Low profile keyboard gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 01:25
Ik ben opzoek naar een keyboard, dat past in dit verhaal:

Eisen:
-Low profile (platter dan normaal)
-Hij moet volume up/down controls hebben
-Niet wit of beige
-Niet die veel teveel gebruikte zilver + zwart combinatie (geheel zwart of geheel zilver is prima)

Voorkeuren/pré:
-Rechthoekig/scherpe hoeken in plaats van allerlei rondingen á la Logitech/MS
-Een normaal Ins/Del Home/End PgUp/PgDwn blok.
-Aluminium of staal
-Clicky feel, dat je feedback krijgt van het indrukken

Zelf heb ik deze gespot:
SpeedLink Ultra Flat Metal Keyboard SL-6465

De enige nadelen van deze zijn dus dat hij een beetje een afgeronde vorm heeft en geen standaard home/end etc blok. (Beide zijn slechts voorkeuren, geen eisen.) Helaas weet ik niet waar en óf hij in Nederland verkrijgbaar is (staat niet in pricewatch). (SpeedLink is een duits bedrijf.)

[ Voor 20% gewijzigd door Roenie1 op 18-08-2005 18:25 ]

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Volgens mij is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Roenie1
Waarom denk je dat ik hulp inroep? :)

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Omdat je iets zoekt wat waarschijnlijk niet te vinden is. ;)

edit:
Ik zou van het alu afstappen, is erg weinig in te vinden

[ Voor 38% gewijzigd door mastair op 17-08-2005 16:50 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Roenie1
Mwoah, er zijn zoveel keyboards out there....lijkt me sterk als er niet 1 te vinden is die in het profiel past. Het keyboard waarnaar ik zelf linkte is in elk geval al één kandidaat. Alleen nog iemand vinden die weet waar hij te koop is...

edit:

Alu is dan ook een pré en geen eis.

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 16:53 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
Zou je niet is kijken naar een dinivo van Logitech?

Of deze, maar die`s dan weer rond:
http://www.czcomputerserv...3029b0feea58d02a9930a355a

[ Voor 60% gewijzigd door Nijn op 17-08-2005 16:55 ]

• Roenie1
nijn-01 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:53:
Thx maar dat is een peperdure desktop set van keyboard + muis, en die muis heb ik geen behoefte aan. (Ik ga voor de razer copperhead straks.) Bovendien heb ik 'm liever niet draadloos.
Da's geen ramp, als ie maar niet zilver+zwart is, en dat is 'ie. Die kleurcombo komt me echt mijn neus uit ondertussen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 16:57 ]

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Behalve het volume-knopjesverhaal is er een mooi OEM-ramplankje van Logitech te koop, de Ultraflat X. Slechts 20 euro ofzo, en typt echt enorm lekker. :)

Verwijderd

Keyboard is gewoon te koop bij Mediamarkt.
Ik heb hetzelfde keyboard alleen met blauwe achtergrond verlichting.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Deze 2 keybords komen het dichtste in de buurt. Ik heb zelf de Benq besteld, naar aanleiding van de prijs. Beide bordjes typen erg lekker(notebook toetsen een beetje)

De Logitech Ultra X (€22):
Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.pl/artykuly/rzut_okiem/logitech_UltraX_Flat/zdjecie-4.jpg

Benq a122(€14):
Afbeeldingslocatie: http://images.techtree.com/ttimages/story/benq_x-touch_a122_full_3_profile.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.itrigon.cz/images/produkty/52259.jpg

• Roenie1
Zilver-zwart. :r
Verder mooi...

@PMB: Dank je, dan zal ik wel eens bij MediaMarkt langs gaan van de week.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kwam vandaag toevallig dit: http://www.ocia.net/reviews/hiperkb/page1.shtml tegen, dus ik denk ik post 'm ff :).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 16:19

ThaHandy

Discovery Channel

• ToFast
Ja de benq a122 is er ook in het wit. Maar of die er is in helemaal zwart weet ik niet.

