Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe fans van cm stacker aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb pas een coolermaster stacker gekocht en nu vroeg ik mij af hoe ik die chassisfans aan moest sluiten. het is gewoon een aansluiting die ook op de voeding zit, dus misschien (neem me niet kwalijk als het niet kan, eerste keer dat ik een pc zelf bouw) kan ik die kabels wel rechtstreeks op de voeding aansluiten?

op de site kon ik namelijk geen info vinden :(

ik heb er een asus a8n sli deluxe inzitten met een gtx7800, nu moet er echter op die uitgang waarop je de monitor aansluit een verloopstukje. dit past niet (het staat er scheef op omdat er geen ruimte voor is), is er iemand die heer ervaring mee heeft of moet ik gewoon de zaag pakken?

alvast bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:38 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
misschien een plaatje wel makkelijk?

bedoel je met die stekker een verloopstuk vna DVI naar normaal ofzo?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:09

empy

Rijdt rondjes

hmm, die stekker van die fan is gewoon een molex, kan gewoon op je voeding aangesloten worden. (of als je het per se op je mobo wil, heel hard duwen :+ )

die verloopstekker snap ik niet helemaal, hier zou een mooie pic wel ff wat helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
shrenghang schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:42:
hmm, die stekker van die fan is gewoon een molex, kan gewoon op je voeding aangesloten worden. (of als je het per se op je mobo wil, heel hard duwen :+ )

die verloopstekker snap ik niet helemaal, hier zou een mooie pic wel ff wat helpen :)
ik zal wel ff voor een plaatje zorgen, maar die fans kunnen dus gewoonrechstreeks op de voeding aangesloten worden?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:44:
[...]

ik zal wel ff voor een plaatje zorgen, maar die fans kunnen dus gewoonrechstreeks op de voeding aangesloten worden?
ja, dat is immers de bedoeling van dat ding :9
Gewoon op de voeding aansluiten die hap :)

Crossflowfan monteren is een ander geintje mocht je die hebben, aansluiten is geen probleem. Maar om dat ding op zn plaats vast te schroeven :X

[ Voor 25% gewijzigd door ThunderNet op 17-08-2005 14:46 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
hier de gevraagde plaatjes:
[url=http://http://tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=geforce+gtx]http://tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=geforce+gtx[/url]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:57 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:55:
[[url=C:\Documents and Settings\Pim\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\110_1082]afbeelding[/url]]
:Y)

• empy

empy

Rijdt rondjes

ik denk niet dat je hiermee heel ver zult komen, je zult je pic ff moeten uploaden naar een host, ik kan er alleen niet 1tje direct opdreunen.

edit:

lol, @hierboven :P

[ Voor 13% gewijzigd door empy op 17-08-2005 14:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:55:
[[url=http://http://tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=geforce+gtx]afbeelding[/url]]
http://www.imageshack.us/
plaatje hier uploaden, en dan gewoon de link posten in dit topic ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:57:
[...]

http://www.imageshack.us/
plaatje hier uploaden, en dan gewoon de link posten in dit topic ;)
nee hij hoeft helemaal geen plaatjes te uploaden
en moet gewoon die stekker op de voeding aansluiten :9
Op de fans zitten gewone molex stekkers :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• empy

empy

Rijdt rondjes

ja, maar hoe doet ie dat dan met dat verloopje, niemand snapt wat ie daarmee bedoelt :?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Stacker-fans die aan de voorkant zitten: gewoon op je voeding aansluiten.
De Stacker-fans met een kleiner stekkertje (ongeveer 1cm) op je mobo aansluiten of met verloopkabelje ook op je voeding.
Crossflow-fan (indien aanwezig) apart monteren en de rode dropveter van de fan aansluiten op het printplaatje en het andere stekkertje van de printplaat aansluiten op je voeding.

Ik zeg wel voeding, maar het gaat hier dus constant om die kabels met een witte stekker met 4 zilveren pinnetjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

ThunderNet schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:59:
[...]

nee hij hoeft helemaal geen plaatjes te uploaden
en moet gewoon die stekker op de voeding aansluiten :9
Op de fans zitten gewone molex stekkers :)
Wat bedoelt die dan met "verloopstukje"???
Ik zou zeggen: forceer niets, en pak zeker geen zaag tot we zeker weten wat hij bedoelt...
De Stacker-fans met een kleiner stekkertje (ongeveer 1cm) op je mobo aansluiten of met verloopkabelje ook op je voeding.
Alle stacker-fans hebben toch gewone 4 pins 'molex'connector :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:02 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:01:
[...]

