De topictitel beschrijft eigenlijk heel goed het probleem, je drukt de computer aan, 1 lange piep en hij gaat weer uit. De computer word gebruikt door mijn vader en die vertelde mij dat de computer plotseling uitging en toen niks meer deed. Wat heb ik al geprobeerd:
- 1 bankje ram erin ipv. 2
- ram in ander slot
- andere videokaart
- alle pci kaarten eruit gehaald en alleen 1 hd aangesloten
- Alles van de voeding af behalve moederbord
- Processor opnieuw in socket gedaan, koeler er weer opgezet met nieuwe koelpasta
Bovenstaande helpt echter allemaal helemaal niks, de bios betreft een award bios waar op veel sites 1 piep er niet eens bijstaat. Na wat zoeken las ik ergens dat het het volgende zou zijn:
en ook goed. Ik heb zo'n vermoeden dat de cpu kapot is, iemand die mij misschien meer duidelijkheid kan verschaffen ?
specs:
asus a7v133
Athlon 1400 mHz
512 pc133 twinmos ram
- 1 bankje ram erin ipv. 2
- ram in ander slot
- andere videokaart
- alle pci kaarten eruit gehaald en alleen 1 hd aangesloten
- Alles van de voeding af behalve moederbord
- Processor opnieuw in socket gedaan, koeler er weer opgezet met nieuwe koelpasta
Bovenstaande helpt echter allemaal helemaal niks, de bios betreft een award bios waar op veel sites 1 piep er niet eens bijstaat. Na wat zoeken las ik ergens dat het het volgende zou zijn:
De cpu zit er echter zeker weten inOne long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
specs:
asus a7v133
Athlon 1400 mHz
512 pc133 twinmos ram