{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Een stukje wat ik via Google op de Tweakers frontpage vond:
Sorry voor de bewoording (het zijn niet mijn woorden). Het schijnt, dat er in de nieuwere releases van Linspire niet meer als standaard root ingelogt word. Misschien die eens proberen?[reageer] Gepost door Superstoned - maandag 20 juni 2005 - 19:20 Score: 3 (Inzichtvol)
Het is BULLSHIT dat linspire standaard als root werkt (een paar jaar geleden was dat zo, 1 release of zo, nu al lang niet meer).
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
mwah me broertje had die goedkope troep van de computer idee oid.. nvmd
Maar heb het al gevonden...
Waneer KDE opgestart word als root.. moet je de account toevoegen in /etc/group
like this:
en wil je dus helemaal geen root meer bij je inlog scherm heb je dus het volgende in je /etc/group staan.
in mijn geval is dus polichism mijn account name ;-)
Maar heb het al gevonden...
Waneer KDE opgestart word als root.. moet je de account toevoegen in /etc/group
like this:
code:
1
| desktop:x:105:root,polichism |
en wil je dus helemaal geen root meer bij je inlog scherm heb je dus het volgende in je /etc/group staan.
code:
1
| desktop:x:105:polichism |
in mijn geval is dus polichism mijn account name ;-)
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen