Toon posts:

Lage FPS met dit Systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijd om weer eens een balletje op te gooien.
Heb dit ook gevraagd in het 6600 GT topic, maar daar gaat 't meer over de kaart zelf, terwijl het net zo makkelijk aan mijn systeem kan liggen.

Pc-configuratie

Intel Pentium IV 2.4 GHz 533 MHz FSB
ASUS P4S8X AGP8X moederbord, 6xUSB 2.0,
6xPCI, 3xDDR DIMM,1xAGP8X,UDMA 133,
ATX Midi Tower 300W + systeemkoeler+USB,
1024 Mb PC2700 A-Merk DDR geheugen,
120 gb 7200 RPM ATA133 Maxtor HDD,
Leadtek geforce 6600 GT TDH 128 mb
6 channel sound,SPDIF out,Teac FDD,
16 speed LiteOn DVD-speler,
10/100 Mbit ethernet.

Game

Medal of honor Allied Assault , 2001
voor meer informatie : www.mohaa.ea.com

Probleem

Als ik het spel online speelt, Dan heb ik geen vloeiend beeld, soms hapert hij gewoon even.
Op de map Bridge heb ik soms maar 50 fps, iets wat niet echt snel is. Ik denk dat ik met mijn systeem zeker hogere fps moet hebben.

Reeds ondernomen

Clean Windows-install

Spel hergeinstalleerd

Lage settings in mohaa zelf

Vsync uit

Fast writes uit in bios

Conclusie

Ik heb dus een lage fps met een systeem dat een spel uit 2001 makkelijk zou moeten draaien.
heb indertussentijd al upgegrade naar 1024 ram en een nieuwe videokaart aangeschaft, het werd wel iets beter, maar niet wat ik had verwacht. het lijkt wel of er iets kapot is, maar wat geen idee. Dit omdat een clean windows install ook niks helpt.

Verwijderd

In de categorie vage problemen, is het zeer aan te raden structureel component voor component te elimineren.

Je vermeld b.v. dat je het specifiek hebt bij online spelen. Ik zou het daarom een keer proberen met een losse netwerkkaart. (Andere kabel?)

Probeer het spel eens met geluid uitgeschakeld; schakel desnoods de hele audiokaart uit in BIOS/windows

Koppel de DVD-speler(s) eens af, probeer een andere HDD, HDD aan te sluiten op een ander IDE kanaal.

Voor ieder component een keer andere driver-versies installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 12:26 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je weet dat een normale film bijvoorbeeld "maar" 25 fps heeft? Of je dus 50 of 550 fps haalt, verschil zie je toch niet.

Misschien dat er af en toe iets vanaf je cd/dvd geladen wordt?

I'm not as think as you stoned I am

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WooK schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:27:
Je weet dat een normale film bijvoorbeeld "maar" 25 fps heeft? Of je dus 50 of 550 fps haalt, verschil zie je toch niet.

Als je der alleen last bij hebt met online spelen zou ik eens in de netwerk componenten moeten zitten

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:04
Heb je al geprobeerd je resolutie hoger te zetten en in je driver AA en AF hoog te zetten. En dan te kijken wat voor fps je haalt? Blijft hij nog steeds 50 dan zou ik het lekker zo laten, want volgens mij speelt 50 fps prima....toch? Je weet dan iig wel dat het niet aan je video kaart ligt.

Hallo

Verwijderd

Het voordeel van een film is een stabiele framerate. Bij games wordt een lopend gemiddelde aangegeven, waardoor het toch schokkerig kan zijn. Als de meettijd 2 seconden is, de 1e seconde 99fps geeft en de 2e maar 1fps, heb je gemiddeld 50fps, maar toch geen speelbaar geheel :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. verschil tussen 25fps en 100fps zie je weldegelijk hoor. Dacht boven de 70/80fps het niet echt merkbaar meer is.

Het kan mischien zijn bij de online gedeelte, er veel mensen op je scherm rond rennen. Mischien grafisch alles wat naar beneden zetten om te kijken of het je systeem of je verbinding is? (je geeft nl. niet aan op welke settings je draait - 1600x1200 FSAA/AA max heeft elk systeem wel wat moeite mee :P). Eventuel programma's op de achtergrond die wat CPU-kracht snoepen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Merk zelf dat FPS > 60 toch wel het fijnste is. Een film (passief) is toch ook niet echt te vergelijken met een spel (actief), imho. Ik speel ook veel Mohaa en bridge is gewoon een gfx-intensieve map. Op mijn 9700Pro wil hij ook wel eens dippen naar de 30 ofzo daar. Terwijl ik ook spellen als Doom3 en HL2 met alle opties max prima kan spelen.
Dus bridge is denk ik gewoon slecht gecodeerd (Moh/Q3 engine schijnt ook niet te zijn gebouwd voor grote outdoor levels, bomen etc) en niet een goed referentiekader.

Verder idd even taskmanager erbij halen (ctrl-alt-del) en alles wat je niet nodig hebt uitzetten.

