Beste GOT'ers,
Ik probeer een afbeeldingen database te maken voor mijn CMS systeem, net zoals op TW.net en Radio538.nl.
Maar nou loop ik vast. Ik wil nl. via img.php?1 een image oproepen. Naja geen punt werkt. Alleen in IE weergeeft ie de afbeelding niet. Daar wil die um gelijk downloaden. En nou is het ook zo, dat als ik een img download, dat ie dan de file opslaat als img.php EN niet als pietje.jpg ofzo, als dat de oorspronkelijke naam was.
Dit is me code:
Ik probeer een afbeeldingen database te maken voor mijn CMS systeem, net zoals op TW.net en Radio538.nl.
Maar nou loop ik vast. Ik wil nl. via img.php?1 een image oproepen. Naja geen punt werkt. Alleen in IE weergeeft ie de afbeelding niet. Daar wil die um gelijk downloaden. En nou is het ook zo, dat als ik een img download, dat ie dan de file opslaat als img.php EN niet als pietje.jpg ofzo, als dat de oorspronkelijke naam was.
Dit is me code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? $aid = $_SERVER["argv"][0]; include_once( "includes/system.inc.php" ); $Core = new core(); $Core->_CLS['mysql']->query( "SELECT * FROM " . $Core->_CFG['imagestable'] . " WHERE aid = '" . $aid . "'" ); if( $Core->_CLS['mysql']->num_rows() > 0 ) { $data = $Core->_CLS['mysql']->get_data(); header( "Content-type: image/" . $data['extensie'] ); echo base64_decode( $data['image'] ); exit; } else { echo "Image not found!"; exit; } ?> |
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 18:02 ]