Toon posts:

AmiBIOS ver.1006 naar 1007 ongedaan maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: ASUS K8N

Het memoryCLK stond tijdens ver.1006 op 200MHz en ik kon via de BIOS het geheugen (zoals het hoort) op 400MHz laten draaien, door in de BIOS:

MemClock Mode [Manaul]
MemClock Value [400MHZ]

te zetten.

Na de update naar 1007 blijkt de snelheid ineens 166MHZ te zijn en kan ik mijn geheugen niet meer sneller dan 333MHz laten draaien (ook al zet ik de Value op 400 MHz),
bij het opstarten geeft de pc aan :

DRAM Clocking = 333MHz

Ook kan ik een aantal andere settings w.b.t. Q-fan Control niet meer handmatig instellen.

Nu is het mogelijk op je originele BIOS terug te zetten vanaf de bijgeleverde CD-Rom waar de file K8N.ROM op staat door tijdens het booten ALT-F2 in te drukken. De pc start dan inderdaad op van de cd, maar geeft vervolgens aan dat de file K8N.ROM niet op de cd staat (wat WEL zo is). De cd is niet beschadigd en werkt op mijn andere pc gewoon wel onder windows, (heeft geen zin om die te installeren i.v.m. ander mobo), de verkenner geeft keurig aan dat dit bestandje in de root staat can de cd.

Wat nu? Het werkt niet om onder windows mat de ASUS util. een oudere bios terug te plaatsen, die werkt alleen maar upwards. En een diskettestation heb ik niet |:(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Maak een image van een bios-flash diskette, en brand deze image met diskette-emulatie op een opstartbare cd (met nero bijv). Zorg dat in dat image wel de biosfile en amiflash.exe staan, dan kun je zo vanaf een opstartbare cd je bios terugflashen. De pc denkt nl. dat hij met een diskette te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:35:
Maak een image van een bios-flash diskette, en brand deze image met diskette-emulatie op een
opstartbare cd (met nero bijv). Zorg dat in dat image wel de biosfile en amiflash.exe staan, dan kun je zo vanaf een opstartbare cd je bios terugflashen. De pc denkt nl. dat hij met een diskette te maken heeft.
bios-flash diskette,
die heb ik niet alleen een cd met die bios-file er op, waarvan hij zegt dat hij die kan lezen

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
download gewoon v1006, en de flasher. Zet die op je c schijf, of welke schijf dan ook die nog fat(32) is, dus geen ntfs.

En laad dos via een bootable cd of usbstick(windowsME _/-\o_ )
Benader dan in dos de fat hd en flash vanaf je hd.

Verwijderd

Topicstarter
Diskettestation gekocht...mocht niet baten...

De BIOS recovery, beschreven in de manual werkt gewoon NIET, (de ALT-F2 combinatie bij opstarten).

Ik heb de bestanden Afudos.exe en K8N.rom op een cd gebrand, opgestart met een oude Win'98 opstartcd met cd-rom ondersteuning en met afudos de 1002-bios-versie van de asus-cd teruggezet..........

Nu weer 'updaten' naar 1006... :X

Oh, ja, m'n geheugen draait keurig weer op 400MHz 8)

Verwijderd

Topicstarter
WAT HEBBEN WE NU GELEERD???

Update je BIOS niet zonder een back-up te maken die je later terug kan zetten, als de nieuwe je niet bevalt. :D

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
En je kan WEL downgraden met ASUS Update, je moet dan 'options' kiezen en dan 'next'. Daar kun je aanvinken 'Bios Downgradable'. Dat mensen dat niet zien, dit is al zovaak langsgekomen.
Pagina: 1