/edit: en Moh heeft geen PB. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bassGunner op 17-08-2005 12:42 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Het kan ook bijvoorbeeld door punkburster komen, die moet vaak geinstalleerd zijn(voor dat specifieke spel) waardoor cheaters geen kans krijgen. Soms is dit de oorzaak, en is single player wel snel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:25:
In de categorie vage problemen, is het zeer aan te raden structureel component voor component te elimineren.

Je vermeld b.v. dat je het specifiek hebt bij online spelen. Ik zou het daarom een keer proberen met een losse netwerkkaart. (Andere kabel?)

Probeer het spel eens met geluid uitgeschakeld; schakel desnoods de hele audiokaart uit in BIOS/windows

Koppel de DVD-speler(s) eens af, probeer een andere HDD, HDD aan te sluiten op een ander IDE kanaal.

Voor ieder component een keer andere driver-versies installeren.
Ik denk niet dat ik het alleen hebt met online spelen.
in Singleplayer is alles al voorgeprogrammeerd, in Multiplayer gebeuren onverwachtse dingen.

Hoe kan ik m'n geluid uit schakelen?

Verschil zie je dus wel degelijk, film gebeuren geen onverwachtse dingen.
En ik speel het zonder cd, dus hij haalt niks van de cd.
Heb je al geprobeerd je resolutie hoger te zetten en in je driver AA en AF hoog te zetten. En dan te kijken wat voor fps je haalt? Blijft hij nog steeds 50 dan zou ik het lekker zo laten, want volgens mij speelt 50 fps prima....toch? Je weet dan iig wel dat het niet aan je video kaart ligt.
50 fps speelt echt niet lekker op bridge, het gaat allemaal iets trager.
Het kan mischien zijn bij de online gedeelte, er veel mensen op je scherm rond rennen. Mischien grafisch alles wat naar beneden zetten om te kijken of het je systeem of je verbinding is? (je geeft nl. niet aan op welke settings je draait - 1600x1200 FSAA/AA max heeft elk systeem wel wat moeite mee ). Eventuel programma's op de achtergrond die wat CPU-kracht snoepen?
Goed blijven lezen ;)
Bij reeds ondernomen heb ik neergezet dat alle settings op low staan en ik speel op 800 x 600.
Er draaien niet veel processen op de achtergrond.
Het kan ook bijvoorbeeld door punkburster komen, die moet vaak geinstalleerd zijn(voor dat specifieke spel) waardoor cheaters geen kans krijgen. Soms is dit de oorzaak, en is single player wel snel
Mohaa gebruikt geen Punkbuster maar DMW 3.

Schroom niet om te reageren!

Verwijderd

bassGunner schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:39:
Merk zelf dat FPS > 60 toch wel het fijnste is. Een film (passief) is toch ook niet echt te vergelijken met een spel (actief), imho.
Wooow... Jij hebt zelfdenkende ogen die anders reageren als het over een film of een game gaat ?

|:(

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Eeeh zou het niet een te trage internet verbinding kunnen zijn? :Y)
Of mis ik nou iets...want dat is het eerste waar ik zo dan aan denk...

• bassGunner
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Wooow... Jij hebt zelfdenkende ogen die anders reageren als het over een film of een game gaat ?

|:(
Ja, goed he. 8)

Maar goed, na 4 jaar Mohaa merk ik dat gewoon echt. Kan het ook niet helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:59:
Bij reeds ondernomen heb ik neergezet dat alle settings op low staan en ik speel op 800 x 600.
Er draaien niet veel processen op de achtergrond.
Niet veel processen zeg je ? Er hoeft maar 1 'lastig' proces te lopen om alles om zeep te helpen hoor :)

Het aantal lopende processen zegt niets, het soort/type des te meer.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als je 50 fps als laagste framerate noemt, acht ik de kans dat je dan nog eens naar 1 fps zakt niet erg groot maargoed je moet zelf weten wat je gelooft.

Waarschijnlijk zit het gewoon in je verbinding. Ik had er overheen gelezen dat het om online games ging. Wat voor verbinding heb je en dan met name je upload?

Als je denkt dat je pc de bottleneck is, install je toch iets als 3dmark en kijk je wat je systeem daar op uit doet?
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:33:
[...]

Het voordeel van een film is een stabiele framerate. Bij games wordt een lopend gemiddelde aangegeven, waardoor het toch schokkerig kan zijn. Als de meettijd 2 seconden is, de 1e seconde 99fps geeft en de 2e maar 1fps, heb je gemiddeld 50fps, maar toch geen speelbaar geheel :)
enig idee waar fps voor staat :? 8)7

Kijk hier eens;
http://en.wikipedia.org/w...ame_rates_in_video_gaming
some games apply a limit on the frame rate. For example, the Grand Theft Auto series, as of Grand Theft Auto III, applies a standard 30fps and this limit can only be removed at the cost of graphical stability

[ Voor 50% gewijzigd door WooK op 17-08-2005 13:14 ]

• Ruben [NL]
Jah ik blijf bij mijn idee van de internet verbinding net als WooK... ;)
Post idd is ff de specs van je internet verbinding...