Ik denk toch dat je weinig keus hebt, en dus het zilver-zwart maar voor lief moet nemen.(zeikerd :X )

Bovendien vind ik ze beide erg schappelijk geprijsd, dus kijk daar ook naar!

[ Voor 18% gewijzigd door ToFast op 17-08-2005 17:09 ]

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

nijn-01 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:53:

TNX ik was al een tijdje op zoek naar hem, had ze vrig jaar op de HCC beurs 2 gekocht en wil ze op meer plekken gebruiken.
Net snel effe nog 3 besteld!

-

• Roenie1
@ToFast: De a122 is er ook in het wit, niet in zwart helaas. En over "zeikerd :X": ik probeer alles in bij elkaar passende kleuren te houden, en daar hoort het keyboard ook bij. Dat zwart+zilver is zooo wannabe modern.... Ik heb nu de kans om het anders te doen, want ik ga de boel upgraden, inclusief monitor. De monitor wordt zwart+wit, volledig zwart, of zilver, afhankelijk van de ontwikkelingen. Speaking of which, zijn er low profile keyboards in zwart+wit of volledig zwart? :*)
Die ziet er érg goed uit. Net als wat ik gepost heb in de OP, maar dan zonder rondingen, en met - zo lijkt - meer ruimte tussen de toetsen, en dat is wel lekker. De plaatsing van home/end/insert/delete etc is dan weer wat lastiger, maar waar koop ik deze dan (niet in pricewatch)?

[ Voor 55% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 17:35 ]

• ToFast
De benq x800 zou ook een alternatief kunnen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.build.com.my/images/products/brand/benq/keyboard/x800.jpg

Of de Trust slimline:
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/layout/home/highlight-14211.gif

Een led Sharkoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.ultra-price.by/image/sharkoon_key3.jpg

Meer keus heb je niet denk ik...En ja jammer maar helaas ze zijn meestal alleen zilver-zwart verkrijgbaar |:(

[ Voor 61% gewijzigd door ToFast op 17-08-2005 18:18 ]

• Roenie1
Meer keus heb ik niet? Ik vind anders dat er best al wat keus is, en jullie helpen geweldig. Zulke snelle replies...thnx mannen. Keep 'em comin'. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 19:23 ]

• Banshee
  • Laatst online: 31-12-2025
Moet ie perse van metaal zijn?

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=NTZLA2&#tecData

Misschien ook wel een leuk alternatief dan.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Banshee79 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:29:
Moet ie perse van metaal zijn?

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=NTZLA2&#tecData

Misschien ook wel een leuk alternatief dan.
Metaal was een pré, doch niet een vereiste ;).

• _XipHiaS_
  • Niet online
Blijft leuk die diNovo reeks, en de nw setjes van Logitech ook. http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=2734 :). Voor wie ze nog niet ontdekt had ;).

Bij dat media board zit trouwens ook nog een remote: http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10711

[ Voor 46% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-08-2005 20:12 ]

• Roenie1
Deze komt misschien hopelijk naar verwachting :P ergens in 2006, en mag hier gewoon niet ontbreken. Het betreft een design keyboard met een OLED display in elke toets, zodat je hem er precies kan laten uitzien als jij wilt. Zelfs met animatie. Zal wel niet goedkoop worden... ze zeggen zelf dat hij minder gaat kosten dan een goede mobiele telefoon, maar het zal wel niet minder dan 150,- worden, denk ik zo.

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

[ Voor 24% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 21:10 ]

• Roenie1
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:57:
Keyboard is gewoon te koop bij Mediamarkt.
Ik heb hetzelfde keyboard alleen met blauwe achtergrond verlichting.
Weet je toevallig of de versie zonder verlichting er ook ligt? Ik heb namelijk een signaal gehoord dat alleen die mét verlichting bij MM is. (MM is hier niet in de buurt, is een flink eindje rijden voor me. Op de fiets!)

@ToFast:
Sharkoon valt af, heeft geen volume knoppen.

