Toon posts:

NL over EN

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Pro SP2 engelse versie op m'n PC maar wil deze vervangen voor de NL versie.. Als ik echter de cd van de NL versie erin doe tijdens opstarten (cd-rom staat ingesteld voor harddisk boot) kom er het bericht: 'Als u Windows vanaf cd wilt opstarten druk dan op een toets'. Ook al wacht je, dan gaat hij automatisch toch naar Windows. In Windows zelf zegt de cd dat ik de pc moet opstarten met cd erin..

Ik heb vroeger wel eens Windows opnieuw geïnstalleerd met cd maar daarvoor had ik toen de harddisk geleegd met Eraser. Dat kan ik in dit geval ook doen maar Eraser is (op mijn pc) erg tijdrovend.. duurde meer dan 20 uur vorige keer. Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand een (gratis) programma weet dat al je gegevens van je HD verwijdert of kan 'verklaren' waarom hij niet gaat installeren maar Windows opstart vanaf de cd.

Verwijderd

'Als u Windows vanaf cd wilt opstarten druk dan op een toets'. Ook al wacht je, dan gaat hij automatisch toch naar Windows.

Dat is toch goed? Je moet ook op een toets drukken 8)7

format? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:10 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ehh, er staat toch dat je op een toets moet drukken als je van CD op wilt starten 8)7

Oftewel: mik die cd erin, start op en druk op een toets :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik verwacht dat hij naar Windows Setup gaat.. was ook zo toen ik XP Pro EN installeerde..

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
8)7

Druk gewoon die toets in?

Heeft ook een computer!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als je op een toets drukt dan gaat ie ook naar de Windows Setup 8)7

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:08:
Ik heb Windows XP Pro SP2 engelse versie op m'n PC maar wil deze vervangen voor de NL versie.. Als ik echter de cd van de NL versie erin doe tijdens opstarten (cd-rom staat ingesteld voor harddisk boot) kom er het bericht: 'Als u Windows vanaf cd wilt opstarten druk dan op een toets'. Ook al wacht je, dan gaat hij automatisch toch naar Windows. In Windows zelf zegt de cd dat ik de pc moet opstarten met cd erin..

Ik heb vroeger wel eens Windows opnieuw geïnstalleerd met cd maar daarvoor had ik toen de harddisk geleegd met Eraser. Dat kan ik in dit geval ook doen maar Eraser is (op mijn pc) erg tijdrovend.. duurde meer dan 20 uur vorige keer. Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand een (gratis) programma weet dat al je gegevens van je HD verwijdert of kan 'verklaren' waarom hij niet gaat installeren maar Windows opstart vanaf de cd.
ook al wacht je? Als je wacht gaat hij idd door.
Als je op een toets druk zal hij van cd starten.
Daar kan kiezen om partities te maken en te deleten.
Als echt opnieuw wilt beginnen kan je dus al je partities verwijderen en nieuwe aanmaken.
als het alleen om windows gaat. Kan je alleen die partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.
En de nieuwe windows nl installeren.
suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:11:
Ja, maar ik verwacht dat hij naar Windows Setup gaat.. was ook zo toen ik XP Pro EN installeerde..
Dat doettie sowieso niuet

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Want als hij opstart, gaat hij naar Windows, en daar zegt ie weer dat ik de cd erin moet hebben tijdens het opstarten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat ik gewoon eerst de harddisk moet legen, maar weet iemand misschien een snel tooltje daarvoor?

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:12:
Want als hij opstart, gaat hij naar Windows, en daar zegt ie weer dat ik de cd erin moet hebben tijdens het opstarten..
Juist, en dán druk op je een toets om naar de Windows installatie te gaan :)

Het legen van je harde schijf (of alleen je C partitie) kan gewoon tijdens (of eigenlijk voor) de windows installatie. Kwestie van goed lezen tijdens de installatie ...

[ Voor 22% gewijzigd door Wacky op 17-08-2005 16:15 ]

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:13:
Ik denk zelf dat ik gewoon eerst de harddisk moet legen, maar weet iemand misschien een snel tooltje daarvoor?
Nee, je moet op een toets drukken....

Heeft ook een computer!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:12:
Hij gaat niet booten vanaf CD hoor.

Gewoon op een willekeurige knop rammen als je die tekst ziet. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Probeer het één keertje dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:15 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Als je op de knop drukt zal de setup van winxp nl beginnen. Die zal ook al zien dat er een oude windows opstaat. En tijdens de setup kan je partities aanmaken en weggooien. Alles wat je wilt doen kan je doen tijdens het booten vanaf de CD. Maar dan moet je wel op de knop drukken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd maar dan gaat ie alsnog naar Windows, want dat zegt ie zelf: Druk op een toets om Windows vanaf cd op te starten..

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:15:
Dat heb ik ook geprobeerd maar dan gaat ie alsnog naar Windows, want dat zegt ie zelf: Druk op een toets om Windows vanaf cd op te starten..
Nee, dan gaat hij met de setup beginnen...

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Post dit soort vragen plz op www.fok.nl ofzo.. daar hebben mensen iets meer geduld met je :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:13:
Is er niet en is ook niet nodig als je gewoon op een toets drukt als je die tekst ziet dan ben je klaar en kan je partities maken.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

De editknop werkt ook altijd nog prima :)

Maar gewoon laten booten van de CDROM, dus als je die melding krijgt, even op Enter (Of een andere toets) drukken. Dan installeren, dan vraagt Windows op welke partitie/hd je hem wilt installeren, dan kan je daar selecteren format partition/hd, en dan ben je van alle problemen af :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Oké zal het nog eens proberen..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Truston: zoals je ziet is het een beetje lastig raden voor ons, wat gaat er nou eigenlijk fout? Daarnaast hoort dit normaliter in Windows Operating Systems, maar vanwege je vage probleemstelling sluit ik je topic ipv hem te verplaatsen. Ik zou je willen adviseren Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door te lezen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.