Toon posts:

moederbord kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb hier een klein probleem met een asus P5AD2 E Premium moederbord , sinds enige tijd clocked mijn processor niet meer zo ver over als in het begin , draaide eerst altijd stabiel op 4 ghz en een paar maanden later was de max nog maar 3.7 ( heb een Pentium 4 3.4GHz )

Nog geen week erna kreeg ik opeens een heel raar beeld met opstarten , het beeld staat maar voor drie kwart in me scherm , en in de bios is dat precies hetzelfde , kom ik echter in windows zelf dan is er niets aan de hand ??

Nu weer een aantal dagen later doet mijn geluid het van het een op het andere moment niet meer , en als ik in het creative menu zit om de boksen te kalibreren loopt de pc vast !

De dingen die ik heb gedaan om het probleem te verhelpen zijn als volgt:

De voeding nagekeken voor het voltage van alle lijnen , is niks mis mee
nieuwe bios erop gezet
geluidskaart opnieuw geinstalleerd

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen nu , als er mensen zijn met tips , dan zijn die graag welkom!!

en anders misschien maar een rma ??

Verwijderd

Alle hardware stuk voor stuk verwijderen en testen of het probleem opgelost is.
Kom je er niet achter wat het is, dan is het een grote kans dat het moederbord of proc kapot is.

Probeer ook een cmos clear enz.

Verwijderd

In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter , sectie moederbord staat letterlijk de procedure. :)

Als je er daar niet mee uitkomt, vermeld dan precies wat je gedaan hebt, en wat je daarbij geconstateerd hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:32 ]

Verwijderd

Heeft dat moederbord wel een PCI lock? Zo niet, en ervan uitgaande dat je een creative kaart in een van je PCI sloten hebt zitten zou dat wel eens het, of een van de problemen kunnen zijn op dit moment.
Plaats a.u.b. ook eens wat voor onderdelen er precies in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
er zitten niet veel dingen in de pc , een creative audigy 2 kaart , en een x700 videokaart en er hangt een raptor in.

Wat trouwens ook raar is de laatste tijd, is dat als ik maar een half uurtje achter me pc zit en op internet , me ontvangen en verzonden bytes dik in de miljoenen lopen :?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:55
Heb je het ook als je je CPU weer gewoon op 3,4 GHz zet?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:31:
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter , sectie moederbord staat letterlijk de procedure. :)

Als je er daar niet mee uitkomt, vermeld dan precies wat je gedaan hebt, en wat je daarbij geconstateerd hebt.
^^

Overclockproblemen horen in Die-Hard Overclocking & Cooling. Als je systeem op op stock speed wel goed doet, dan moet je niet hier zijn! En zoals het er naar uitziet heb je de troubleshooter ook nog niet gelezen : doe dat eerst voor je een topic opent. Als je er na dit alles toch niet uitkomt, open dan een nieuw topic, met alle specs, wat je geprobeerd hebt en wat er nu precies allemaal vaag doet, en hoe het vaag doet, en in het juiste forum als het op stock speed wel goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2005 19:41 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.