Verwijderd

offtopic:
Het verschil tussen 25 fps en 60 fps is duidelijk merkbaar in games hoor, weet niet precies hoe dat komt( misschien moet je "oog fps" met die beelde overheen komen of whatever, maar je merkt t zeker wel. test het zelf maar

[ontopic]
Misschien even naar speedtest.nl en daar je snelheid kijken?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

vutamine-x schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:22:
offtopic:
Het verschil tussen 25 fps en 60 fps is duidelijk merkbaar in games hoor, weet niet precies hoe dat komt( misschien moet je "oog fps" met die beelde overheen komen of whatever, maar je merkt t
zeker wel. test het zelf maar
offtopic:
Als dat zo zou zijn, zouden ze bij de maak van GTA dus een grove fout hebben gemaakt door max 30 fps in t stellen :?

maargoed, ik ben benieuwd wat de specs van de ts zijn verbinding zijn

[ Voor 4% gewijzigd door WooK op 17-08-2005 13:26 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

@TS: sorry, had ik niet gelezen, excuses

ik denk toch een brakke coding van de game, als je een snelle google doet, zie je meer mensen die fps-drop in bridge hebben, zo bijvoorbeeld ook CS een aantal maps had die op bepaalde punten je fps aardig konden droppen.

Via google vond ik dat een oog minimaal 25fps nodig heeft voor rustig kijken, gemiddeld ook kan 60fps "zien/waarnemen"
mbt GTA, ik denk dat zij een min fps garanderen van 30, als je alles max 30 maakt lijkt de game nonstop "vloeiend" te gaan. Overulen kan, maar je zal fps-drops merken (van 60->30->60) wat kan irriteren.. denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 17-08-2005 13:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

[b][message=23992699,noline]WooK schreef op woensdag 17 augustus

[...]

enig idee waar fps voor staat :? 8)7

Kijk hier eens;
http://en.wikipedia.org/w...ame_rates_in_video_gaming

[...]
Goed, ik zal het simpeler voor je maken 8)7

In de eerste halve seconde is je PC in staat 49 beelden te tekenen, in de tweede halve seconde maar 1. (en nee, dat is niet onrealistisch als iets voor een korte periode een "hang" veroorzaakt)
Hoeveel FPS heb je dan? Denk je werkelijk dat je game dan "vloeiend" lijkt te lopen?

Dat sommige games de framerate limiteren op momenten dat die hoger dan X FPS kan genereren heeft geen donder te maken met het feit dat je ogen met een constante snelheid beelden verwerken.

En ja, games geven een lopend gemiddelde weer van het aantal FPS. Of dat gemiddelde nou over 1 of 2 of X seconde loopt, doet niks af aan de term FPS.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 13:39 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Goed, ik zal het simpeler voor je maken 8)7

In de eerste halve seconde is je PC in staat 49 beelden te tekenen, in de tweede halve seconde maar 1.
Hoeveel FPS heb je dan? Denk je werkelijk dat je game dan "vloeiend" lijkt te lopen?

Dat sommige games de framerate limiteren op momenten dat die hoger dan X FPS kan genereren heeft geen donder te maken met het feit dat je ogen met een constante snelheid beelden verwerken.

En ja, games geven een lopend gemiddelde weer van het aantal FPS. Of dat gemiddelde nou over 1 of 2 of X seconde loopt, doet niks af aan de term FPS.
omg jij wilt wel heel graag gelijk hebben of niet :X
als je het toch over halve secondes wilt hebben; de TS heeft 50 frames per hele seconde. Volgens jouw redenatie zou hij dus van 99 naar 1 gaan in 1 seconde wat weer erg onaannemelijk is zoals ik eerder al meldde. Daarnaast zou ik je aanraden om dat stuk op wikipedia ff te lezen voordat je je gelijk alsnog wilt halen...

• Ruben [NL]
Jah of doe beiden ff moeilijk...het gaat om het probleem wat er aan de hand is en hoe het op te lossen is. En niet hoeveel jullie ogen kunnen zien van 99 naar 1 fps en blablabla....
Damn ej maak je druk ;) :P

Verwijderd

Aangezien de discussie erg offtopic gaat, en niets meer te maken heeft met het probleem van TS: wij worden het toch nooit eens, daar verandert een zeer onvolledig stuk op wikipedia niks aan, maar laten we dit topic daarmee niet verkloten.

@TS
Probeer echt structureel per component te elimineren of het invloed heeft zoals ik zei in m'n eerste reply.
Is het overigens *alleen* in MOHAA, in dat level? If so, dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het aan je PC ligt zoals ook al eerder vermeld is.

offtopic:
En ja ik wil graag gelijk hebben als ik het ook heb. en jij? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 13:52 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:49:

offtopic:
En ja ik wil graag gelijk hebben als ik het ook heb. en jij? :P
offtopic:
Ik deel dezelfde eigenschappen wel ja :) Ik had ook al op moeten houden maargoed laten we ons idd focussen op de problemen van dit topic :>

Verwijderd

Heb je al naar de koeling van je cpu gekeken ?