Ik zou zeggen: forceer niets, en pak zeker geen zaag tot we zeker weten wat hij bedoelt...
wat hij bedoeld met verloop stukje is op de dvi uitgang van zn videokaart
En ja, dat gaat lastig :)
Dat probleem heb ik ook met m'n 9800PRo in m'n stacker.
het is te doen, ik zal even een foto maken :) van hoe ik het gedaan heb

• MAX3400

MAX3400

ThunderNet schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:02:
[...]

wat hij bedoeld met verloop stukje is op de dvi uitgang van zn videokaart
En ja, dat gaat lastig :)
Dat probleem heb ik ook met m'n 9800PRo in m'n stacker.
het is te doen, ik zal even een foto maken :) van hoe ik het gedaan heb
Nadeel van een Stacker is dat niet alles even netjes past (soms ligt het mobo te diep in de kast voor het bereiken van de sloten). Demonteren, rubber ringetje plaatsen en vastschroeven. Fits like a c*nd*m glove...

Verwijderd

Voor de TS: opmerkingen of vragen of wat dan ook over de stacker:
Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:01:
[...]

[...]

Alle stacker-fans hebben toch gewone 4 pins 'molex'connector :?
ik ken al die termen niet, maar achterop de videokaart zit een connector voor monitor
nou heb ik een andere aansluiting en er was een verloopstukje bijgeleverd dat je op die 'nietpassende' zet en dan kun je aan het andere kant je monitor aansluiten :) (ik hop dat je het nu snapt ;) )

• empy

empy

Rijdt rondjes

als het van een brede witte poort is naar een smalle blauwe, dan moet je gewoon ff doorduwen, andersom zou ik het niet weten :P

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

ik ken al die termen niet, maar achterop de videokaart zit een connector voor monitor
nou heb ik een andere aansluiting en er was een verloopstukje bijgeleverd dat je op die 'nietpassende' zet en dan kun je aan het andere kant je monitor aansluiten :) (ik hop dat je het nu snapt ;) )
Ja, klopt... Maar omdat je videokaart niet netjes gelijk met "het gat in de kast" zit, past het verloopstukje niet. Haal voor de gein eens de kaart uit je PC en kijk of je dan wel het verloopstukje moeiteloos erop kan zetten.

En wacht anders even op de foto's van Thundernet (zie 2 antwoorden hierboven)

Verwijderd

http://www.mc3llc.com/images/DVI-Flat_VGA_ADAP.JPG
ziet het er zo uit?
Als je een fotootje kan maken, best doen, dan is het zeker duidelijk.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

Met veel gevriemel, krijg je die wel passend :)
Anders moet je de schroefdinkies op je videokaart even stukje naar buiten schroeven (mm of 2) dan wil die al stuk beter passen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:10:
ziet het er zo uit?
ja das ereen ja en die past niet achterop de ingang van die videokaart,omdat ie dan tegen de kast komt
snapskie :)

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:13:
[...]

ja das ereen ja en die past niet achterop de ingang van die videokaart,omdat ie dan tegen de kast komt
snapskie :)
Tja, videokaartje klein beetje naar beneden/boven duwen, verloopstukje monteren en klaar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:10:
ziet het er zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/2894/11010888ls.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/4536/11010908lz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/7169/11010919jd.th.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:18 ]

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Mja, ik heb dat probleem ook gehad. Je moet een beeje wringen. Ofwel haal je wat plastic van het verloopstukje.
Foto on the way
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/CMVGA.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door MMach op 17-08-2005 15:18 ]

Verwijderd

Als iemand alsnog een foto kan maken waarop je duidelijk kan zien, dat het verloopstukej niet goed past, gelieve he dan te posten aub. Heb er namelijk ook al aan gedacht om zo'n verloopstukje te gebruiken, maar nu ik dit hoor... En ben wel benieuwd naar hoe het probleem er dan uitziet... _/-\o_
EDIT> te laat ... bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:19 ]

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:18:
Als iemand alsnog een foto kan maken waarop je duidelijk kan zien, dat het verloopstukej niet goed past, gelieve he dan te posten aub. Heb er namelijk ook al aan gedacht om zo'n verloopstukje te gebruiken, maar nu ik dit hoor... En ben wel benieuwd naar hoe het probleem er dan uitziet... _/-\o_
Hierboven dus :Y) . Voor de duidelijkheid, het verloopstukje is van een DVI uitgang naar een VGA uitgang.

