Tweakers,
Ik heb een probleem met classen in PHP. De fout heb ik ondertussen gevonden en ik weet waar de parser op vast loopt, maar ik weet geen goede oplossing voor mijn probleem. Op php.net vind ik niets over objecten declareren binnen een klasse. Google
Wat wil ik bereiken: stel je hebt de volgende klasse
nu zit het probleem bij de variabele $dalMerk. Alles gaat goed tot ik de functie getById probeer op te roepen. Op een of andere manier is $dalMerk een nullreferentie geworden.
Hoe kan ik dit nu best oplossen. Het liefst zou ik gewoon 1 globale variabel gebruiken binnen mijn klasse. Kan dit niet in PHP, en moet ik dan telkens $dalMerk = new DalMerk(); typen?
Alvast bedankt
Ik heb een probleem met classen in PHP. De fout heb ik ondertussen gevonden en ik weet waar de parser op vast loopt, maar ik weet geen goede oplossing voor mijn probleem. Op php.net vind ik niets over objecten declareren binnen een klasse. Google
Wat wil ik bereiken: stel je hebt de volgende klasse
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| class MerkController{ var $dalMerk; function MerkController(){ //in de constructor creeren we een instantie van DalMerk $dalMerk = new DalMerk(); } function getById($merkid){ $merk = new Merk(); //$dalMerk is hier null //daarom moet ik terug een nieuwe instantie maken. $dalMerk = new DalMerk(); $result = $dalMerk->getById($merkid); $row = mysql_fetch_array($result); $merk = $this->fillMerk($row); return $merk; } } |
nu zit het probleem bij de variabele $dalMerk. Alles gaat goed tot ik de functie getById probeer op te roepen. Op een of andere manier is $dalMerk een nullreferentie geworden.
Hoe kan ik dit nu best oplossen. Het liefst zou ik gewoon 1 globale variabel gebruiken binnen mijn klasse. Kan dit niet in PHP, en moet ik dan telkens $dalMerk = new DalMerk(); typen?
Alvast bedankt