Als die te hoog wordt stopt je cpu als het ware even met processen.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties, Super!

Ik gebruik Mxstream.

Speedtest.nl resultaat

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/gio80972.jpg

Mijn processen

Deel 1

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/kQO81095.jpg

Deel 2

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/p6u81275.jpg

Mijn videokaart wordt niet warmer dan 43 graden, ingame rond de 55.

Ik heb 3dmark 2005 gedraaid en ik haal 3118 punten.

Verwijderd

Zoals al gezegd, kan de internetverbinding bottleneck zijn. Is dit de enige map waar het probleem zich in voordoet, en is dit enkel bij online spel? Dan zou ik me er niet te veel zorgen om maken. Misschien kan je het aantal FPS vastzetten op een bepaalde waarde, en dan de refreshrate van je scherm vastzetten op een veelvoud van deze waarde. Voorbeeld: FPS: 50 Refreshrate 100 (indien mogelijk) of FPS: 30 en Refreshrate 60. De FPS zal dan wel lager liggen, maar het gaat aangenamer zijn voor de ogen mits de refrehrate hier een veelvoud van is...

Offtopic: Ik snap de redenering van Floppus volledig, en denk hierbij dat die volledig gelijk heeft, no offense ;)

EDIT>Deze 3D Mark score is toch een normale score voor een 6600GT

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 14:32 ]

• bassGunner
Ok, veul!!! processen. Vooral alle Norton shit uitgooien. Ik heb zelf niet eens een scrollbalkje nodig in mijn task manager. ;) Gebruik alleen Refresh Lock (60Hz is niet fijn) en verder is al het non-essentieels uit.

Je connectie is prima, zoals je zelf ook wel gezien zult hebben.

Dus probeer eerst maar eens een zooi processen uit te zetten, maar zoals ik (en anderen) al eerder gezegd hebben, Bridge blijft een fps-killer.

• Ruben [NL]
Nou aan de snelheid van je internet verbinding hoeft het sowieso niet te liggen.
Het aantal belastende processen voor de processor ook niet.
En er is meer dan genoeg geheugen beschikbaar...
Dus, instellingen probleem met internetverbinding? :?
Verder zou ik het zo ook niet weten.
Hebje het probleem ook met vergelijkbare spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Dus probeer eerst maar eens een zooi processen uit te zetten, maar zoals ik (en anderen) al eerder gezegd hebben, Bridge blijft een fps-killer.
Welke kan ik uitzetten?
Voordat ik iets verkeerds uit zet :p
Nou aan de snelheid van je internet verbinding hoeft het sowieso niet te liggen.
Het aantal belastende processen voor de processor ook niet.
En er is meer dan genoeg geheugen beschikbaar...
Dus, instellingen probleem met internetverbinding?
Verder zou ik het zo ook niet weten.
Hebje het probleem ook met vergelijkbare spellen?
Instellingen probleem.. heb geen idee waar ik dan moet zoeken.
Ik heb geen ander spel dat op de Quake 3 engine speelt :(

Verwijderd

In je C:\Program Files\EA GAMES\main\configs zit een file genaamd "Unnamedsoldier.cfg" die te openen is met wordpad. In die file staan je MOHAA instellingen, misschien even handig als je ze hier neerzet zodat ik kan controleren of je instellingen in orde zijn. Sommige instellingen worden namelijk naar Unnamedsoldier.cfg geschreven terwijl deze niet echt door de gebruiker op een grafische manier aan te passen zijn!

Check ook tijdens het gamen de ping van de server/client en zet via console je lagmeter aan dmv:
cg_lagometer en je fps monitoren doe je met "fps 1" evt de cap wat hoger zetten kan dmv com_maxfps 100.

edit: ik heb zelf een GFX5200 128 MB, ik zit net ook een beetje rond te lopen op een lege server in "The Bridge", mijn FPS is hier ook rond de 40 - 50 FPS als ik rondloop - schieten verlaagt 't naar 30 - 38. Terwijl ik in V2 rond loop met een FPS van 70 - 100

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 15:12 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat de CPU hier ook wel een beetje de bottleneck is.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 10:26
Ik ken MOHAA zelf niet, maar dit kan gewoon aan het design van het level liggen, zoals voordien gesuggereerd. Ik speel zelf Dark Age of Camelot en hoewel ik geen supersysteem heb loopt alles vlot, behalve in een zone die 'Abandoned Mines' heet -zowat elk systeem gaat daar over z'n nek door hoe de omgeving in mekaar zit.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:56:
In je C:\Program Files\EA GAMES\main\configs zit een file genaamd "Unnamedsoldier.cfg" die te openen is met wordpad. In die file staan je MOHAA instellingen, misschien even handig als je ze hier neerzet zodat ik kan controleren of je instellingen in orde zijn. Sommige instellingen worden namelijk naar Unnamedsoldier.cfg geschreven terwijl deze niet echt door de gebruiker op een grafische manier aan te passen zijn!