• MAX3400

MAX3400

Misschien ligt het aan mij, maar als ik zie hoe die GF7800 in die Stacker zit; lijkt me niet netjes gemonteerd aangezien 'ie zowel in de lengte als breedte van de "backplane" scheef zit.

Heb zelf een 6800LE in een Stacker; vlekkeloos in te passen (zie mijn eerdere antwoord over rubberen ringetjes); recentelijk een 7800GTX in een Armor gezet; ook nada problemen.

Verwijderd

Dus als ik het goed zie, doet dit probleem zich enkel voor, als je videokaart in het bovenste slot zit op je mobo. Bij mij is men PCI-E 16X slot namelijk het 3de slot van bovenaan te tellen, dus ga ik hier geen probleem mee hebben???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:22:
Dus als ik het goed zie, doet dit probleem zich enkel voor, als je videokaart in het bovenste slot zit op je mobo. Bij mij is men PCI-E 16X slot namelijk het 3de slot van bovenaan te tellen, dus ga ik hier geen probleem mee hebben???
nee, ik denk dat als je pci-e x16 poort helemaal boveaan zit alleen, das dus bij mij het geval

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:22:
Ik denk ook een stukje trial and error; of weet je 1000% zeker dat je mobo goed in je kast zit gemonteerd en op de correcte afstand tot de "uitgaande" sloten??

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:22:
Misschien ligt het aan mij, maar als ik zie hoe die GF7800 in die Stacker zit; lijkt me niet netjes gemonteerd aangezien 'ie zowel in de lengte als breedte van de "backplane" scheef zit.

Heb zelf een 6800LE in een Stacker; vlekkeloos in te passen (zie mijn eerdere antwoord over rubberen ringetjes); recentelijk een 7800GTX in een Armor gezet; ook nada problemen.
hoe werkt dat dan met die rubberen ringetjes en iets uitdraaien ofzo?

nders moet je de schroefdinkies op je videokaart even stukje naar buiten schroeven (mm of 2)
(wat thundernet zei)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:27 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:25:
[...]

hoe werkt dat dan met die rubberen ringetjes en iets uitdraaien ofzo?
Mijn mobo eerst uitgemeten; daarna de afstandsbusjes gemonteerd en daarna een rubberen ringetje geplaatst tussen mijn mobo en de afstandsbusjes in de kast. Maar dan moet je ook oppassen dat de uitgangen van je mobo nog wel passen in de bijgeleverd backplate.

• MMach
Ik vind de PCI slots bij een stacker wel een probleem. Elke kaart die ik plaats staat onder mechanische spanning omdat niet alles past. (de hoek van de kast is niet precies 90° of de gaatjes in de pci slots zijn verkeerd geboord) Ik heb wel die PCI-vervangplaatjes bij coolermaster aangevraagd, maar nog steeds niets van gehoord.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:58

GVR

Mijn 6600GT (PCI-E) past ook zonder problemen (moet wel een beetje aandrukken) in het slot, en ook een verloopstuk van dvi naar d-sub past erop.

De PCI-slot problemen zijn veelvuldig besproken in het CM-Stacker topic!

[ Voor 21% gewijzigd door GVR op 17-08-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
is bovenstaand probleem trouwens opgelost met de volgende revisies?
want mijn productnummer is stc-t01-uwk
ik weet allen niet welke revisie dit is

There are no 810, 820, 830 yet. Those are our future 2005 cases and have NOTHING to do with revision 1 or 2. The Stacker that is available now is called CM-Stacker . Here is the model number of the two revisions:
STC-T01-UW = rev. 1
STC-T01-UW1 = rev. 2

Stop confusing yourself with CM-Stacker 810, 820 or 830. When people say revisions, they're not talking about 810, 820, or 830. The Stacker 810, 820, or 830 are different cases !

wat is dan revisie 3?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:33 ]

Verwijderd

Mja, maar het typische probleem van de PCI-slots van de stacker heeft eigenlijk volgens mij niets te maken met het probleem van de TS. Hier was het probleem gewoon zoals je kan zien op de foto van MMach dat het verloopstukje nogal lomp is uitgevallen, en als je je videokaart dan in het bovenste slot moet zetten, dat het verloopstukje dan tegen die metalen rand duwt...

