KPN Direct ADSL met draadloos modem ST580

Pagina: 1
Acties:
  • 1.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik ga op korte termijn ADSL aanvragen, en overweeg KPN Direct ADSL Go (800/256 kbit/s) voor € 21,95 per maand met draadloos modem ST580 voor € 80,00 eenmalig. Wat denken jullie daarvan? Zijn er mensen die ervaring hebben met KPN Direct ADSL (positief of negatief)?

Ik weet dat je dan geen email-adressen krijgt maar dat geeft niet. Gmail is fantastisch.

Toegang tot nieuwsgroepen gebruik ik maar zelden, maar het zou handig zijn als daar toch mogelijkheden voor waren. Er is geen newsserver voor KPN Direct ADSL, zijn er alternatieven?

Je krijgt een vast IP-nummer. Is het dan ook mogelijk een eigen webserver te draaien? Niet dat ik het nu van plan ben hoor.

En hoe zit het met VPN-mogelijkheden? Het zou wel handig zijn als dat zou werken zodat ik vanuit mijn werk of zo bij mijn eigen pc kan komen.

En hoe bevalt dat ST580 modem? Of kan ik beter geen modem nemen, en er zelf één aanschaffen? Zo ja: waarom, en welke?

En zijn de bandbreedte en pingtijden goed genoeg om online games als Call of Duty en Battlefield 1942 te spelen?

PS: Er waren al twee onderwerpen over KPN Direct ADSL maar die waren nog van 2004 dus ben ik zo vrij geweest er een nieuw onderwerp over te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoufiax op 17-08-2005 15:53 ]

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:56
Direct adsl is een goed product.
ben zelf namelijk pas van @home naar direct adsl gegaan(heb wel de duurste mjah heb je ook wat)
wat betreft het modem ik heb zelf ook de 580 en vpn is no problem is eve kwestie van goed instellen.
en kwa spellen tjah adsl is super goed met betrekking tot ping
zit zelf op 8/ms.
en heb je troubles dan helpt kpn helpdesk(ddsl)je zo op weg heb goede ervaring met die mensen.
kheb 1 x klein probleempie gehad maar was zo opgelost.
dus als je wat leuks wil zonder poes pas is direct adsl lekker snel.
en wat betreft nieuwsgroepe ik heb me apart geaboneerd op eweka dat is een goede nieuwsserver.
7,50 per maand(loopt ook per maand soort prepay systeem)
en eind deze zomer gaat je snelheid ook omhoog adsl 2+ zijn de voorinschrijvingen begonnnen.
t komt er aan.

greeeeeets Amd boy ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

De St580 is volgens mij niet echt aan te raden, wanneer je je hele huis van draadloos internet/netwerk wilt voorzien. Het bereik is niet erg goed zover ik heb vernomen van allerlei personen die een st580 hebben.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, ik heb redelijk veel ervaring met ST 580's en ik heb het idee dat het bereik juist redelijk goed is. Er zijn uiteraard betere producten op de markt, maar houdt er dan rekening mee dat je geen ondersteuning krijgt van de KPN helpdesk (voor zover je dat nodig zou hebben). Een beetje spelen met de radio kanalen en de stand van de antenne doet wonderen. Tevens is mijn ervaring dat de ST 120g vaak een beter bereik heeft dan intern WiFi.

Oh ja, nog als tip als je DDSL Only wilt nemen. Er is nu een mogelijkheid om dat aan te schaffen zonder kaal koper toeslag:
http://www.telegraaf.nl/i...foonlijn_ligt_er_uit.html

• Zoufiax
Nou bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat ik maar gewoon ga voor het KPN Direct ADSL abonnement met de ST580. Die abonnementen van BelCompany zijn interessant voor wie geen vaste telefoonaansluiting wil van de KPN, maar die willen wij gewoon houden. Voor wie er meer over wil weten, hier staan de tarieven van BelCompany (die dus gelijk zijn aan die van KPN, alleen kost het je niets extra als je geen vaste telefoonverbinding van KPN hebt).

Dit is wat KPN zelf zegt over het bereik van de ST580 (zie vraag 25).

[ Voor 13% gewijzigd door Zoufiax op 17-08-2005 21:56 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die ST580 is in Nederland denk ik de meest gebruikte wlan router/modem inmiddels, dus het kan kloppen dat je er het meest over leest. Over het algemeen zijn mensen er wel vrij blij mee. Je hebt dan ook je ondersteuning (internet, telefoonlijn, apparatuur) lekker bij een bedrijf liggen, dus je wordt nooit naar "bel die en die maar" verwezen, da's ook relaxed.

direct-adsl is simpelweg wat duurder dan concurrerende aanbiedingen van tiscali, wanadoo of andere aanbieders, maar ik vind het kwalitatief een bewezen en zeer goed product. In dit topic wordt ook aandacht gegeven aan direct-adsl: Zijn er überhaupt wel goede ISP's?