Check ook tijdens het gamen de ping van de server/client en zet via console je lagmeter aan dmv:
cg_lagometer en je fps monitoren doe je met "fps 1" evt de cap wat hoger zetten kan dmv com_maxfps 100.

edit: ik heb zelf een GFX5200 128 MB, ik zit net ook een beetje rond te lopen op een lege server in "The Bridge", mijn FPS is hier ook rond de 40 - 50 FPS als ik rondloop - schieten verlaagt 't naar 30 - 38. Terwijl ik in V2 rond loop met een FPS van 70 - 100
Hier mijn config:

// generated by moh:aa do not modify
//
// Key Bindings
//
unbindall
bind TAB "+scores"
bind ENTER "+movedown"
bind ESCAPE "togglemenu"
bind SPACE "+moveup"
bind 1 "useweaponclass pistol"
bind 2 "useweaponclass rifle"
bind 3 "useweaponclass smg"
bind 4 "useweaponclass mg"
bind 5 "useweaponclass grenade"
bind 6 "useweaponclass heavy"
bind 7 "toggleitem"
bind \ "toggle cl_run"
bind ` "toggleconsole"
bind a "+moveleft"
bind c "cinematic"
bind d "+moveright"
bind e "+use"
bind h "weapdrop"
bind p "pushmenu_weaponselect"
bind q "holster"
bind r "reload"
bind s "+back"
bind t "sayteam"
bind u "pushmenu_teamselect"
bind v "instamsg_main"
bind w "+forward"
bind y "say"
bind z "+leanleft"
bind PAUSE "pause"
bind UPARROW "+forward"
bind DOWNARROW "+back"
bind LEFTARROW "+moveleft"
bind RIGHTARROW "+moveright"
bind LCTRL "+movedown"
bind LSHIFT "+speed"
bind RSHIFT "+moveup"
bind INS "reload"
bind DEL "+leanleft"
bind PGDN "+leanright"
bind HOME "+scores"
bind END "+use"
bind F2 "ui_getplayermodel;pushmenu_dm mpoptions"
bind F3 "pushmenu Controls"
bind F4 "pushmenu_sp LoadSave"
bind F5 "savegame quick"
bind F6 "messagemode"
bind F9 "loadgame quick"
bind F12 "screenshot"
bind MOUSE1 "+attackprimary"
bind MOUSE2 "+attacksecondary"
bind MWHEELDOWN "weapprev"
bind MWHEELUP "weapnext"
//
// Cvars
//
seta ui_weaponsbar "0"
seta ui_console "1"
seta r_lastValidRenderer "GeForce 6600 GT/AGP/SSE2"
seta r_gamma "1.618421"
seta s_milesdriver "Miles Fast 2D Positional Audio"
seta com_maxfps "9999"
seta sensitivity "8.700000"
seta rate "25000"
seta dm_playermodel "american_ranger"
seta dm_playergermanmodel "german_afrika_officer"
seta s_speaker_type "1"
seta s_volume "0.900000"
seta s_musicvolume "0.900000"
seta r_drawstaticdecals "0"
seta r_picmip "2"
seta cg_marks_add "0"
seta cg_shadows "0"
seta cg_rain "0"
seta ter_maxtris "16384"
seta ter_maxlod "3"
seta ter_error "10"
seta vss_maxcount "25"
seta cg_effectdetail "0.2"
seta r_lodviewmodelcap "0.25"
seta r_lodcap "0.35"
seta r_lodscale "0.35"
seta r_subdivisions "10"
seta r_fastentlight "1"
seta r_fastdlights "1"
seta name "jux-"
//
// Aliases
//

Lagometer heb ik al eens gebruikt, keurige rechte lijnen.
FPS 1 gebruik ik zelf ook om mijn fps te meten.
com_maxfps 999 gebruik ik.

Verwijderd

Hmmz, je instellingen zien er in orde uit. Ik heb nu buiten op The Bridge met die instellingen een FPS die varieert van 40 tot 80. En op binnen een FPS van 100.

Komt dit FPS probleem alleen voor bij MOHAA?

Misschien al een driver update geprobeerd?

Bij je beeldscherm opties heb je trouwens een tabblad van NVIDIA die heet: GeForce 6600 dacht ik.
Ga eens naar "Performance & Quality Settings" Klik bij Application op MOHAA.exe (Active Profile: MOHAA) en probeer dan eens te gamen, gaat dat beter?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:57:
Hmmz, je instellingen zien er in orde uit. Ik heb nu buiten op The Bridge met die instellingen een FPS die varieert van 40 tot 80. En op binnen een FPS van 100.

Komt dit FPS probleem alleen voor bij MOHAA?

Misschien al een driver update geprobeerd?

Bij je beeldscherm opties heb je trouwens een tabblad van NVIDIA die heet: GeForce 6600 dacht ik.
Ga eens naar "Performance & Quality Settings" Klik bij Application op MOHAA.exe (Active Profile: MOHAA) en probeer dan eens te gamen, gaat dat beter?
Dit fps probleem komt alleen voor bij mohaa.

ik gebruik de nieuwste drivers van nvidia.com

Als profile had ik al mohaa, geen verbetering.

