[XP] Computer traag bestanden openen enz.

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40
mijn vaders computer begint nogal traag te worden, maar op een speciale manier. als ik bijvoorbeeld in windows verkenner rechtermuis op een bestand doe, duurt het ongeveer 5 sec. je hoort de computer dan ook niet denken ofzo. ook als ik sommige bestanden gewoon dubbel klik, duurt 5 sec, dan begint hij pas met denken en opstarten.

wat zou dit kunnen zijn? het is van de 1 op de andere dag gekomen denk ik maar ik weet niet of het met een programma te maken heeft dat ik verwijderd heb ofzo. de computer is trouwens zowieso al sloom want als hij windows xp opstart en je ziet dat laadscherm, dan wordt het beeld even zwart en dan hoort het inlogscherm met WELKOM te verschijnen... duurt ook 10 sec.

het is een 2.4 ghz dell, met 256 rdram ( :'( ). de harde schijf is niet eens zo vol en er zit voor zover ik weet geen spyware op. wat zou het nog meer kunnen zijn???

Facts don't care about your feelings

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Defragmenteer het ding eens en gooi onnodige services en achtergrond proggies eens uit.
En wat meer ram zou ook geen kwaad kunnen, 256MB is redelijk weinig.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03 16:48
In de device manager kijken of Ultra Ata wel is geinstalleerd, DELL wil dit standaard nog wel eens verzuimen. Drivers is bij Dell wel makkelijk te vinden.

There is no knowledge, that is not Power!

• YoshiBignose
ik defrag regelmatig, dat kan het niet zijn. er zijn nauwelijks onnodige services maar zal nog wel is grondig kijken. mbram bijkopen is rampzalig duur. ultra ata huh zal ff kijken. bedankt. :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Terw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:11:
Defragmenteer het ding eens en gooi onnodige services en achtergrond proggies eens uit.
Wat betreft RAM: 256MB is met gemak voldoende, je kunt het probleem daar pas aan koppelen als je weet wat het geheugengebruik is (wat er voor programma's op de achtergrond draaien)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BumEyes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02-2016
Terw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:11:
Aan het ram ligt het sowieso niet want dan zou hij juist meteen heel erg gaan kraken omdat ie dan (meer) virtueel geheugen gebruikt. Et lijkt erop dat ie gewoon wacht op de HD ofzoiets

BumEyes!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Schakel eens alle extra programmatuur uit die Shell extensies installeert :)

En virusscanners etc, alles op de achtergrond ff beeindigen en kijken of het openen van bestanden dan wel sneller gaat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Toen mij Harddisk kapot ging had ik dit ook.
Ook geen ander geluid enzo en na ruim een half jaar was die pas kapot.

• YoshiBignose
ik heb er 2 harde schijven in, ze hebben het probleem allebei: zijn dus niet kapot.

ik heb bij apparaatbeher gekeken en bij die IDE staat Ultra DMA Mode 2 aan.

het lijkt me idd niet aan de ram te liggen omdat hij niet begint te denken, maar je kan ook echt nauwelijks wat doen als hij die 5 sec stopt, bijvoorbeeld op start knop drukken kan niet.

kheb zoveel mogelijk taken beeindigt, virusscanner uit enz. en het probleem is er nog steeds.

Verwijderd

limoentje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:45:
Schakel eens alle extra programmatuur uit die Shell extensies installeert :)

En virusscanners etc, alles op de achtergrond ff beeindigen en kijken of het openen van bestanden dan wel sneller gaat :)
zie voor de shell extensies onze mooie FAQ: Windows Operating Systems - FAQ

• YoshiBignose
kan ze niet vinden :/ en wat bedoel je precies met:
Schakel eens alle extra programmatuur uit die Shell extensies installeert

Pagina: 1