Toon posts:

Hulp met aanschaf nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
normaal gesproken zou ik het zelf uitzoeken, maar ben beetje uit de business. ik heb nu een Intel 2,8 ghz, met een Soltek mobotje.

Nu heb ik een meevallertje gehad, en kan een nieuw Moederbord met Processor kopen. AMD heeft dus al even de 64 bits processoren op de markt, waar ik niet echt in thuis ben.

Wat kan ik het beste doen? Bij intel blijven, of overstappen naar AMD. ik heb ook een AGP Ati Radeon 9800PRO kaartje, dus hoopte dat er een mobo was met zowel AGP als een PCIEx op het moederbord.

Desnoods wil ik wel een nieuwe kaart aanschaffen met PCIEx, alleen wil ik dan voor een redelijke prijs, minimaal dezelfde mogelijkheden behouden.

bij voorbaat dank.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:40 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:38:
dus hoopte dat er een mobo was met zowel AGP als een PCIEx op het moederbord.
Met zo'n eis is je keus aardig beperkt

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn ding al wat aangepast. evt. nieuwe kaart dus.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 14:00
Wat wil je er mee bereiken? want zo te zien heb je nog een vrij aardig systeem.

Zijn er dingen die je nu niet mee kunt of minder soepel lopen.
Zo nee hou dan je geld gewoon in je zak.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
nee het oude systeem heb ik ook een doel voor, dus ik ga het hoe dan ook doen.

ik heb mijn keuze betreft processor en mobo gemaakt. nu een nieuwe videokaart.

ik twijfel tussen een 6600 GT van nvidea (PCIEx)
of een X800 ATI.

de nvidea is wat goedkoper. wat is jullie mening?

Verwijderd

Je kan zeker een AGP en PCI-e bordje kopen.

Op dit moment overheerst AMD de processormarkt voor kleine consumenten, zeker qua performance, dus het is verstandig om een AMD Athlon 64 processor te kiezen.

Een mogelijke keuze qua moederbord is dan de Asrock 939Dual-SATA2 deze heeft een socket 939, wat de meeste nieuwe AMD processors van dit moment ondersteund, tot de 4000+ klasse, en FX, dit zijn erg snelle jongens. Dat moederbord heb je al gauw voor 70 euro, en die processor zal je 130 euro voor kunnen neertellen, en de wat snellere 300 euro

Als je gelijk een PCI-e videokaart wilt kopen, kan je daar gelijk een Pci-e only moederbord kopen, bijvoorbeeld de Asus A8N-E, die pci express ondersteund, en alle nieuwe AMD processoren ondersteund. Daar betaal je zo'n 90 euro voor, maar dan heb je qua performance een erg goed bordje pricewatch: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)

Als je een nieuwe PCI-e videokaart wil kopen, hangt het helemaal vanaf wat je er mee wil doen. De 6600GT is goed, maar begint al minder te worden op de nieuwere games. De X800 hangt er vanaf welke versie je hebt, de nieuwe X800GT is net zo snel als de 6600 GT, maar de X800XT is een stuk sneller.

Kortom, wat wil je! Je hebt mogelijkheden zat.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
snakeye schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:38:
Wat wil je er mee bereiken? want zo te zien heb je nog een vrij aardig systeem.

Zijn er dingen die je nu niet mee kunt of minder soepel lopen.
Zo nee hou dan je geld gewoon in je zak.
Eensch is :)

Zet het weg voor een ander moment als je écht iets nieuws nodig hebt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:45:
[...]

Eensch is :)
[...]
Zet het weg voor een ander moment als je écht iets nieuws nodig hebt :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:27:
nee het oude systeem heb ik ook een doel voor, dus ik ga het hoe dan ook doen.

ik heb mijn keuze betreft processor en mobo gemaakt. nu een nieuwe videokaart.

ik twijfel tussen een 6600 GT van nvidea (PCIEx)
of een X800 ATI.

de nvidea is wat goedkoper. wat is jullie mening?
Je moet wel lezen he

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet van plan 400 euro neer te tellen voor een videokaart die volgend jaar weer oud is. ik wil zo rond de 200 - 225 euro max betalen. heb in mijn oude een AGP Radeon 9800 PRO zitten, die best bevalt zelfs na 2 jaar nog. die kostte me toen 300 geloof ik. ik ga met een 6600GT zeker wel vooruit in verhouding tot die 9800PRO neem ik aan?

dan denk ik namelijk dat ik daar genoeg aan heb.

Verwijderd

Check deze tabellen maar is:
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-02.html

Geeft je een aardige indicatie, performance 6600GT op PCI-E of AGP zal bijna geen verschil maken.