Hier nog even de screens met instellingen:

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/3lk92360.jpg

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/pK892384.jpg

• Ruben [NL]
Ik vind het maar raar...op die instellingen zou het helemaal als een trein moeten lopen dus... :?
Ik denk nog steeds dat het IETS te maken heeft met de gegevensoverdracht van:
1 spel >> verbinding
of
2 verbinding >> internet

Maar sorry ik niet vertelle wat het is want ik weet het simpelweg nie meer :?

Verwijderd

Heb je norton al even geuninstalled ?
probeer het even, ik durf te wedden dat je pc in 1 keer een stuk sneller(reponsiever) loopt.
en daarmee ook de performance in games.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton al een keer uit gezet tijdens het spelen, weinig verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee?
Ik snap er niks van, met zo'n systeem moet je toch makkelijk een spel uit 2001 moeten draaien? :|

Verwijderd

Ik had dit probleem ook,
DE manier om stuk hogere FPS te halen is om de *.pk3 pakjes te unzippen naar de mohaa map. Dit heeft bij mij onwijs veel geholpen, dan hoeft je pctje namelijk niet meer de pakjes voor het laden van zoiets te unzippen .. maar is dat al gebeurd :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dat is een PAL (SECAM is ook 25fps) film, NTSC is 29.976 fps :) We moeten hier wel correct blijven natuurlijk :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:06:
Ik had dit probleem ook,
DE manier om stuk hogere FPS te halen is om de *.pk3 pakjes te unzippen naar de mohaa map. Dit heeft bij mij onwijs veel geholpen, dan hoeft je pctje namelijk niet meer de pakjes voor het laden van zoiets te unzippen .. maar is dat al gebeurd :)
Interessant!
concrete getallen? hoeveel FPS vooraf en hoeveel achteraf?
Gewoon unzippen naar de mohaa-map (unzippen in sub-mappen ofzo, of mag alles direct onder de mohaa-map?), en mogen de pakjes zelf dan gedelete worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me ook wel interessant!

Kan je even precies uitleggen hoe ik dit moet doen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Heb je de laatste drivers voor je geluidskaart en je netwerkkaart? Heb je het nou al zonder geluid geprobeerd? (was al eerder gevraagd) Heb je het met een externe netwerkkaart geprobeerd?

Heb je het al singleplayer geprobeerd? Je hebt daarover alleen een veronderstelling opgeschreven, daar hebben we niets aan natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon op 18-08-2005 12:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ramon,

Ik heb toen ook gelijk gevraagd, hoe ik mijn geluid uit kon zetten, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Hoop dat jij dat nog even neer kan zetten!

Singleplayer is wat mij betreft anders..daar is alles al voorgeprogameerd, in Multiplayer gebeuren onverwachtse dingen. En the bridge kan ik niet offline spelen!

Wat betreft de laatste drivers, die heb ik van de CD afgehaald.

Ik heb een ASUS p4s8x-x Motherboard.
Waar kan ik die vinden?
En moet ik de oude verwijderen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:31 ]

Verwijderd

Ok sorry dat ik zo weinig info gaf betreft de pk3 pakjes... k bij mij ging het om ... van 5fps naar 25 fps ofzo.... mijn pc runde dit niet eerst, ik had een amd 1300+ met 384sdram.

Dit is hoe je het doet.
Je gaat dus naar die Mohaa map, zegt tegen die pk3 pakjes dat ze geopend moeten worden met Winrar/Winzip. Dan dubbelklik je gewoon op de .pk3 pakjes en sleep je al de pakjes die in dat .pk3 pakje zitten naar de zelfde map als dat het pk3 pakje zat dat je heb geopend. Als je dit met alle pk3 pakjes heb gedaan. maak je een andere folder ... bv Pk3 backup aan en sleep je daar alle pk3 pakjes in .. stuk of 6 dus... dit om te voorkomen dat mohaa alsnog de pk3 pakjes gaat laden.

Verwijderd

Hmm, bij mij speelt mohaa op een Pentium !!! 550Mhz met 384MB ram perfect (wel ongeveer laagste settings)
Dus gewoon alle files die in de pakjes zitten unzippen naar de plaats waar de pakjes zelf zaten en that's it? cool, en dat geeft een verschil van 5 naar 25 FPS :9
Ik zou denken dat dit aleen iets doet aan de laadtijden van de maps maar niet aan de FPS

Verwijderd

k je begrijpt met over de fps iets verkeerd :) ik bedoelde .. mohaa runde bij mij eerst op 5fps ofzo, niet te spelen dus. doe je dat pk3 gedoe en dan had ik rond de 25 fps...

Natuurlijk helpt dit ook bij laad tijden. maar in game worden ook model/materials/sounds etc etc geladen. daar is dit dan goed voor. zo kan je dus ook betere FPS halen....logisch toch ?

Verwijderd

Mooi zo, zo veel te beter, ga ik eens proberen met alle games waar dit mogelijk is. Als dit overal zo'n verbetering geeft... >:)

Verwijderd

Topicstarter
herbje, ik heb het geprobeerd, maar bij mij loopt bridge heel de tijd vast!