Edit:

Tot dusver mijn favoriet:

Hiper Clavier Aluminum Keyboard
http://www.ocia.net/reviews/hiperkb/page2.shtml

Nu nog een verkooppunt/webshop vinden...

Alleen zwart aluminium zou nog beter zijn. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Roenie1 op 17-08-2005 23:57 ]

Verwijderd

@Roenie1

Jazeker, beide toetsenborden zijn te koop bij Mediamark. (tenminste in Amsterdam)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:27 ]

• Roenie1
Gemaild naar Hipergroup, de makers van de Hiper Clavier Aluminium, met de vraag waar hij te koop is. Hier het antwoord:

Hi Jeroen

The Aluminium keyboard has not fully been released yet, but I do know that we are expecting a shipment whithin the next 2 weeks here in the Netherlands.I do not know who will be purchasing them at this moment , but if you would like to check back with me in say 2 weeks , I should then have an idea of which retailers will be holding stock in europe.

Regards
Tristan

• Roenie1
Update:

Hi Jereon

Sorry but so far there is only one country who are actually selling the keyboards and that is the UK.You can try this website but I don,t know if they ship abroad www.scan.co.uk. I know there is a Dutch distrubutor looking to buy the keyboards from us , but I really don,t know when he will be taking the stock from us.

Regards
Tristan

:(

• PowerFlower
  • Laatst online: 18:19

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Bescheiden (ahem) kick omdat ik nu een vergelijkbaar keyboard zoek (in mijn geval: per sé alu, liever niet low profile, maar afaik zijn alle alu boards low profile). Heeft TS al een keuze weten te maken en zo ja, hoe bevalt het?

Voor zover ik kan zien staan in de PW de volgende alu keyboards:

Trust, € 24,70: pricewatch: Trust KB-1800S Slimline Keyboard Aluminium (PS/2 & USB)
Revoltec, € 48,77: pricewatch: Revoltec LightBoard Compact Alu Edition (PS/2, Zwart)
Cooler Master, € 24,87: pricewatch: Cooler Master Q-Keyboard EAK-US1 (USB)

De Trust en de Revoltec zijn imho erg lelijk (en dat is nou juist het punt). De Cooler Master vind ik eigenlijk wel strak, hoewel ik het erg jammer vind dat hij weinig toetsen heeft, maar uiterlijk + prijs maakt veel goed. Iemand ervaring met dat board? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij niet zo stevig was?

[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 06-02-2006 17:16 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 12:19
linkje naar google image search

Bovenstaande is het draadloze broertje van de ultraX, en persoonlijk vindt ik hem heel erg mooi (wij hebben hier in huis 2x de ultraX en 1x de ultraX cordless Desktop set...

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/log_oem_ultrax.jpg

edit: had niet door dat dit een oud topic was, had de TS gelezen, niet het request van bovenstaande :>

[ Voor 34% gewijzigd door vriesdude op 06-02-2006 23:47 ]

/dev/null

• Roenie1
PowerFlower schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:14:
Bescheiden (ahem) kick omdat ik nu een vergelijkbaar keyboard zoek (in mijn geval: per sé alu, liever niet low profile, maar afaik zijn alle alu boards low profile). Heeft TS al een keuze weten te maken en zo ja, hoe bevalt het?

<snip>

Cooler Master, € 24,87: pricewatch: Cooler Master Q-Keyboard EAK-US1 (USB)