Het zal je dus een procent of 15 winst geven, wat niet echt de moeite is lijkt mij.

correctie: een verschil van 5% tussen PCI-E en AGP op de 6600 GT, dus een performance winst van rond de 20%

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 13:53 ]

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:47:
ik ben niet van plan 400 euro neer te tellen voor een videokaart die volgend jaar weer oud is. ik wil zo rond de 200 - 225 euro max betalen. heb in mijn oude een AGP Radeon 9800 PRO zitten, die best bevalt zelfs na 2 jaar nog. die kostte me toen 300 geloof ik. ik ga met een 6600GT zeker wel vooruit in verhouding tot die 9800PRO neem ik aan?

dan denk ik namelijk dat ik daar genoeg aan heb.
http://graphics.tomshardw...pcie-02.html#3d_mark_2005
3dmark05 score 9800 pro: 2590
3dmark05 score 6600GT: 3281

Dat is een theoretische verbetering van 27%, waar je in de praktijk weinig van merkt. Dus een goede upgrade is het in ieder geval niet.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:20
Alternate heeft een (bulk versie) van de Ati X800XT ViVo (PCIe) voor € 279,-
Dus als je nog 3 tientjes bij je voorgestelde 250 euro bij wil leggen en het niet erg vindt dat je er geen doos en een hoop demo-cd/dvd's bijkrijgt ....

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 18-08-2005 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
PCIEx is wel de toekomst boven AGP lijkt me ?

is het wel verstandig een moederbord te kopen met AGP only?

Verwijderd

PCI-express is inderdaad de toekomst, daarom stelde ik ook een combinatiebordje voor :)

de nieuwste videokaart van nvidia is nog niet op AGP beschikbaar

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:54:
PCIEx is wel de toekomst boven AGP lijkt me ?

is het wel verstandig een moederbord te kopen met AGP only?
Simpel antwoord:
ja, als je niet van plan bent ooit de videokaart te upgraden.
nee, als je van plan bent ooit de videokaart te upgraden.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:23
Nou verschil 9800pro tov van een 6600gt is dat de laatste de nieuwste shader technieken etc ondersteund. Dus bij nieuwere games heb je daar veel voordeel mee. Maar kijk ipv een 6600gt naar x800pro. Die heb je al voor bijna dezelfde prijs en is net dat beetje sneller. Of een 6800gt die is weer sneller dan de x800pro en niet veel duurder, dan zit je wel rond de 260 voor je gpu. Als je niet vies bent van modden(software) is de 6800le wel wat voor je. Die kan je vaak unlocken naar een volle 6800 soms zelfs naar een gt. Ik zou zeggen kijk effe op Tomshardware guide naar wat reviews en kijk daarna naar de prijs.

En koop een goede voeding als je zo'n gpu koopt. Dus geen b-merk 500w, neem een degelijk 450w A merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 18-08-2005 13:58 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Sleepie schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:54:
Alternate heeft een (bulk versie) van de Ati X800XT ViVo (PCIe) voor € 279,-
Dus als je nog 3 tientjes bij je voorgestelde 250 euro bij wil leggen en het niet erg vindt dat je er geen doos en een hoop demo-cd/dvd's bijkrijgt ....
ik zie dit wel zitten. is het enige dat er geen officiele doos omheen zit?

Verwijderd

Topicstarter
heb besteld:

X800XT bulk
Asus A8n-e mobo
Athlon64 "Venice" 3500+ 2200mhz

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Die x800xt van Alternate is wel erg goedkoop vergeleken met andere xt's, als ik zo op de pricewatch kijk. Zit er niet ergens een 'addertje' onder het gras bij dit model? Want bij alle andere shops is dit type al gauw zo'n 100 euro duurder, veel XL modellen zitten zelfs nog boven die 279 euro. Dat vind ik dan wel een beetje verdacht..

Verwijderd

Topicstarter
ik ook, maar als ik problemen krijg weet ik waar ik zijn moet

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik hoor graag je ervaringen met die videokaart als je 'm hebt. Waarschijnlijk moet ik binnenkort ook een nieuwe en als deze goed werkt, is 't op dit moment denk ik wel de kaart met de beste prijs/prestatie verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
mijn ervaring is tot nu toe, dat het - zeker voor deze prijs - een geweldige kaart is. Het is gewoon de X800XT zoals ze beloven, met alles wat er bij hoort, behalve een originele doos. Zware games heb ik nog niet geprobeerd, heb het apparaat net een dag aan de praat :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:58:
mijn ervaring is tot nu toe, dat het - zeker voor deze prijs - een geweldige kaart is. Het is gewoon de X800XT zoals ze beloven, met alles wat er bij hoort, behalve een originele doos. Zware games heb ik nog niet geprobeerd, heb het apparaat net een dag aan de praat :)
Hoe luidruchtig is de koeler die er op de kaart zit? En, hoe bevalt ie nu we een paar dagen verder zijn?

Verwijderd

Topicstarter
het enige dat ik hoor, is de fan van mijn voeding. voor de rest is ie muisstil :)

prestaties blijven goed :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Als je door de bomen het bos niet meer kunt zien, is het tijd om overzicht te krijgen. Aangezien het hier gaat om jouw keuze voor jouw apps en jouw situatie kan niemand anders dat beter. Lees een aantal reviews, met name de THG VGA charts zijn een aanrader. Zoek de app die voor jou relevant is, zoek de prijzen op van de kaarten en maak je eigen keuze in prijs/prestatie

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.