[Premiere Pro 1.5] Video schokt na exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik heb in Adobe Premiere 1.5 een aantal MPG videobestanden geimporteerd. Deze MPG bestanden zijn van goede kwaliteit en lopen vloeiend. Eenmaal in premiere heb ik ze hier en daar wat ingekort en achter elkaar geplakt. Als ik de video wil exporteren naar Mpg, Avi, Wmv, Mov dan schokt het beeld af en toe. Het hapert. Eerst dacht ik dat het aan het netwerk lag (de MPG's stonden op de server). Daarom kopieerde ik alles naar de lokale schijf. Hoewel de schokken en haperen nu minder is, is het er nog niet helemaal uit. Het maakt niet uit welk bestandstype of codec ik gebruik. De schokken vinden volledig willekeurig plaats. Als ik de film opnieuw exporteer zitten de haperingen ergens anders. Ook is het de ene keer meer dan de andere keer.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht zijn het NTSC bron video bestanden die je naar PAL laat encoden ?

Geef eerst even aan wat de specs zijn van de bron video's (NTSC/PAL, resolutie, audio/video bitrate etc) en welke instellingen je gebruikt voor het exporteren naar de doel formaten.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Bronbestanden zijn zelf gemaakt. Het is een slideshow met plaatjes. Gewoon op PAL resolutie, 720x576, interlaced, 25 fps, geen geluid. Ik wil ze op exact dezelfde instellingen exporteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mog op 17-08-2005 17:03 ]

Verwijderd

Premiere wordt niet blij van MPG's, het is namelijk geen 'editbaar' formaat. Ik heb het in ieder geval niet voor elkaar gekregen om in PP lekker met mpg's te werken.
Xymox schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:00:
[...]
De bron bestanden die je voor verdere edits gebruikt moeten in principe in de hoogst mogelijke kwaliteit opgeslagen worden.
Ook dat.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 11:44 ]

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Mog schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:02:
Bronbestanden zijn zelf gemaakt. Het is een slideshow met plaatjes. Gewoon op PAL resolutie, 720x576, interlaced, 25 fps, geen geluid. Ik wil ze op exact dezelfde instellingen exporteren.
Als je de bron bestanden zelf maakt is het geen goed idee deze als MPEG op te slaan. De bron bestanden die je voor verdere edits gebruikt moeten in principe in de hoogst mogelijke kwaliteit opgeslagen worden. Kost uiteraard wel meer HD ruimte, maar het komt het eindresultaat wel ten goede.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Ik heb nieuwe drivers voor mijn videokaart gedownload. Nu lukt het wel. Dank jullie wel.

Pagina: 1