FSAA heeft ook zijn nadelen !

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Veel screenshots moeten je doen geloven dat FSAA de toekomst is, maar er zijn ook heel wat nadelen :
1. Resolutie blijft laag, dus "zeer verre en kleine" onderdelen (tegenstanders) die al moeilijk te zien waren worden met FSAA helemaal weggefilterd.
2. Een vergelijking van 800x600+FSAA en 1024x768 gaat volgens mij niet op. Dit moet volgens mij worden vergeleken met een resolutie van minimaal 1280x1024 of hoger !
3. Speciale effecten in spellen kunnen helemaal wegvallen door FSAA. (was dus incorrecte info, sorry!)

UPDATE: De oude screenshots zijn bij 3dchipset vervangen, omdat er een probleem was met de replay-funktie van Rally-championship.
Punt 1 en 3 zullen dus weinig invloed hebben. Bij deze vervang ik ook de 2 JPG's. (vergeet niet te refreshen)

Hieronder een voorbeeld (van www.3dchipset.com ):

FSAA-UIT
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~hermanie/fsaa/off.jpg

FSAA-AAN
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~hermanie/fsaa/on.jpg

PSN-id: Chrasher

• Maf
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Horen die plaatjes niet andersom te zijn?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Het is nog traag ook op het moment!

Nee, volgens mij kloppen die plaatjes. De randjes bij kleurovergangen zijn IDD lekker glad, maar al je detail in je scene wordt ook 4 x hersampled tot het lekker wazig is :r

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nou geef mij toch maar beeld zoals in het onderste plaatje...de details aan de zijkant van de auto zijn zelfs nog strakker! Het enige was verdwenen is is die barst in de voorruit, voor de rest ziet het er VEEEEEL beter uit.

PC Specs

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Wauw! Met FSAA verandert de 13 op de zijkant zelfs in een 0. Ongelofelijk, Mike! :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

hehe :)

werkt dat hele FSAA gebeuren ook onder win2k? want ik kreeg het dus niet aan de gang (TNT2-u)

iig in q2 was er geen verschil te zien, de randen waren nog steeds niet volledig gladjes.. Wel was het retetraag (ook als het uitstond), dus ik heb maar weer een oudere driver erop gezet

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 01:31
Met punt 1 heb je idd een punt. Normaal zie je in de verte een pixel aan en uit gaan. Dat word dus nu anders, moeilijker en dus ook realistischer.

diskeltische lurker

• Crusader
  • Laatst online: 21:12

Crusader

Arc Nature

Ben nog leek op het FSAA gebied, dus vandaar mijn vraag: is FSAA op mijn Asus V3800 (TNT2) ook mogelijk en zo ja, met welke driver?
En hoe kun je het aan- of uitzetten?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

eej, beetje mijn posting weg gappen he :)

• White Feather
  • Laatst online: 22:28
volgens mij zit fsaa alleen in de geforce drivers en wordt het niet ondersteund op de tnt(2)

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:01
Ehhmmm ben ik nou gek of zijn het 2 verschillende shots. Op de ene heeft de auto nummer 13 en op de andere nummer 0. Wie zegt mij dat ze verder wel het zelfde zouden moeten zijn?

[update]
--- Hmmm, ik ben een beetje laat en blind zie ik. 'K was (natuurlijk) niet de eerste die dit zag....

--<BR>Duh?<BR>

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
Hmm ik denk inderdaad dat deze plaatjes niet echt als voorbeeld bedoeld kunnen zijn want het nummer is inderdaad anders dus die barst tja...
verder denk ik dat punt 1 wel klopt maar die derde dus niet.

.

Verwijderd

het 8erste kleine ruitje is bij de ene ook open en bij de andere dicht.

volgens mij loopt een anti3dfx pino hier een beetje te faken.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Originele eerste post is gewijzigd i.v.m. verkeerde info :(

Vergeet niet te refreshen voor de nieuwe screenshots!

Verwijderd

ik zie zeker wel verschil maar of het rendabel is gezien het aantal fps je erbij inlevert??

Verwijderd

Het verschil bij de oude screens was toch dat de barsten in de voorruit erg blurry werden (of vergis ik me nou)? In deze screenshots zie ik weinig schokkende verschillen (wat minder jaggies bij de stoeprand)

Verwijderd

Crasher, post eens de link waar je die nieuwe informatie gevonden hebt.

Thx.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Misschien dat ik het niet helemaal goed begrepen heb, maar is FSAA niet bedoeld om een beter beeld te krijgen op de resolutie die je normaal ook gebruikt??
Dus als je thuis zit met een 15" scherm en je draait 800*600 kan je met FSAA een mooier beeld krijden dan anders mogelijk zal zijn.

Ik geloof ook niet dat het slim is om een lagere resolutie te draaien om maar FSAA aan te zetten.

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Is dit geen eye-candy ?

[img]http://lego.gamepoint.net/Fsaa02.jpg"[/img]

[img]http://lego.gamepoint.net/Fsaa.jpg"[/img]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Weet je hoeveel mooier een spel met FSAA er uit ziet? Het is helaas nog wat langzaam, maar in 640*480 draait het perfect! (UT in 1024*768 heeft er ook geen moeite mee, maar in NFS5 moet je er niet mee aan komen)

Verwijderd

eerste post op 11-05-2000 10:15 !!!

welk spel is dat btw?

Verwijderd

redox, welk spel is dat??????
antwoord, ik ben niet de enige die benieuwd =

Verwijderd

Zo te zien iets met Star Trek

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

De screenshots zijn uit Startrek Elite Force (zie www.activision.com ).. Is wel een Demo

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Die eerste post uit mei ?
je denkt toch niet dat ik dat allemaal ga bewaren he ! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif
Ik heb zelf geen Voodoo5 maar een GeForce-GTS en ik kan je zeggen dat 1280x1024 er echt veel beter uit ziet dan 640x480 of 800x600 met FSAA. En het is nog veel sneller ook. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif (in ieder geval op die GTS)

Pagina: 1