Toon posts:

Livebox en Loopback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn livebox ontvangen en alles werkt bijna goed.
Ik heb een server met FTP, Exchange, IIS en DNS dus op de livebox LAN services ingesteld voor port 21, 25, 53 en 80.

Het "probleem" is alleen dat ik intern niet naar mijn websites kom, als ik mijn dns naam intern intype in mijn browser kom ik netjes op mijn modem. Van buiten komen ze wel op mijn site.
Iemand zei me dat de modem waarschijnlijk geen "loopback" ondersteund waardoor ik dus interne host moet aanmaken die naar het ip adres van mijn server verwijst.

Mijn Setup.

Livebox op een hub met Firewall aan en LAN services als boven vermeld.
Op de hub zitten:
1 Windows Server 2003 met webservice.
Routing en DHCP staan uit.
DNS server staat aan.

2 Windows XP machines.

beide PC's krijgen ip adres van de DHCP server van de livebox (anders werkt het niet meer).

Mijn vraag is dus of de livebox "loopback" ondersteund en zo ja, waar ik dat dan moet instellen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk het verwoord. :9

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je bij Wanadoo iets kunnen vinden hierover? Is het ding niet in werkelijkheid een ander merk? Misschien zou je eens op de site van de fabrikant kunnen kijken, maar nat-loopback is idd wat je zoekt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

dit is bij de meeste adsl modem routers zo dat je niet je eigen site met de domein naam kan benaderen. kwestie van of een dns server en dns entry in de livebox invullen of hosts file op je pc maken. Zijn de enige 2 oplossingen! dns entry aanmaken is wel lastig kan denk ik wel met de cli van de livebox maar die is niet erg makkelijk!