De Cooler Master vind ik eigenlijk wel strak, hoewel ik het erg jammer vind dat hij weinig toetsen heeft, maar uiterlijk + prijs maakt veel goed. Iemand ervaring met dat board? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij niet zo stevig was?
Ik heb bij de Mediamarkt alle aanwezige keyboards bekeken en er even op getikt. Ik wilde uiteindelijk toch een keyboard dat smaller was dan normaal, in verband met ruimte-gebrek door al die controllers ;). Eerst wilde ik een plank met een standaard ins/home/pgup/etc blokje erop, maar ik ben dus toch voor een smallere gegaan zonder zo'n blok. Achteraf had ik misschien nog beter voor die Revoltec Lightboard kunnen opteren die je linkte, omdat die ook nog eens geen NumPad heeft. Ook die NumPad vind ik namelijk niet nodig, ookal wordt ie in sommige games standaard wel gebruikt. De Revoltec Lightboard heb echter ik nergens gezien. For that matter, ik heb in geen één winkel een keyboard gezien zonder numpad! De Revoltec lijkt me trouwens wel wat mode-gevoelig, in die zin dat je gauw kan uitgekeken raken op dat blauwe licht. Als je het uitzet, heb je wit plastic keys op een witte ondergrond, waarop je al het vuil tussen de toetsen ziet zitten. Ook zónder vuil vind ik dat niet zo mooi.

http://www.gc-plus.de/img/large/sl-6465_1.jpg
Anyway ik ben gegaan voor de SpeedLink Ultra Flat Metal SL-6465, een alu plankje met kunststof low profile toetsen; zie link hierboven. Het viel me op toen ik alle keyboards testte bij Mediamarkt, dat dit het enige low profile boardje was dat lekkerder typt dan een standaard notebook. Het scheelt niet zo heel veel, maar de toetsen hebben net ff een wat lekkerdere snappy/clicky feedback in plaats van dat kauwgom-gevoel. Ik moet nog even wennen aan de layout zonder home/ins block, en aan het low-profile, maar het valt mij alles mee en het typt echt heeeeeeerlijk. Het geluid (heel zacht) is echt echt stukken beter dan dat goedkope plastic geluid dat je hebt bij alle high-profile keyboards met kunststof toetsen, en zelfs sommige low profile keyboards zoals de Trust (omg wat een el cheapo ding is dat - en elke hogere toetsenrij vormt een obstakel-randje voor die eronder, hij is niet vlak) en een namaak-DiNovo waarvan ik het merk ben vergeten. (De DiNovo van Logitech had niet dat goedkoop-plastic-gevoel, echter wel een kauwgom-feedback á la standaard notebook.)

Deze SpeedLink bevalt me dus prima, al had ik liever een nog ff kortere plank gehad. Wel is hij lekker smal, zodat je nog es wat tussen je keyboard en monitor kunt leggen. Hij is stevig, maar de prijs was ook stevig met zijn 49,-. De twee-delige behuizing is aan de onderkant van plastic (met rubber voetjes en plastic verhoog-pootjes), en aan de bovenkant van aluminium. Ik moet nog wat aan het klooien met de layout, want sommige 'special character' toetsen doen iets anders dan wat erop staat. Verder mooie blauwe LEDjes voor NumLock, CapsLock en ScrollLock. Drivers voor de snel/multimedia toetsen zijn niet nodig. Keerzijde is wel dat ze niet altijd werken omdat het applicatie-afhankelijk is. De volume-toetsen werken gelukkig altijd, maar de Play controls werken alleen in Windows Mediaplayer/Windows CD Player en dus niet in WinAmp. De home-toets moet de default browser openen, maar als ik die op Firefox heb ingesteld, doet hij niets. Vreemd genoeg werkt de email-toets wel om mijn Thunderbird mail client te openen. Er zijn nog wat onbesproken sneltoetsen, ik kan melden dat die gewoon werken. Drivers hoef je niet te installeren tenzij je Windows 98 hebt, en zelfs dan kan je er niets in instellen.

In short: Een stevig, degelijk en clean-looking keyboard dat heeeeerlijk typt, dat goed gebruik zou kunnen maken van drivers waarbij je de sneltoetsen kunt configureren, want die zijn helaas niet aanwezig. Voor deze prijs toch wel een domper. Maar als ik dan mijn "oude" Logitech Internet Keyboard - http://images-eu.amazon.c...00006LP8Q.03.LZZZZZZZ.jpg - special edition black erbij pak, dan moet ik bijna kotsen van hoe irritant dat typt, met dat plastic geluid en die hoge toets-randen waar je aan blijft hangen....