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 18-08-2005 09:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Zoufiax
Volgens mij is waar ik woon alleen ADSL over het KPN-netwerk te krijgen, dus die aanbiedingen van Tiscali en Wanadoo zijn voor mij niet interessant. Momenteel heeft Wanadoo ADSL Family 4 Mbit/s / 640 Kbit/s voor 22,50 per maand en na een jaar 23,95 per maand. Nou als dat bij ons leverbaar was geweest dan had ik het wel geweten. Maar het is dus niet leverbaar en dat wordt het niet ook, dus dan houdt het op.

Overigens heb ik gisteravond KPN Direct ADSL Lite genomen voor 29,95 per maand en een gratis wireless modem (ST580 dus). Dat is maar 8 euro duurder dan het Go-abonnement, maar twee keer zo snel (1.600 / 512 Kbit/s om 800 / 256), en bij Go moet je 80 euro betalen voor dat modem, dus wordt Lite pas na 11 maanden duurder (eerste maand gratis).

• Zoufiax
Nou, de ADSL-kit is al aangekomen. Dus op 17 augustus besteld, en op 30 augustus afgeleverd. Sneller dan ik had verwacht dus. Naast de ST580 zat er ook een draadloze USB-netwerkadapter bij (ST120), dus die hoefde ik niet meer te kopen. In eerste instantie kreeg had ik geen verbinding tussen de modem/router en de adapter. Bij de installatie typte ik het serienummer verkeerd in (een 0 ipv een O of andersom), en daarnaast heb ik de ST580 moeten resetten (7 seconden een palletje ingedrukt houden met een potlood achterop de ST580). Daarna werkte het allemaal.

Er zat nog geen account bij, maar de helpdesk zei dat ik gewoon een standaard account kon gebruiken, namelijk kpn@direct-adsl met password kpn.

Nu heb ik nog een vraag: voor mijn pc heb ik nog een draadloze netwerkadapter nodig die werkt met de ST580. Dat kan een interne PCI-kaart zijn, eventueel ook extern via USB. In dat laatste geval kan ik natuurlijk nog een ST120 aanschaffen, maar ik hou het graag zo goedkoop mogelijk, en intern is denk ik goedkoper. Heeft iemand nog een tip voor een internet netwerkadapter die werkt met de ST580?

edit:

Na wat zoekwerk vraag ik me af of de Asus PCI Card WL-138G 54Mbps 11-G misschien een goeie optie is? Ik heb de wireless security op "Level 2 Security (WPA Personal)" staan. Gaat dat werken met die kaart? In de handleiding staat: "Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key (WPA-PSK) encryption, the highest form of security available, but can only be used if your wireless client and client manager support it". Volgens deze site: http://usa.asus.com/produ...less/wl-138g/overview.htm ondersteunt de WL-138G WPA als ik het goed begrijp...

[ Voor 27% gewijzigd door Zoufiax op 31-08-2005 09:44 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alle draadloze netwerkadapters werken in principe samen met de ST580, alleen als nadeel heb je dat je daar geen support op krijgt van de helpdesk en je de meegeleverde kpn cd niet echt kan gebruiken om het in te stellen.

Als je zelf snapt hoe wlans werken, kan je gewoon een cheape wlan adapter scoren.

Verwijderd

Ik heb gisteren de doos van KPN met spulletjes binnengekregen. Ik had de aanbieding besteld via BelCompany, te weten "Go" zonder vaste telefoonaansluiting en met draadloos modem. Dat modem zou gratis zijn, maar op de bon van KPN staat gewoon dat er 80 euro wordt afgeschreven. Nou ja, ik merk het wel aan de cashback van BC wat er gaat gebeuren.

Wat zat er in de doos:
1x SpeedTouch 716 v5 WL
1x SpeedTouch 121g WL USB adapter (die ik niet gebruik, want ik gebruik mijn Linksys PCI-kaartje)

Alles was snel aangesloten en DirectADSL bevalt me uitstekend. Bereik van het modem is excellent en de snelheid en reactietijd voelt echt 5x sneller aan als internet van Demon dat ik eerst had. Gelukkig ben ik daar weg, wat een verademing is dit zeg.

Vraagje: ik zou een ST580 modem erbij krijgen. Is die niet beter dan die ik er nu bij gekregen heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 15:05 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee een 716 is voorbereid op adsl2+ (tot 24mbit) en heeft internettelefonie mogelijkheden ingebouwd

Verwijderd

Yeah! :)

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

MnM

Hoe groot is de kans dat als je online KPN ADSL Direct Lite besteld, dat je daarbij de 716 krijgt, ipv de 580 ? Ik moet eigenlijk ADSL gaan bestellen voor me nieuwe huis, maar ik wil meteen een adsl2+ geschikt modem.

Verwijderd

Ik denk dat iedereen de 716 nu gewoon krijgt...

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij kon dat gegarandeerd worden vanaf een bepaalde datum in november. Zal eens even nakijken op het werk vanmiddag.

Verwijderd

Ik heb sinds 16 oktober adsl direct en kreeg de 716(WL) al geleverd dus er zou geen probleem moeten zijn wb de ADSL2+ readiness.
Pagina: 1