Ik maak gebruik van SimpleXML, dus zoek eigenlijk ook een Simpele oplossing
Probleem is klein. Ik lees een XMLFile in, alles simpel, en dan wil ik een bepaalde tag weer outputten met de inhoud. De inhoud bestaat uit tekst en XHTMLnodes.
Als voorbeeld de tag 'bericht' als onderdeel van het SimpleXMLObject 'xml'
geeft
bericht ziet eruit als:
Als ik nu bericht wil outputten, doe ik bijv
Resultaat is een leegte, want hij probeert nu gewoon die array zeg maar te echoën/of misschien de witruimte tussen de start en eindtag van het bericht-element.
Ik kan wel doen
Wat ik dus wil is om de 'bericht'-tag weer te geven, incl childNodes, zonder alles door te lopen (want dat vind ik niet zo simpel). Moet toch vast een oplossing voor zijn? (btw implode oid. deed de truc niet bij mij)
Als voorbeeld de tag 'bericht' als onderdeel van het SimpleXMLObject 'xml'
PHP:
1
| print_r($xml->bericht); |
geeft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| SimpleXMLElement Object ( [p] => Array ( [0] => Tekst1 blabla [1] => Tekst2 [2] => Tekst3 ) ) |
bericht ziet eruit als:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <datastream> <bericht> <p>Tekst1 blabla</p> <p>Tekst2<b> blabla</b></p> <p>Tekst3<a href="">tekst</a></p> </bericht> </datastream> |
Als ik nu bericht wil outputten, doe ik bijv
PHP:
1
| echo $xml->bericht |
Resultaat is een leegte, want hij probeert nu gewoon die array zeg maar te echoën/of misschien de witruimte tussen de start en eindtag van het bericht-element.
Ik kan wel doen
PHP:
Maar dan krijg ik ook een < ?xml ..? > tag en dat wil ik niet, want ik moet het gedeelte ergens in een XML document invoegen.1
| echo $xml->bericht->asXML(); |
Wat ik dus wil is om de 'bericht'-tag weer te geven, incl childNodes, zonder alles door te lopen (want dat vind ik niet zo simpel). Moet toch vast een oplossing voor zijn? (btw implode oid. deed de truc niet bij mij)
[ Voor 18% gewijzigd door r0bert op 17-08-2005 17:07 . Reden: c0de ]