maken, niet te moeilijk. En heel goedkoop :). Dat had ze afgekeken van mijn sleeve: dat is niet met een rits zoals op bovenstaande plaatjes te zien is, maar gewoon een met een drukknop met een magneetje erin. Ideaal.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Even voor mijn beeldvorming, maar wtf is een sleeve?

Ik heb een laptoptas waar ik mijn laptop in kwijt kan, samen met de adapter, een muis en 3 cd's oid, er zit een handvat aan en er zat een schouderriem bij. Het ding bied amper bescherming maar je kunt wel alles in 1 keer meenemen.
Volgens jou zou dat dus (als ik het goed gevolgd heb) een sleeve zijn? Wat is dan wel een laptoptas? Want ik (en iedereen om me heen) noemt dat ding al 3 jaar een laptoptas?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

een sleeve is alleen een stukje stof die je om je laptop doet (afgesloten door een rits ofzo), een tas heeft nog allemaal vakjes en schouderbanden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:07:
offtopic:
Een laptop RUGtas is geen optie voor je? Bevalt mij in ieder geval heel goed :)
Nee niet echt. Heb een prima rugzak. Zijn daarnaast niet echt mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Sinds dit jaar is er bij mij op school een draadloos netwerk, voorheen waren laptops op het netwerk taboe dus ik nam hem zelden mee.

Ik heb gisteren een rugtas met een mooi plekkie voor de laptop gekocht, vrij prijzig namelijk €80 maar wel levenslange garantie (oftewel hij gaat wel een paar jaartjes mee)

Een rugtas heeft een betere gewichtsverdeling (zo'n tas die je op je heup draait gaat erg vervelend hangen naar verloop van tijd) en met een rugtas kan ik er een aantal mappen en dikke boeken in kwijt (36 liter inhoud + plek voor een 17" laptop).

Ik heb om te testen een tree bier van de aldi erin gepropt (wat makkelijk past dus me pa ook weer blij :+) en op mijn rug gehangen. 12 Kilo is toch aardig wat, maar vervelend is het totaal niet ook niet wanneer je er een uurtje mee gaat wandelen.

Ik ben erg tevreden over mijn keuze, en zou echt niet terug willen naar een heuptas + rugtas ;)

edit:
Ik lees net dat je een goede rugtas hebt. Misschien is het toch verstandig de rugtas + laptop vak niet helemaal af te schrijven. Neem wat spullen mee die je normaal mee zou nemen en probeer wat verschillende tassen in de winkel.

Ik zou in iedergeval niet voor een sleeve gaan. Lijkt me veel te kwetsbaar voor een stuk hardware waar je waarschijnlijk toch flink geld voor hebt moeten neerleggen.

[ Voor 20% gewijzigd door sPENKMAN op 19-08-2005 14:08 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die NCLE-2 (je 2e foto) heb ik, die bevalt enorm goed. Stevig en hij past precies in mijn Eastpak rugzak (15" notebook).
Een sleeve vind ik persoonlijk heel fijn omdat deze overal in kan en men niet kan zien dat je een laptop meesleept (diefstal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]
http://www.thinkgeek.com/computing/bags/6d84/

Man is dat niet patserig :Y)
Het ding is rocksolid en ziet er errug mooi uit. Hangt wel prijskaartje aan uiteraard :(
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Motrax schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:46:
Ik hou er niet van om met een laptoptas rond te sjouwen.

Tegen:
- Ze zijn groot als je er veel in kwijt wil of te klein omdat niet alles past + loodzwaar in één hand als alles er in zit
- Te makkelijk doelwit om gejat te worden. Ik kan soms zo zien op het station wie er met een nieuwe laptop rondloopt :P
- Duur in de aanschaf, 35,- zoals hierboven genoemd vind ik al een hoop geld.
Je hebt genoeg laptoptassen die er uitzien als een gewone rugzak of een gewone schoudertas, dus de jatfactor is niet anders.
Een schoudertas heeft een hengsel zodat je hem in je handen kunt dragen maar ook een schouderband, maar dat spreekt voor zich. Zo kun je dus nogal afwisselen.
Een goede tas, zo eentje die dus lang mee gaat en tegen wat stoten en ander misbruik kan, is gewoon duur. Die 35 euro zijn de goedkope tassen eigenlijk.

Ik heb een schoudertas boven een rugtas verkozen omdat ik na een uur lopen met een rugtas al last kreeg van een stijve rug. De inhoud van de rugzak beperkte zich dan ook nog eens tot vrij licht spul: parapluutje, broodbak met inhoud en iets van een flesje drinken. Heel wat minder dan een laptop dus.
Dat heb ik vroeger altijd al wel gehad met een rugtas. Sinds ik die schoudertas heb, heb ik ook geen last meer van mijn rug whatsoever.

Heb je al een mooie en/of dure tas dan is een sleeve misschien wel handig. Een laptopvak in een rugtas of schoudertas zijn veelal van hetzelfde materiaal en misschien niet ietsje dikker dan een sleeve dus qua bescherming maakt het niet uit. De Jansport tas die ik heb (datafile) heeft echter weer een speciaal schokabsorbtiesysteem onder dat laptopvak zodat de laptop niet zou beschadigen als je de tas net ietsje te hard neerzet (en dat doe je met een schoudertas best snel). Dat is dan weer het voordeel van mijn tas, ik ben het niet tegengekomen bij andere tassen.

