palit geforce 6200 oc'en

Pagina: 1
Acties:

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
hallo,

ik heb ed search gebruikt maar kon niets vinden wat specifiek over deze kaart gaat, daarom dit topic.
ik heb een Palit geforce 6200 256 mb mem. geen tc uitvoering. Nou hoorde ik dat je sommige 6200's kan flashen/unlocken/oc'en naar een 6600 . is mijn kaart ook een met die core die te oc'en is. en zijn er ook mensen met ervaringen over het oc'en van deze kaart.

Dit is de kaart :
http://www.palit.com.tw/en/products/nvvga_6200agp.html#spec

Mijn verdere specs:

pentium 4 2,4 ghz northwood.
1 gig ddr mem. (1 module kingston andere weet ik zo niet )
400 wat voeding (geen merk)
200 gig sata
ax4spe-un mobo ( nog wel komt een gigabyte in ivb met vage sata problemen)
thats it.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door __xeno__ op 17-08-2005 14:19 ]

Verwijderd

Download eens het programma rivatuner en kijk eens of je een NV44a core hebt of een NV43. Dan praten we verder...

edit: Aan het plaatje te zien denk ik dat je een NV44a hebt en dus pech hebt, ik zie zo niet een hsi bridgechip + bijbehoorend koelblokje. Het kan natuurlijk dat het een niet reference ontwerp kaart is en dat het chippie onder dezelfde koeler als de gpu verstopt zit. Even rivatuner downloaden voor de zekerheid dus.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:25 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
beter, nv43 core gekeken met rivatuner, mischien beetje late reactie maar mijn systeem was een tijdje weg, dus kon ik niet kijken wat voor core ik had, maar dat ik een nv43 core heb betekent dus dat ik hem kan oc'en naar een 6600, is er ook een flash voor zodat het een 'echte' 6600 wordt, en kan ik hem met de orginele koeling oc'en?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

(gejat uit het LE topic, maar het unlocken gaat het zelfde)
De voordelen van een 6800LE

Het voordeel dat de 6800LE bied, is simpel de prijs/kwaliteits verhouding. De kaart is minstens € 120 goedkoper dan de 6800. Maar heeft wel de mogelijkheden op met behulp van Rivatuner de Pipelines en de Vertex Shaders open te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/riva01.gif

Credits to -Sir_Killalot-

het werkt dus net zo alleen zie jij minder vertex shaders en pipe lines

dit kan bij het bovenste knopje customize in Rivatuner en en dan het 1e vlakje

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenSample op 28-08-2005 16:07 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Alles dat "hardware masked" is moet je enablen in RivaTuner. Ik weet niet hoe goed je originele koeling is, maar ik zou het heel goed in de gaten houden bij benchmarks en games enzo.

Verwijderd

Ik heb een tijd mijn 6200 met orginele koeling op 500mhz en met alle pipes open gedraaid. Op het geheugen na heb ik dus een volledige 6600GT :*)
Geen probleem, kaartje werd zo'n 85 graden stressed. (klinkt misschein heet maar kijk eens in het 6600gt topic en je zult zien dat sommige gt's zelfs met stock koeling zo'n 100 graden worden...)

Nu heb ik een nieuwe koeling en word hij nog zo'n 65 graden. Ik heb eens getest en hij begint bij zo'n 120 graden artefacts en vastlopers te krijgen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 02:25 ]

Pagina: 1