Toon posts:

Voeding 300W werkt met MoBo die 350W nodig heb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kast van AOpen die 300W voeding biedt, en nu krijg ik binnenkort een ASUS A8N-SLI Deluxe moederbord, en op de specs pagina staat dat er eigenlijk 350W nodig is.
( http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli-d/power.htm ),
Configuration Heavy Load Normal Load Light Load
Required wattage >= 500W >= 400W >= 350W

is dit van groot verschil in prestatie? of maakt het eigenlijk niet uit?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

AOpen maakt goede voedingen. Ik weet niet hoe de rest van de configuratie eruit gaat zien, maar zolang dit niet te zwaar is, is er geen probleem. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

Maar om kort antwoord te geven: Nee, die voeding is te licht. Je hebt ook nog een flinke CPU waarschijnlijk op dat Mobo zitten, en een videokaart, hardeschijf, etc. etc.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn mantra: Wattage zegt niks, zoek uit hoeveel je componenten gebruiken van de verschillende volt lijnen, en vergelijk dat met wat de voeding kan leveren.

specs

Verwijderd

Topicstarter
er zit een amd 64 3500+ op (Venice), en een clud3d 6600GT PCI-e verder 2x512 DDR geheugen, en een 160GB SATA schijf.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Deze voeding heb ik werkend gezien in een Athlon64 systeem (zelf gebouwd). Dus op deze Aopen 300 Watt draait het volgende systeem:
AMD Athlon64 3000+ S754
512mb DDR
2 schijven 7200rpm
ATI Radeon 9600XT

Of het genoeg is, zal afhangen van de andere componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, bedankt voor de reacties,

Wat voor 'symptonen' kan ik verwachten mocht het niet werken? start het gewoon niet op? of mindere prestaties?

Verwijderd

PC wil niet opstarten, of draait instabiel, ... kan vanalles gebeuren, hangt ervanaf wat welk onderdeel het gevoeligste blijkt te zijn aan onstabiele voltages.
Waarschijnlijk ga je het pas merken, als je zwaar gaat gamen en de pc onder full load laat draaien. Ik zou het wel uitgebreid testen, en als je merkt dat die het niet doet, zoals zou moeten, weet je dat de kans groot is dat het aan je voeding ligt...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
Vrijwel hetzelfde systeem heb ik een week of 3 geleden voor iemand in elkaar gezet, met een 300Watt Zalman voeding. (Gigabyte mainboard ipv Asus en 80 GB hdd ipv 160, verder gelijk)

3D-mark-score zakte plots ineen (GPU klokte waarschijnlijk omlaag) en na een reset werkte de PS/2 niet meer.
Een zwaardere voeding erin en alle problemen waren over.
En dat terwijl Zalman voedingen toch echt niet slecht zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik zou hier eens even gaan kijken en rekenen Power supply calculater en boven de uitkomst nog eens 10% bij optellen en je zit goed.
Dan dient men er ook nog rekening mee te houden dat de naam 400 watt voeding niet per sé 400 watt zal leveren. Het effectieve leververmogen dient goed uitgeplozen te worden. Ook is een stevige amperage op je 12 volts en 5 volts lijn een must. Voor de echt zware systemen is zelf een voeding aangeraden die meerdere 12 volts raids heeft om een stabiele toevoer van stroom te garanderen.

Persoonlijk ben ik tevreden met mijn Zalman 400B

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
A-Open maakt inderdaad goede voedingen en ik had nog een oude 300W alleen met op de 12v maar 13a. Ik had hierbij een Asus K8V deluxe met een Athlon 2800 met 2 harde schijven en 1 dvd writer en een Ati radeon 7000 32 mb met 1 x 512. Deed ik er 512 mb in dan zakte alles in elkaar. Problemen met opstarten van windows, blauwe schermen en ga zo maar door. Ik kon na een stroomstoring nooit mijn computer opstarten want dan moest ik eerst wachten totdat alles weer stroom had of de stekker eruit en de knop inhouden en dan werkte het. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ter vergelijking een In-Win 250w van 3 jaar geleden had al op de 12v lijn al 13a en die deed precies hetzelfde met mijn systeem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb ook een Aopen 300W voeding met daarop:

AMD Athlon64 3200+ (S939)
Geforce 6800 Ultra
2GB RAM
3 HDDs
2 DVD spelers
en nog wat kaarten en kleine dingetjes.

Geen enkel probleem, dus probeer het eerst ff zou ik zeggen.

Kwaliteit van de voeding is veel belangrijker dan het wattage.

[ Voor 15% gewijzigd door vassago op 19-08-2005 07:50 ]

Pagina: 1