iPod gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
Ik heb een ipod 4g. Deze heb ik via me docking station verbonden met me computer. Ik heb hem aangesloten op de onboard firewire aansluiting van me pc. Het probleem is dat als ik mijn computer afsluit ik me ipod niet meer uit kan doen als ik hem in de dockingstation laat staan. Ook als me ipod uit is en ik doe hem in me docking station, floept hij meteen weer aan. Dit vind ik erg verveld want ik heb dus al een paar keer gehad dat me accu de volgende ochtend helemaal leeg is. (Hij laat dus niet op.)
Ik heb al gekeken in het bios van me moederbord (asus A7n8x deluxe) of ik daar iets kon vinden, zonder resultaat.
Iemand enige suggestie?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Moet je het niet via USB opladen? Ik heb geen probleem hier met USB.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
de ipod laadt niet via de firewire aansluiting, maar springt wel op *connection status* omdat dat er voor zorgt dat op elk moment bestanden overgezet kunnen worden. Dit betekent dat zodra de ipod merkt dat een kabel is aangesloten os, hij aan springt, en niet uit de zetten is. Hier is dus ook helaas niets op te verzinnnen, behalve dan via de USB aan te sluiten. (dan laadt hij op, EN blijft beschikbaar).

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

shootguy2 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:57:
de ipod laadt niet via de firewire aansluiting, maar springt wel op *connection status* omdat dat er voor zorgt dat op elk moment bestanden overgezet kunnen worden. Dit betekent dat zodra de ipod merkt dat een kabel is aangesloten os, hij aan springt, en niet uit de zetten is. Hier is dus ook helaas niets op te verzinnnen, behalve dan via de USB aan te sluiten. (dan laadt hij op, EN blijft beschikbaar).
Ik dacht dat USB niet genoeg stroom kon leveren om de i-pod op te laden

I am the great Cornholio!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45

Maximus

There is no substitute

MaNiC_MiNd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 03:52:
[...]

Ik dacht dat USB niet genoeg stroom kon leveren om de i-pod op te laden
Klopt, alleen firewire kan daar in voorzien.

Echter, is het schadelijk voor de batterij van de iPod om hem in de dock te hebben staan terwijl de computer aan staat? immers dan is de iPod vaak ook aan of staat hij op charging.

PhD i.o.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De iPod kan opgeladen worden via USB óf FireWire (laatste alleen de 6-pins connector).

Ik heb hetzelfde probleem dat de iPod leeg loopt als die 's nachts verbonden blijft met de FireWire-poort op mijn PC. Enige oplossing: Eruit halen :Y)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oxi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:37:
De iPod kan opgeladen worden via USB óf FireWire (laatste alleen de 6-pins connector).

Ik heb hetzelfde probleem dat de iPod leeg loopt als die 's nachts verbonden blijft met de FireWire-poort op mijn PC. Enige oplossing: Eruit halen :Y)
Of de PC aan laten staan :Y)

Ik heb het ook al gemerkt dat m'n iPod was leeggelopen toen ik hem in het dock aan USB had laten staan 's nachts. Met m'n iBook had ik daar nooit last van, omdat die ipv helemaal uit alleen in sleep gaat. Ook in sleep stand wordt de iPod geladen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ja kan dacht ik in je BIOS instellen dat je USB poort -en dus misschien ook wel je FireWire poort- onder stroom blijft staan als je PC verder uitstaat, zodat je iPod dus nog steeds oplaadt als je PC uitstaat.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Canaria schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:50:
[...]

Of de PC aan laten staan :Y)

Ik heb het ook al gemerkt dat m'n iPod was leeggelopen toen ik hem in het dock aan USB had laten staan 's nachts. Met m'n iBook had ik daar nooit last van, omdat die ipv helemaal uit alleen in sleep gaat. Ook in sleep stand wordt de iPod geladen.
Ja, lekker handig :P
Kost stroom, maakt veel geluid en ik werk toch voornamelijk op mijn Powerbook. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij gaat toch vanzelf uit?
Anders moet ik er ook maar eens op gaan letten. Maar als je pc uitgaat springt ie van koppel niet los waarschuwing gewoon naar het menu. Als er dan toch een tijdje niks gebeurt gaat hij toch vanzelf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer eens de kabel van docking station naar pc uit de pc te halen. Kijk dan of de iPod nog steeds aan blijft staan.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 00:53
Ipod schuffle uitgeschakeld ruilen met deze aardige meneer?

[ Voor 17% gewijzigd door Da Fox op 22-08-2005 19:41 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Pagina: 1