Toon posts:

Cisco 828 Router webconfig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op het bedrijf waar ik werk een cisco 828 router gekregen, nu is deze ingesteld geworden voor op adsl internet.
Het probleem is dat hier geen cisco Router Web Setup (CRWS) op staat. Dit is eigenlijk een web config zoals je op de meeste router hebt.
Cisco zegt dat je die kan downloaden van hun site. Hier moet je dan voor inloggen.
Ik heb een account aangemaakt, en nu wil ik het gaan downloaden. Nu geeft hij me de melding dat ik niet genoeg rechten hiervoor heb.

Het probleem: We willen hier toch graag die Router Web Setup.Kan iemand me zeggen waar ik die kan downloaden?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

_nethack

We're all MAD here

Kun je verder niet downloaden ergens denk ik.
Ik vraag me ook af of je daar echt wat aan hebt, die interface is voor zover ik weet nogal beperkt in zijn mogelijkheden (de laatste keer dat ik er eens voor de grap naar keek wel tenminste)

Een Cisco kun je beter via de CLI interface inrichten. Console kabeltje eraan en typen maar :)

(Een search op google naar providernaam + cisco ios config levert meestal wel bruikbare voorbeeld configs op)

Als je hem toch echt wilt downloaden moet je een Cisco Smartnet contract kopen en registeren, dan krijg je wel de download rechten. Staat overigens de websetup niet gewoon alleen maar uitgeschakeld? (no http server in de config?)

[ Voor 21% gewijzigd door _nethack op 17-08-2005 14:33 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Inderdaad !

De CLI van de IOS is veel uitgebreider om mee te werken.
En met een degelijke handleiding IOS kom je al ver .....
En de meesten hier kennen wel voldoende om je de config mee helpen samen te stellen denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, wat is het comamndo ook alweer voor de dhcp uit te zetten? Is dat dan:

Router>ena
router#conf t
router(config)#int e0/0
router(config-int))#no dhcp

Of moet het anders? Voor iets uit te zetten is het dan toch gewoon "no" voor het commando.

De router is als eerste ingesteld geworden door hebo telematica (voert werk uit voor XS4ALL) Zij hebben een standaard script en daar staat op de etherent aan LAN kant op DHCP. Wij hebben er echter een server aan hangen die gewoon statisch adres heeft.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
no ip address dhcp
ip address bla bla

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Om de 828 te laten stoppen met DHCP server spelen

conf t
no ip dhcp pool <naam>

Nu is het ff onduidelijk wat je precies wilt;
FatalError's oplossing als je het LAN IP vast in wil stellen
Mijn oplossing als je 828 nu als DHCP server draait

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 18:13 ]

Verwijderd

Je kunt ook de SDM downloaden. Dit is de nieuwe CRWS zeg maar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:34:
Je kunt ook de SDM downloaden. Dit is de nieuwe CRWS zeg maar.
das allen voor 1700 series en hoger tot zeg maar 3845
Pagina: 1