Externe antenne of een nieuwe WLAN adapter?

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik heb nu een Linksys WMP54GS waarvan de antenne op de kaart zelf zit.
Aangezien mijn PC op de grond staat en in zo'n kastje heb ik gewoon hele slechte ontvangst voor Wi-Fi.

Nu kan ik 2 dingen doen:

1. Ik koop een Linksys WUSB54GS, een USB 2.0 WLAN, dit is gewoon een kastje die je overal neer kan zetten met een USB kabel en heeft een antenne. Enige nadeel is dat deze geen WPA ondersteund.

2. Ik koop een externe antenne (omni antenne??) en leg die antenne ergens op me bureau waardoor de ontvangst veel beter is. Ja ik weet dat de ontvangst stuk beter is omdat me laptop op dezelfde plek heeft gestaan.

In geval van die externe antenne, weet iemand waar ik op moet letten? Er zijn namelijk verschillende type stekkers en die dBi verschillen zullen wel niet zoveel uitmaken aangezien niet om mega afstanden gaat. Welke type stekker heeft die WMP54GS? Ik kan daarover niks vinden in de handleiding en in de pdf files op de linksys site.

Edit, ik bedacht net een wat goedkopere oplossing. Een verlengkabel kopen en de standaard antenne gebruiken die bij de WMP54GS zat gebruiken.

Graag tips =)

Plaatje van de antenne aansluitingen op me netwerkkaart en antenne.
Afbeeldingslocatie: http://www.squall.demon.nl/linksys.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door The Conman op 17-08-2005 13:33 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 00:46

jefjef

learning by doing

had het zelfde probleem, heb deze aangeschaft en is een top ontvangst moet ik zeggen

Antenne Omni 5 dBi + 50 cm RG316 SMA(M) Euro 30,94incl Euro 26,00 excl
Omni antenne met 5 dBi versterking. Inclusief magneetvoet, 30 cm kabel en RP-SMA connector.

-5 dBi
-Reverse SMA (Male) connector geschikt voor alle draadloze PCI kaarten
-Magneetvoet
-30 cm RG-178 kabel

Tevens geschikt voor Tornado, SpeedTouch, US robotics, D-Link en Draytek routers / AP's

zie ook www.routershop.nl

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122