Toon posts:

[Antec Voeding]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In 2001 heb ik een SX1030BEC ATX EL kast gekocht. Ik ben nog steeds blij met deze kast echter geeft mijn voeding (Antec PP303XF (300 watt)) wat problemen. Als ik mijn computer op wil starten dan moet ik eerst één van de harddisken loskopelen. Dan de computer aan zetten waardoor de andere harddisk opspint. Computer uit en ander harddisk aankoppelen en het geheel weer aanzetten. Daarna geeft hij totaal geen problemen meer. Tot de volgende dag natuurlijk. :)

Waarschijnlijk heb ik in de loop der tijd zoveel in de computer gestopt dat hij aan zijn maximale vermogen (lees piek) zit zodat de beveilig inkickt. Vanmorgen zette ik mijn computer aan en gaf de fan ook nog eens een partij herrie. Genoeg reden om dus aan een nieuwe voeding te denken.

Ik heb de volgende vragen:
  1. Zijn voedingen gestandariseerd? Dus is elke inbouwvoeding is in te bouwen in een willekeurig kast?
  2. Is het verstandig gewoon weer een Antec voeding aan te schaffen of eerder een ander merk?
  3. Welk type?
  4. Welke wattage is verstandig? 400 watt of nog hoger? Meer bouw ik niet in mijn kast! >:)
  5. Zou het bovenstaande probleem helemaal niet aan mijn voeding liggen?
  6. Of gewoon een totaal nieuwe kast en dan welke?
Thxs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 13:54 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1. Ja, in princiepe alles, sommige zijn iets dieper dan anderen.
2. Antec is een prima merk.
3. zie 4, en kijk op de sites met specs. Ook loopt hier een draadje met info over voedingen. bezoek die.
4. Als je het echt wilt weten, kijk niet naar watts maar bereken hoeveel ampere van welke lijn (3,3, 5, 12) door je componenten getrokken wordt.
5. Klinkt als een voedings probleem maar je heeft weinig info dus het is een beetje gissen.
6. Als de kast nog goed is, waarom?

Oja, LEES:

http://www.silentpcreview.com/article28-page1.html
http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=23916
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

:)

[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 17-08-2005 14:01 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Thxs voor de info