EDIT> volgens mij heb je de versie van Groot-Britanie ofzo, maar post deze vraag wel in het Coolermaster Stacker discussie topic. De meesten in dit topic zitten daar ook wel rond te hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:35 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Past de VGA kaart wel goed in het slot? Er zijn bij Coolermaster namelijk vervangende backplates te krijgen (gratis) die dit probleem oplossen. Het is namelijk een fabricage foutje. Als het goed staat dat ook wel in het topic over de CM Stacker. Mijn moederbord lag ook te diep in de behuizing dit heb ik ook moeten verhelpen met wat extra ringetjes.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:56:
Past de VGA kaart wel goed in het slot? Er zijn bij Coolermaster namelijk vervangende backplates te krijgen (gratis) die dit probleem oplossen. Het is namelijk een fabricage foutje. Als het goed staat dat ook wel in het topic over de CM Stacker. Mijn moederbord lag ook te diep in de behuizing dit heb ik ook moeten verhelpen met wat extra ringetjes.
ik probeerde net mijn pci-e gtx7800 erin te stoppen, en heb 'm helemaal doorgeduwd, maar nu kloppen de gaatjes niet meer waarmee je 'm vastzet

waar kun je die backplate bestellendan?

btw: er zaten bij mij geen plastic blauwe hoesjes om die afwerkkapjes voor de pci sloten (als je er niets in hebt zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:41 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

ik probeerde net mijn pci-e gtx7800 erin te stoppen, en heb 'm helemaal doorgeduwd, maar nu kloppen de gaatjes niet meer waarmee je 'm vastzet

waar kun je die backplate bestellendan?
Ja.... ik ben al opzoek naar het bestel formulier... het zou ergens op de site van Coolermaster moeten staan... kijk anders zelf ook even het topic door van de CM Stacker.

In dit topic hebben ze het er net over :D : Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Edit2: het formulier: http://www.coolermaster-europe.com/pci/pciform.php

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2005 16:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:39:
[...]

Ja.... ik ben al opzoek naar het bestel formulier... het zou ergens op de site van Coolermaster moeten staan... kijk anders zelf ook even het topic door van de CM Stacker.
maar dat is toch geen backplate?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 16:51 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik heb hier eigenlijk 4 opmerkingen bij:

- verkeerde plaats: er is een CM stacker topic waar je dit kunt vragen
(search al niet gebruikt? want dan had je die gevonden)

- je hebt een handleiding bij je stacker gekregen waar tekeningen instaan
(ook al niet gelezen? want daar staat het duidelijk aansluiten op molex en voila)

- als je nog niet weet waar welke stekker van een koeler opmoet: vraag je best iemand ter hulp die fysiek naast je kan staan en het eens een keer voordoet hoe het hoort, voordat je je hardware naar de vaantjes helpt
(niet iedereen heeft dezelfde kennis, maar google en wat logisch verstand had je dit ook duidelijk gemaakt)

4de ivm de videokaart: maak de bevestigingsvijs van je graca los (maar laat die kaart in je mobo zittn), plug die adapter eraan vast en zet dan pas je kaart terug vast: lukt het niet: zie punt 3

N00b zijn is toegestaan, maar dat wilt niet zeggen dat je zelf niet effe moeite moet doen eh
"Reading the manual" & "searching google" zijn zelfs van de prof-modders/-tweakers de beste vrienden. O-)

edit: aan't lezen van de fouten met de plaatjes - nog niet wetend dat je een foto moet uploaden voordat ie op een site kan getoond worden - zou ik je zo al aanraden om eens iemand je pc in elkaar te laten steken en simpel weg toe te kijken en te leren, of dergelijk persoon met juiste kennis toch in de nabijheid te hebben terwijl je bezig bent, want anders gaan we ook nog dikwijls terug vinden in het "mislukkelingen"-topic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door soulrider op 18-08-2005 03:24 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sja, ik zou hier wel een uitgebreide sluitpost kunnen tikken, maar Soulrider hierboven me heeft de juiste punten al opgesomd :) Lees zijn post maar es door en dan moet je wel weten hoe je verder kunt gaan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.