Wireless router achter kabel-router?

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik heb thuis een set-up met een ADSL-modem, daarchter een Watchguard soho-box (firewall, router en VPN) die gebruikt wordt voor een VPN-lijn voor thuiswerken.
Nu wil een 2de pc via een draadloze oplossing het internet op kunnen sturen. Het simpelst is dan om een access-point achter de router te plaatsen en in die 2e pc een w-lan pci-kaartje te schroeven, toch?

Maar: als ik nu goedkoop een W-lan router kan aanschaffen, kan ik die dan ook gebruiken als access-point? Of is dat overkill?

Alvast bedankt!

PS:Zou als alternatief een oplossing met 2 pci-kaartjes in de losse pc's ook een oplossing kunnen zijn?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt een router wel gebruiken als accesspoint, gewoon een kwestie van de WAN-poort (die normaal gesproken naar je kabel/ADSL-modem gaat) niet gebruiken, maar een normale poort van de interne switch als 'uplink' gebruiken.. Moet je wel eventjes de DHCP-server uitzetten..

Maar die router heeft dan verder geen nut meer, kun je net zo goed een normale AP kopen.

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
OK, thanks...

Routers worden bijv 2de hands wat vaker aangeboden dan AP's, vandaar.... En wie weet, kan het in de toekomst nog eens van pas komen om wel een router ingebouwd te hebben...