Afmetingen in cm (op het maximale punt):
SpeedLink: 42 x 15.6 (uiteinden) / 14.8 (midden)
Logitech: 48.8 x 22.5

[ Voor 34% gewijzigd door Roenie1 op 16-02-2006 01:08 ]

• PowerFlower

PowerFlower

Thx voor de update!

Overigens heeft de Coolermaster géén blauwe verlichting:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechlounge.com/files/articles/63/images/06.jpg

Maar wel zwart + zilver en dat was geloof ik wat jij nou net specifiek niet wilde ;) Hij kost een stuk minder, dus ik vermoed dat dit mijn fashion statement gaat worden (dan houd ik mijn Logitech Cordless Comfort in de la onder mn bureau voor wanneer ik veel moet typen). De groene ipv blauwe ledjes moet ik dan nog maar eens modden (i.c.m. met mn Lian Li en alu Acer is het wat vreemd om één apparaat met een andere kleur leds te hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 15-02-2006 19:32 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

PowerFlower schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:32:

[afbeelding]
De Coolermaster kent 2 versies: de oude met groene leds die opgevolgd is door een nieuwe met blauwe leds omdat daar zoveel vraag naar was. Ik heb overigens liever groene leds, is mooiere kleur voor een led dan dat blauw. Jammer genoeg heb ik de nieuwe versie met blauwe leds, ruilen? :P

De toetsen zijn dus zwart en de rest van het keyboard ook m.u.v. de dekplaat die er bovenop zit, dat is gewoon een stuk aluminium die er bovenop is gelijmd (denk ik).

Zijn kleine keyboards die je ook in serverracks ziet geen optie? Die zijn ook low profile en vaak ook 1 kleur. De IBM keyboardjes die ik ooit eens zag waren mooi zwart met een accupoint als muis erop. jammer genoeg was de prijs wel erg hoog (de dinovo van logitech is daarmee vergeleken goedkoper).

• Roenie1
PowerFlower schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:32:
Thx voor de update!

[afbeelding]
Pardon, ik bedoelde de Revoltec Lightboard - heb ze door elkaar gehaald.

• PowerFlower

PowerFlower

ppl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:08:
[...]
De Coolermaster kent 2 versies: de oude met groene leds die opgevolgd is door een nieuwe met blauwe leds omdat daar zoveel vraag naar was. Ik heb overigens liever groene leds, is mooiere kleur voor een led dan dat blauw. Jammer genoeg heb ik de nieuwe versie met blauwe leds, ruilen? :P
Als ik er een met groene leds krijg, mail ik je wel ;) Ik ben geen blauw-fanaat (that's like, soooo 2002) maar alle andere apparatuur die ik heb heeft al blauw. (Ik vind het oranje op mijn Asus W1N mooier, die is ook alu en oranje is daar dus eigenlijk beter bij. En ja, ik heb een alu-fetish).
De toetsen zijn dus zwart en de rest van het keyboard ook m.u.v. de dekplaat die er bovenop zit, dat is gewoon een stuk aluminium die er bovenop is gelijmd (denk ik).
Hoe is de kwaliteit van het keyboard eigenlijk? Typt het lekker, blijven de toetsen goed?
Zijn kleine keyboards die je ook in serverracks ziet geen optie? Die zijn ook low profile en vaak ook 1 kleur. De IBM keyboardjes die ik ooit eens zag waren mooi zwart met een accupoint als muis erop. jammer genoeg was de prijs wel erg hoog (de dinovo van logitech is daarmee vergeleken goedkoper).
Voor mij geen optie (want geen alu :P) en TS is al voorzien, maar is zo vriendelijk geweest nog even zn ervaringen te posten :)

• ppl
  • Niet online

ppl

PowerFlower schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:07:
[...]

