[linspire] root login

Pagina: 1
Acties:

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(overleden)
Hey,

Ik heb vandaag Linspire geinstaleerd op een machine.
(nou weet ik niet of het nou NOS of WOS is :p (nvmd))
Mijn probleem is dat als ik de computer opstart dat hij KDE opstart als root.
En ik weet niet hoe ik het verander naar een gewoon user account.

Want natuurlijk wil je niet gaan internetten met je root account of wat dan ook.
Ik heb de FAQ door gezocht op linspire.com maar goed die is zo onoverzichtelijk als de pest.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen....

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:45

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Een stukje wat ik via Google op de Tweakers frontpage vond:
[reageer] Gepost door Superstoned - maandag 20 juni 2005 - 19:20 Score: 3 (Inzichtvol)

Het is BULLSHIT dat linspire standaard als root werkt (een paar jaar geleden was dat zo, 1 release of zo, nu al lang niet meer).
Sorry voor de bewoording (het zijn niet mijn woorden). Het schijnt, dat er in de nieuwere releases van Linspire niet meer als standaard root ingelogt word. Misschien die eens proberen?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(overleden)
mwah me broertje had die goedkope troep van de computer idee oid.. nvmd
Maar heb het al gevonden...

Waneer KDE opgestart word als root.. moet je de account toevoegen in /etc/group

like this:

code:
1
desktop:x:105:root,polichism

en wil je dus helemaal geen root meer bij je inlog scherm heb je dus het volgende in je /etc/group staan.

code:
1
desktop:x:105:polichism

in mijn geval is dus polichism mijn account name ;-)

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen