Toon posts:

[Linspire] fout tijdens opstarten installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het blad, linux starter een linspire cd gehad, namelijk Five-O
Nu wou ik deze installeren, maar helaas crasht hij steeds bij de installatie.
Mijn laptop is een fujitsu siemens amilo 1650.
De melding die hij geeft is:

cardmgr[1000]: chdir to ect/pcmcia/ failed: No such file or directory
bootsplash: status on console 0 changed to off
FATAL: CD search failed. Type ''exit'' to reboot

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.
ik heb al gezocht via google, en op de helpdesk van linspire, maar niets gevonden wat van nut kan zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 18:06 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe loopt de installatie, maak je eerst al keuzes en loopt ie daarna vast. Of kan je de cd niet eens opstarten omdat hij dan al crasht?

Wil je hem op een bepaalde partitie installeren of is het een verse installatie op een geformateerde hd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan eerst kiezen voor installatie op schijf, of voor de live versie.
Deze lopen allebij bij het laden van het installatiescherm vast (denk detecteren van alle hardware)
Dus ik heb nog geen enkele vraag gekregen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Probeer es bij het booten 'noacpi' als optie in te geven?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeerd, maar helaas werkt dit niet, dit zit bij linspire bij de geavanceerde optie's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 20:30 ]

• Sallin
  • Niet online
Heb je de cd al op een andere computer geprobeerd?

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Yep, op die van mijn broertje. Deze doet het wel goed.
Ubuntu cd draait ook gewoon prima op mijn laptop, of knoppix bijvoorbeeld

• Sallin
  • Niet online
Ik ben ff naar de Linspire pagina geweest, het lijkt erop dat ze zich in principe op desktops richten. Hier is een linkje met compatible laptops van hun site. Verder vond ik nog een topic op een andere site met hetzelfde probleem als jij.
Ben je zelf al wat opgeschoten?

edit: Oh ja op de site van linspire is ook nog een usersforum te vinden, misschien dat ze daar het probleem ook zijn tegengekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sallin op 18-08-2005 15:16 ]

This too shall pass

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

cardmgr[1000]: chdir to ect/pcmia/ failed: No such file or directory
Ik weet niet of je dat hebt overgetypt of dat dat echt zo stond of weet ik het, maar het is /etc/pcmcia, dus als dat de exacte foutmelding was, ziedaar je probleem. Kijk eens of er een kernel optie nopcmcia of zoiets is. Dan gaat 'ie het doen, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
heej thx voor jullie berichten, maar ik heb dus ook al op linspire gekeken, en ik heb tal van de zelfde problemen gevonden, maar op die forum's komen ze er niet uit.
Verder heb ik al nopcmia zoals in een vorige replay gemeld gebruikt, maar dit geeft nog steeds de zelfde melding.
Ik ben helaas nog niks verder opgeschoten.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp valt je beeld dus weg als je gaat installeren? Als dit het probleem is doe dan het volgende.

Kies bij de grub-screen voor installeren, druk nu op 'e' ipv 'enter' kies dan voor de keuze met de kernel, een boel cijfers etc. Druk wederom op 'e'
Er kunnen nu dingen gewijzigd worden. Zorg ervoor dat je helemaal aan het einde van de zin staat. typ nu het volgende in:
xdriver=vesa
dan een enter, en dan een b.
Nou moet het werken.

http://forum.linspire.com/viewtopic.php?t=412492 Dit was het forum waar ik me probleem heb weten op te lossen.
Pagina: 1