Verwijderd

hij loopt vast :S hmm weet je zeker dat je goed die mappen heb geordend en die gecompresseerde pk3 pakken in andere folder heb gezet?

Op wat voor videomode run je btw? kweet niet meer precies hoe dat kon worden veranderd met mohaa... maar opengl runt altijd wel fijn vind ik ...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 14:34 ]

Verwijderd

[quote]WooK schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:27:
Je weet dat een normale film bijvoorbeeld "maar" 25 fps heeft?[/quote
Waneer het geinterlaced is dan heb je 50fps ;) .
Verschil merkt je zeker in games aangezien je daar zo snel mogelijke reactie moet hebben, vooral in de zwaren stukken zakt de fps in waardor het zeker handig is om wat reserve te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan is het volgende.

Pak0.pk3 openen met winrar, extracten naar Mohaa/main
Pak1.pk3 openen met winrar, extracten naar Mohaa/main
etc etc.

als alles geextract was ( soms vroeg hij of ik wilde overschrijven, toen heb ik ''nee'' gekozen ) heb ik de originele pk3's in een mapje gezet genaamd pk3backup.

Toen wilde ik mohaa gaan spelen maar hij liep vast bij het laden van The Bridge!

Hoor graag wat ik verkeerd heb gedaan.

Verwijderd

en als je nou eens op ja drukt :)

is dit trouwens alleen bij the bridge zo ???

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 15:57 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Omdat je bij een film passief zit te kijken, terwijl je in games de fps nodig hebt om te aimen. Als je 180° in 1s tijd draait bij 25fps, dan wordt er gemiddeld om de 7,2° een beeldje gerenderd. Bij 60fps wordt er om de 3° een beeldje getekend. Als er te weinig beeldjes gerenderd word, dan zie je de crosshair springen van de ene plek naar de andere plek op het scherm, dus je kan er niet mee aimen.

Verschil zien en precisie tijdens het aimen zijn 2 verschillende dingen.

Waarom op een bepaalde map van een game? 9 kansen op 10 ligt het aan die map, het is een map met zware textures en meestal ook "map-destruction". Ik speel RTCW: ET (niet echt recent), daar heb je mappen zoals oasis, waar er verschillende fronten zijn. De tunnelgevechten, bovengrondse gevechten en de binnenhuisgevechten. Maar mappen zoals feuldepot zorgen voor 1 grote front bij die brug, je ziet daar 64man lopen op een Nexus server, het regent artillery/airstrikes als gekken,... Terwijl deze graphics normaal verdeeld worden over minstens 3 verschillende fronten/combatzones.

Hierdoor stel ik voor bepaalde games (die ik intensief speel) de "pro-gamers-systeemeisen" op. Deze systeemeisen moeten ervoor zorgen dat er altijd zinnige fps (30fps is echt minimaal) gehaald worden, zelfs onder de slechtste omstandigheden.

Je processor is niet bepaald snel, zeker als je ziet hoe een P4 1,7GHz door Athlon 1,2GHz geowned wordt. Dan is jouw processor niet echt snel en games evolueren, CS blijft het grote voorbeeld van evolutie en systeemeisen zwaar onderschatten (je kent het "en ik speelde toen zo goed op een pentium 2 met riva tnt verhaal" wel).

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 18-08-2005 20:17 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 23:37
Ik kan je sowieso garanderen dat het niet aan je processor zal liggen, deze is zeker snel genoeg voor mohaa. (Maat van me speelt hem op een Duron 700 met geforce mx 420)

De lage framerates van the bridge zijn mij ook bekend, hoewel ze nooit onder de 50 kwamen....
Ik merk ook bij deze framerate geen vertraging.

Zet al je onnodige opstartbestanden eens uit via msconfig, wil ook nog wel eens wat helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Met die Pk3's heb ik geprobeerd maar hij loopt telkens vast bij het laden.
Staat bij Nvidia kaarten AGP altijd stndaard aan?
Bij mijn ATI radeon 9600 XT stond mijn agp snelheid namelijk off.
Wel vaag dat niemand de oplossing weet :S

• bassGunner
Heb gister ook de pk3's ge-unzipped. Geen crashes, maar ook weinig verbetering. Maar in bridge dipped hij tot 32 ofzo dus dat is best speelbaar. Wel 4 X Temporal FSAA en 8x AF. Daar wordt Mohaa zoveel mooier van, zou niet meer zonder kunnen. Res 1280x1024, alle opties max.

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-08 22:04
Het is gewoon de level. Die is gewoon zwaar. Zolang je in stallingrad boven de 100 fps hebt is alles wel ok ;) :P . ohhja er is degelijk verschil tussen 25 en 80 en vooral bij mohaa :). Lock je fps maar eens op 25 en speel een tijdje en daarna een lock op 60 of hoger.

