Toon posts:

onstream adr50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet mijn data van mijn pc backuppen en dat ging eerst altijd goed met deze tapestreamer onder win98 maar nu heb ik winxp en ik krijg hem maar niet werkend.
de scsi kaart werkt goed is geinstalleerd en de tapestreamer word ook gevonden maar daar is alles mee gezegt.
ik heb de laatste drivers geinstalleerd maar het programma (1safe) ziet de streamer niet dus ik kan niets backuppen en aangezien mijn maxtor schijf het binnenkort begeeft ( dat test programma gaf fouten aan en de schijf kan niet meer als opstart schijf gebruikt worden :? ) zou ik het toch graag en snel werkend willen hebben.

iemand ideeen ?

Verwijderd

/me graaft heel diep naar een soortgelijk iets in een ver verleden.

Als ik het goed heb, was het met die (on)dingen zo dat je OF 1safe moet gebruiken, en NIET de driver installeren, OF de driver installeren en de ingebakken windows backup gebruiken.

Er zijn overigens ook firmwares uitgebracht in de loop der tijd voor deze apparaten, wellicht even checken welke versie je hebt en evt. updaten.

Als het niet 1-2-3 lukt, zou ik voor de veiligheid toch even naar de winkel rennen en een (externe) HDD kopen om daar alles nog een keer op te backuppen.

Verwijderd

Ik heb deze apparaten ondersteund bij de helpdesk, eerste advies:
schaf een backup apparaat aan.

verder probeer het volgende eens:
deinstalleer onesafe volledig, ook handmatig register en directories deleten.

installleer de drivers:
http://www.hastec.nl/driv...s_for_windows.htm#adr2000

probeer daarna met NTbackup een backup te maken.

Maar gezien mijn ervaringen met deze apparaten, als de data belangrijk is schaf eersst een extra hdd aan om een kopie te maken van de data.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog vanalles geprobeert niets werkt :( schijf is inmiddels overleden ( daar gaan mijn foto's en films O-) ) maar bedankt voor de reacties de tapestreamer krijgt een enkeltje vuilnisbelt als me vader hem in zijn win98 ook niet meer aan de gang krijgt })