Hoe is de kwaliteit van het keyboard eigenlijk? Typt het lekker, blijven de toetsen goed?
Ik zou het meer willen omschrijven als een ramplank dan een toetsenbord wat degelijkheid betreft :)
Mijn Asus laptop tikt wat fijner vind ik, nog lichtere aanslag maar de Coolermaster is verder een fijn toetsenbordje om op te tikken. De toetsen slijten ook minder snel dan die op mijn Asus laptop.

Volgens mij liep er hier ook eens een topic over op GoT. Ik heb iig al wel eens eerder in topics mbt toetsenborden met laptop-toetsen mijn ervaringen over de Coolermaster gepost, dus even zoeken op mijn nickname :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik moet zeggen die HIPER keyboard vind ik wel erg stylie,
zie je niet veel keyboards met paarse leds,
hij is er ook in effen zwart.

• Roenie1
Idd, hij is alleen nergens te krijgen (zie mijn posts), dus als jij weet waar 'ie te koop is, mag je het zeggen. ;)

Verwijderd

Volgens mij is die speedlink bij de mediamarkt hier in enschede te koop exact in zilver metaal zoals op dat plaatje. kost +- 45 euro

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:34:
Volgens mij is die speedlink bij de mediamarkt hier in enschede te koop exact in zilver metaal zoals op dat plaatje. kost +- 45 euro
€49 zelfs, TS heeft hem dan ook gekocht bij de mediamarkt zoals hij een paar posts hierboven al zei :)

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 21:39
Ik het zelf het labtec ultra flat keyboard, prima bordje, klein en goedkoop (onder de 10 euro): pricewatch: Labtec Ultra-Flat Keyboard

Afbeeldingslocatie: http://www.labtec.com/lang/images/0/454.jpg

info: http://www.labtec.com/ind.../EN,crid=28,contentid=692

Pc gamer

• Roenie1
Roenie1 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:24:
Ik moet nog wat aan het klooien met de layout, want sommige 'special character' toetsen doen iets anders dan wat erop staat.
Blijkt dat alles wel op de juiste plek zit als ik gebruik maak van de United Kingdom keyboard layout van Windows... het vervelende is, dat je daarmee zulk soort letters niet kunt typen: é á ï, omdat hij na het intoetsen van ' of " meteen de ' of " neerzet en een karakter verder gaat. De US - international layout stelt me wel instaat om ze te typen, maar die heeft dan weer een aantal keys op de verkeerde plek zitten... erg irritant. :(

De SpeedLink is dus een UK keyboard. Raar, want het is een duits bedrijf.

Edit:
Er is een GB (geat britain) International keyboard layout voor windoze beschikbaar:
http://www.cl.cam.ac.uk/users/pef21/gb_intl/gb_intl.html

Dit was de oplossing. UK layout met deadkeys. Goede tip dus voor mensen die dit SpeedLink keyboard hebben/willen kopen.

[ Voor 118% gewijzigd door Roenie1 op 02-03-2006 14:00 ]

• Roenie1
Sorry om zo'n oude topic weer boven te graven, maar ik moet hier om te waarschuwen toch even aan toevoegen dat het Speedlink keyboard dat ik uiteindelijk kocht, nu al de verf kwijtraakt/kwijt is op de meest gebruikte toetsen. Voor de prijs dus een slechte koop.

Verwijderd

ik wil ook waarschuwen voor het trust toestenboord. hij is mischien maar 14,- (dixons) maar het is ook echt een *** ding.
knopjes heel heel slap en breekbaar!
en vooral de backspace die is heel irritant als je gewend bent blind te typen. dan kom je nogal vaak uit op de home knop en in bijv. word kom je dan hellemaal terug op het begin.

dat is mijn ervarging mischien vinden anderen het juist een heel fijn toetsenboord. ik heb hem intussen omgeruild voor een heel zwaar oud toetsenboord van dell :D
http://www.annie.ne.jp/~satoh-85/keybord/dell_at101w/1.jpg
lache maar wel super fijn :D
Pagina: 1