[Ubuntu] Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben een linux noob, maar ben nu langzaam aan het proberen er wat van te gaan begrijpen. Alleen ik kom de meest vreemde dingen tegen. Mijn probleem nu is als volgt. Ik heb ubuntu 4.10 geinstalleerd op mijn laptop. Ik heb thuis een netwerk met dhcp server. Het vreemde is nu dat ik mijn netwerk kaart op geen manier aan de praat krijg ook niet met de opties die ik hier via de search heb gevonden met route en dan zelf gateway ip invullen en zelf ipadressen invullen terwijl ifconfig wel mijn netwerk kaart herkent. Ook de optie netwerk wizard als ik die volg krijgt hem niet aan de praat. Gebruik ik u echter de ubuntu live cd en start ik hem op in failsafe mode (gewone modus werkt niet op mijn laptop) dan heeft ie mijn netwerkkaart uitgeschakeld, maar als ik hem daar inschakel via de wizard doet ie het ineens wel. Hier sta ik best versteld van. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of welke instellingen ik nog eens na zou moeten kijken ofzo? Want ik wordt het na 3 dagen nu wel zat.

Thanx alvast

update: ik zie dat ie hem bij de configuration assistent steeds enabled uit zet ook al zet ik hem weer aan. Ook ifconfig eth0 up werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
je zult toch echt meer info moeten geven.

wat is je kernel versie (uname)?

welke netwerkkaart?

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.yolinux.com/TU...uxTutorialNetworking.html
Heb je deze al eens doorgenomen??

Indien ja en niets op deze site een oplossing geeft... dan moet je toch met meer info komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik snap wel niet waarom je warty (4.10) probeerd, terwijl hoary (5.04) al sinds april uit is. Het zou goed kunnen dat je netwerkkaart in hoary wel goed ondersteund is...