hoe restore ik een DELL?

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Beste,

Ik heb een DELL XPS T550 (dimension) nu vraag ik mij af, omdat hij steeds crashed, hoe ik deze terug naar de orginele instellingen zet?

volgens mij staat de ghost op de harddisk.

Alsvast bedankt!

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
zit er geen bootdisk of cdrom bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
Nee er zit geen cd bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Staat toch in de handleiding?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Bel of email Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
Dit is al een oud pc-tje, ik heb deze gekregen... zonder handleiding helaas

Ik weet van Fujisu en Hp systemen (sky ook) dat je vanaf de HD kan retoren, en deze HD heeft ook een ghost van het orginele systeem, alleen weet ik niet wat ik hier mee aanmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 22:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Was het niet een knopje of iets dergelijks aan de achterkant ofzo waarmee je hem kon resetten. :?
Of een optie in de BIOS???
Zou je ff naar kunnen kijken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Met die PC zou je in principe een OS CD (98/ME/XP) en een driver CD moeten hebben gekregen. De OS CD is een gewone OEM install CD.

Met deze 2 kan je het OS schoon installeren. Om het precies zo als uit de fabriek te krijgen is hoogst waarschijnlijk onmogelijk.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Device Manager schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:50:
Met die PC zou je in principe een OS CD (98/ME/XP) en een driver CD moeten hebben gekregen. De OS CD is een gewone OEM install CD.

Met deze 2 kan je het OS schoon installeren. Om het precies zo als uit de fabriek te krijgen is hoogst waarschijnlijk onmogelijk.
Niets onmogelijk aan. Op de HD van de pc staat een verborgen partitie met een een image. Deze kun je dan aanspreken met een CD van Dell zodat het systeem weer word gerestored naar default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DM. Waar slaat dat nou op? vanuit de fabriek hebben ze een ghost gemaakt, die die op cd gezet, of HD natuurlijk. Vanaf daar is hij weer precies zoals hij uit de fabriek kwam. softwarematig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06-2024
Staat op de hardeschijf van een Dell niet een verborgen partitie? (kan ook Compaq zijn weet niet meer zeker)

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
ja staat op een verborgen partitie, maar er staat ook partition magic op, en daardoor werdt hij zichtbaar. De bios is vrij kaal, daar kan ik niets uithalen, en kan geen knopje vinden, op de website van dell vond ik ctrl - F11 maar dit deed helaas niets, tijdens het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Haal anders gewoon die ghost image ervan af en restore die lekker op je systeem> klaar ben je. Als je een tweaker was overigens instaleerde je gewoon dat ding zelf zonder onnodige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
HerbyNL schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:13:
Haal anders gewoon die ghost image ervan af en restore die lekker op je systeem> klaar ben je. Als je een tweaker was overigens instaleerde je gewoon dat ding zelf zonder onnodige software.
Hehe, wil ik het een keer volgens de boekjes doen krijg je zo'n opmerking :)

Ach ja, ik formateer gewoon het helesysteem, + extra HD van die ghost erbij :) In iedergeval bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In de BIOS ga je het zoiezo niet vinden bij XPS T... systemen

Volgens mij hadden die apparaten ook geen restore partitie, maar gewoon een normale Win98SE/ME CDROM en een restore CDtje :)

Overigens, geen idee wat voor Windows versie je nu draait maar waarom niet gewoon zelf opnieuw installeren met een normale Windows CDROM ?
Er zit als het goed is ook een CD met drivers en programmatuur bij (setup bestanden) en anders pluk je eventuele drivers gewoon van internet, de Dell site staat er vol mee

[ Voor 46% gewijzigd door roelio op 17-08-2005 15:17 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit hoort niet hier en daarnaast kan je ook wel iets meer zelfonderzoek doen, zoals je al eerder is verteld. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.