Verwijderd

Ik heb een samsonite 400 inventure, klein maar zeker aan te raden. het is een kleine rugzak, zeer stevig en een heel mooi design. heb er 59 euro voor betaald. Gebruik het voor op school, ibm t41 en boeken.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zie niet in waarom je de laptop niet in een rugtas kan doen. Mijn oude laptop heeft nooit zijn eigen laptoptas gehad en werd gewoon tussen de boeken gedropt. Het is nu zo'n oudje van 4 a 5 jaar en de huidige modellen moeten meer aankunnen dan mijn oudje zou ik denken.
Een sleeve lijkt me dus meer dan genoeg bescherming als je geen twee tassen wilt dragen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik altijd een sleeve, maar ben nu wel op zoek naar een rugtas met een sleeve. De Crumpler die ik op het oog heb (Puppet) heeft een uitneembaar laptopvak, maar is wel gruwelijk duur. Het voordeel is dat hij er niet uitziet als een typische laptoptas.
De rugtas die ik nu gebruik is eigenlijk te slap om laptop in sleeve in te vervoeren. Gelukkig hoef ik geen zware boeken mee te slepen, maar met wat andere spullen is het niet echt iedeaal.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

Bob Popcorn

Plop!

Ik neem een sleeve en stop hem in de sleeve in het laptopvak van m'n tas :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb een Trunk&Co (merk van Samsonite). Type weet ik zo even niet meer. Ziet er uit als een gewone rugtas, maar heeft een vak voor je laptop (heb zelf een 15.4" laptop en die past er prima in). Het laptop vak zit aan de buitenkant, dus hoef je niet bang te zijn dat er dingen op liggen als je hem neer legt (maar je moet er uiteraard ook niet hard tegen aan stoten). Verder zit er nog een vakje in voor een mp3 speler/diskman. Ik heb hem nu een jaar en hij vertoont nog geen enkel spoor van slijtage. Prima tas :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
ik heb een notebook rugtas van Asus, deze bevalt mij heel erg goed, als je fietst of op de brommer zit, kan je je lappie op je rug doen, geen last van je schouders enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Ik ken iemand die een Jansport rugzak heeft met een laptopvak (gelijkaardig aan die FireWire, maar een ouder model, geloof ik). Ik heb hem er nog niet over zien klagen en zijn notebook doet het al jaren goed (zo'n oude zwarte Apple met wit logootje). De rugzak ziet er ook extreem goed gevoerd uit in dat laptopvak, dus veel last van boeken zul je niet hebben.

Zelf heb ik onze notebook al meerdere malen in een Eastpak-zak meegenomen (vliegtuig, lange autotochten, ...) en daarvan is het scherm nog heel (de cover heeft wel een krasje, maar wat kan je verwachten van Medion?). In die rugzak zit wel een vak voor notebooks, maar daar past hij niet in (er past tot een 15" Dell in, en onze notebook zal toch net iets groter zijn dan die 15").

Het voordeel van een rugzak is en blijft steeds het feit dat het niet opvalt dat je dure apparatuur meehebt. Zo'n notebooktas is gewoon een uithangbord "steal me" want vaak staat er nog iets van Merk als "Acer" of "Toshiba" op, dat is eigenlijk gewoon vragen om gestolen te worden (plus dat veel van die tasjes nu niet topkwaliteit zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee tassen van Crumpler, ze zijn echt alleen veel te duur.
Maar zijn wel super stevig, zien er (vind ik dan) leuk uit en zijn niet zo 'laptoptassig'

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:60vhESTYWNEJ:www.notebooksbilliger.de/images/crumpler_VM-009_gross.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik heb ook een tijd de Caselogic sleeve gebruik gehad. Maar ik gebruik nu de sleeve niet meer, ik gooi hem gewoon los in mijn tas. Als je je tas goed schoon houdt is dat goed te doen.

Ik heb trouwens wel een eastapk met leren onderkant, lijkt een beetje op deze, maar ik heb ook leer aan de zijkant en mijn leer is dikker/grover:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetravelman.com/EastBack641Cl.jpg

Er zitten nu wel wat kleine krasjes aan de zijkant maar dat is enkel het verflaagje dat iets is aangetast. Weegt voor mij in ieder geval niet op tegen het feit dat ik met zo'n lompe laptoptas moet lopen.

De Caselogic sleeve past trouwens wel zeer netjes in een eastpak tas, maar ik ben simpelweg te lui om hem daar iedere keer in te doen. Als je namelijk wat boeken bij je hebt dan past die sleeve niet goed meer. De sleeve trekt namelijk je eastpak helemaal breed waardoor er bijna niets meer bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Bestaan er trouwens niet iets van harde laptopcases (die aan de binnenkant wél zacht zijn natuurlijk...)?

Dat lijkt mij handig om in je rugzak te doen. Niet veel groter dan een sleeve, wel veel steker dan een sleeve en je hoef took niet meer bang te zijn dat er boeken op komen te liggen...

edit:
Ik bedoel dus geen harde tas ofzo... Maar gewoon iets van een metalen koker die aan de binnenkant met schuimrubber bekleed is en je gewoon in je rugtas kunt doen...

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 26-08-2005 14:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:56:
Ik heb zelf twee tassen van Crumpler, ze zijn echt alleen veel te duur.
Maar zijn wel super stevig, zien er (vind ik dan) leuk uit en zijn niet zo 'laptoptassig'

[afbeelding]
Deze tas heb ik nu inbestelling staan, best duur 126 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik zweer bij een knappe tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Motrax schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:54:
[...]

Ik zou het persoonlijk niet aandurven. Ik heb op mijn scherm dat ik heel vaag in het stof de randen van mijn touchpad kan zien :/ Een kapot scherm is duur om te vervangen en duurt ook nog eens erg lang. Ik zou het risico niet doen.
Daar hebben we dus een screenprotector voor. :) http://www.shaggymac.com/index.php?main_page=index
Pagina: 1