[tobo] Vrij nieuwe Logitech UltraX rot?

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 14:58

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb zo'n 4 weken terug na een jaarlang een Logitech UltraX PS/2 gehad te hebben een nieuwe gekocht (oude werkte nog, maar toetsen waren aan het verslijten, daily use enzo) een aangezien ik een laptop besteld had zonder ps2, moest ik toch een usb tobo hebben.

Bij computerland in eindhoven een nieuwe gehaald, deze keer met een USB kabel eraan (+ USB-PS2 convertor) mijn oude had alleen een PS2 kabel.

Deze heb ik nu enkele dagen in gebruik (op vakantie geweest enzo, dus niet eerder kunnen gebruiken) en inneens onder een gesprek stopten en aantal toetsen ermee.

Mijn alfabet van de toetsen wat werkt ziet er nu zo uit:

abcdefgiklopqrstvwxz12345890

Enkele toetsen worden dus niet meer geregistreerd. Ik heb dus gekeken of er toetsen vast zaten of smerig waren, dit was niet het geval. Ook op een andere PC merkte ik hetzelfde probleem.

Het lijkt me dat de elektronica gewoon beschadigd is.

Nu heb ik dus nog een werkende (op toetsen-slijtage na) UltraX PS/2.

Is het mogelijk om het printplaatje van de PS2 versie in het nieuwe UltraX USB versie tobo te bouwen? De toetsenborden zijn helemaal uniek dus op de aansluiting na.

Wat ik natuurlijk riskeer is dat het straks nog niet werkt, en dat ik dan 25 euro weggegooid heb, aangezien er rubbertjes voor de schroeven zitten die ik moet verwijderen en dan lastig terug krijg, en natuurlijk moet ik hier en daar een beetje wrikken om het open te krijgen. (ik heb dus nog bijna een jaar garantie)

Echter omdat ik hem in de winkel gekocht heb, moet ik hem ook daar omruilen, wat me weer een treinkaartje van 12 euro kost (geen OV meer, student af)

Misschien mensen die er ervaring mee hebben?

Ik heb mijn oude UltraX alvast opengedraaid, en het verwisselen van de elektronica is een kwestie van 8 kleine schroeven waarmee het printje vastzit ff losschroeven en de andere vastschroeven, mits de USB versie dus excact hetzelfde printje heeft.

Graag advies :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 17-08-2005 14:01 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Garantie claimen de volgende keer dat je in Eindhoven komt lijkt me het handigst, aannemende dat je er binnenkort nog wel een keertje komt.

Overigens was het natuurlijk handiger om te zeggen dat de twee kolommen 6YHN, 7UJM
stuk zijn ;) Dit wijst op een contactbreuk in de print, dus waarschijnlijk makkelijk te fixen.
Misschien helpt het als je het tobo een mep geeft, of probeer eens het ding ondersteboven te houden, kijken of ze het dan doen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 14:58

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Haha die mep deed het hem :D thnx :)

Ik ga er iig even mee terug zodra ik weer die kant op moet, maar ik kan weer ff vooruit.

[ Voor 57% gewijzigd door Pubbert op 17-08-2005 15:06 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