Toon posts:

Beeldscherm trilt enorm bij witte achtergronden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een erg vreemd probleem dus:

Ik heb een Mag Innovision beeldscherm (1 jaar oud) dat met name onder en bovenin en ALLEEN aan de zijkanten erg trilt en daarbij een 'zoomend' geluidje maakt. Met trillen bedoel ik precies dat soort trilling dat je krijgt als je mobieltje vlak bij het scherm afgaat, je kent dat wel... Duidelijk mag zijn dat ik dus geen enkel magnetisch of stralend apparaat bij het scherm in de buurt heb. Deze trillingen zijn opmerkelijk genoeg alleen bij een lichte/witte achtergrond en geheel niet bij iets donderdere. Nu ik zit te typen bijvoorbeeld flipt ie 'm helemaal, maar open ik een iets donkerder window op dat van tweakers dan wordt ie weer rustig!

Ik heb verder een Club3D Radeon 9700 en heb al eerder van dit probleem last gehad. Voorheen kon ik het nog wel eens verhelpen door de refresh rate op 85 te zetten (bij mijn resolutie van 1024x768) nu helpt ook dat niet meer. Ik gebruik sinds kort ook de refresh fix van ATI, maar daarvoor had ik het probleem dus ook al.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Ik heb ervaren dat bijvoorbeeld een magnetron aan de andere kant van de muur zelfs nog invloed kan hebben (als die in gebruik is dan). Overigens lijkt me dat hier het probleem sowieso niet, aangezien je het vrijwel alleen bij grote lichte vlakken hebt.

Probeer voor alle zekerheid (denk dat het geen effect heeft) je monitor nog even op een andere PC, en op een andere electrische aansluiting (andere groep, liefst via UPS) om echt uit te sluiten dat het andere oorzaken heeft.

Vermoedelijk is toch iets in je monitor niet goed, en zal je hem voor reparatie moeten aanbieden.