Computer geeft 1 beep en gaat dan uit

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 02:48
De topictitel beschrijft eigenlijk heel goed het probleem, je drukt de computer aan, 1 lange piep en hij gaat weer uit. De computer word gebruikt door mijn vader en die vertelde mij dat de computer plotseling uitging en toen niks meer deed. Wat heb ik al geprobeerd:

- 1 bankje ram erin ipv. 2
- ram in ander slot
- andere videokaart
- alle pci kaarten eruit gehaald en alleen 1 hd aangesloten
- Alles van de voeding af behalve moederbord
- Processor opnieuw in socket gedaan, koeler er weer opgezet met nieuwe koelpasta

Bovenstaande helpt echter allemaal helemaal niks, de bios betreft een award bios waar op veel sites 1 piep er niet eens bijstaat. Na wat zoeken las ik ergens dat het het volgende zou zijn:
One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
De cpu zit er echter zeker weten in ;) en ook goed. Ik heb zo'n vermoeden dat de cpu kapot is, iemand die mij misschien meer duidelijkheid kan verschaffen ?

specs:
asus a7v133
Athlon 1400 mHz
512 pc133 twinmos ram

Last.fm
Films!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Probeer het eens zonder cpu? Een ander zul je wel niet voor handen hebben. Misschien een kennis waar je een cpu van kunt lenen?

Als aangegeven wordt dat het de cpu is, zal het waarschijnlijk ook wel de cpu zijn dan he :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Heb je elk latje ram al eens afzonderlijk geprobeerd, kan je al uitsluiten dat het dit is... Verder denk ik oook gewoon aan mobo of cpu.

Verwijderd

Is dit één van de klassieke Athlon 1400 kachels? Ik heb uit dezelfde serie 2 van de 3 CPU's binnen afzienbare tijd kapot gehad, en de andere al na een jaar.
Alles zonder echt aanwijsbare oorzaak, behalve dan dat ze sowieso erg warm werden.

Haal de CPU er even uit en kijk of er wat aan te zien is. Bij mij was de koelpasta behoorlijk bruin, en was bij één zelfs de core doormidden(!)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 02:48
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:28:
Is dit één van de klassieke Athlon 1400 kachels? Ik heb uit dezelfde serie 2 van de 3 CPU's binnen afzienbare tijd kapot gehad, en de andere al na een jaar.
Alles zonder echt aanwijsbare oorzaak, behalve dan dat ze sowieso erg warm werden.

Haal de CPU er even uit en kijk of er wat aan te zien is. Bij mij was de koelpasta behoorlijk bruin, en was bij één zelfs de core doormidden(!)
ik heb cpu er al uit gehad, was niks aan te zien, heb em ff schoongemaakt en weer erop gezet, ding word idd. altijd erg warm :) Ding is overigens als wel een jaar of 4 oud :)
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:22:
Heb je elk latje ram al eens afzonderlijk geprobeerd, kan je al uitsluiten dat het dit is... Verder denk ik oook gewoon aan mobo of cpu.
Ik heb allebei de latjes al geprobeerd dus daar lijkt het probleem niet te liggen :)

Last.fm
Films!