Verwijderd

Topicstarter
en ik speel met AF en AA uit, 800 x 600, alles op laag.. en ik haper gewoon af en toe op v2.
Over Bridge nog maar te zwijgen.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nippletwister schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:54:
Ik kan je sowieso garanderen dat het niet aan je processor zal liggen, deze is zeker snel genoeg voor mohaa. (Maat van me speelt hem op een Duron 700 met geforce mx 420)

De lage framerates van the bridge zijn mij ook bekend, hoewel ze nooit onder de 50 kwamen....
Ik merk ook bij deze framerate geen vertraging.
Als je zelfs op 640 * 480 resolutie en de lelijkste graphics ook zo weinig fps haalt, dan ligt het aan de processor. Voor mij telt alleen de fps onder de slechtste omstandigheden, want je wilt toch niet balen midden in een clanwar omdat het zakt naar bv 6fps (in Day of Defeat meegemaakt) in een bepaalde map. Als de fps afhankelijk is van de grafische instellingen, dan heb je een snellere grafische kaart nodig.

Verwijderd

Topicstarter
op 640 x 480 geen verschil.
Een snellere grafische kaart? voor mohaa is een geforce 6600 GT toch wel genoeg mag ik hopen.

zou iemand ook kunnen zeggen hoe ik mijn geluid uitschakelt? zodat ik dat eens kan proberen.
Nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Is die 127 graden trouwens wel goed?
Heb er niet veel verstand van maar toch..

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/E9k88368.jpg

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
hoi,

ik weet neit maar heb je toevallig software of in je bios ingesteld dat je systeem minder energie gaat verbruiken ofzo. had begrepen dat bij de amd in ieder geval de cool 'n quit dit soort haperingen gaf.
misschien heb jij dat wle met je intel ik weet niet of zo'n soort systeem voor intel bestaat.

trouwens... speel gewoon niet online kijk als je dan meer frames krijgt.
trouwens online play geeft sowieso lagere framerates omdat je toch vel info over het internet meot krijgen.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:26:
Allereerst bedankt voor jullie reacties, Super!

Ik gebruik Mxstream.

Speedtest.nl resultaat

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/gio80972.jpg

Mijn processen

Deel 1

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/kQO81095.jpg

Deel 2

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/p6u81275.jpg

Mijn videokaart wordt niet warmer dan 43 graden, ingame rond de 55.

Ik heb 3dmark 2005 gedraaid en ik haal 3118 punten.
Zie in je processen dat NVSVC32.EXE loopt, dat is de driver help service voor je graka.
Kill deze eens voor je gaat gamen, ben benieuwd of het verschil geeft. Heb het namelijk al eens vaker gezien.

[ Voor 1% gewijzigd door Banshee op 20-08-2005 00:15 . Reden: typo ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sinergy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:26:
Via google vond ik dat een oog minimaal 25fps nodig heeft voor rustig kijken, gemiddeld ook kan 60fps "zien/waarnemen"
mbt GTA, ik denk dat zij een min fps garanderen van 30, als je alles max 30 maakt lijkt de game nonstop "vloeiend" te gaan. Overulen kan, maar je zal fps-drops merken (van 60->30->60) wat kan irriteren.. denk ik
(en aan alle overige dwalers qua fps)

Max 30 fps loopt echt niet vloeiend in een 3d game. In een film wordt 'motion-blur' gebruikt, waardoor tijdens snelle bewegingen het geheel vloeiend ervaren wordt. (zet een film eens op pauze tijdens zo'n druk moment). Een game kent geen 'motion blur' (en die van NFSU is niet overtuigend) en zal daardoor niet vloeiend ervaren worden.
Mijn ervaring is dat alles onder de 60 fps net niet lekker loopt, en er een zeker merkbare 'traagheid' kan worden opgemerkt. Onder de 25 fps is gewoon onspeelbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door bigfoot1942 op 20-08-2005 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat had ik al gemerkt.
Is er iemand die weet hoe ik tijdelijk m'n geluid uit kan schakelen?

andere suggesties ook welkom!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 11:09
offtopic: een film werkt met motionblur waardoor de lage fps rate niet merkbaar is, maar verschil tussen 25 fps en 100 is zeker te merken. is zo een cliche verhaal dat je niet meer kunt zien dan 25fps...

ontopic: verkoop de hele handel en koop een nieuwe pc ben je van al het gezeur af en van al het werk. Voor paar honderd euro's krijg je echt wel een pc waar je mohaa op kunt spelen met 100fps ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:44:
ja, dat had ik al gemerkt.
Is er iemand die weet hoe ik tijdelijk m'n geluid uit kan schakelen?

andere suggesties ook welkom!
Geluid uitschakelen? Heeft MOHAA geen Mute knoppie in de options? Volgens mij niet maar wie weet. Volume balkjes naar 0 slepen werkt natuurlijk ook maar ik denk dat de soundberekeningen dan wel gewoon intern doorgaan. Dus ik vraag me af of die optie er is. Misschien een bepaalde parameter meegeven met het opstarten van mohaa. Zou je ff moeten googlen op parameters voor mohaa. of een Quake3 (Q3 engine toch?) command om sound te disablen in de console.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
rapture schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Je processor is niet bepaald snel, zeker als je ziet hoe een P4 1,7GHz door Athlon 1,2GHz geowned wordt. Dan is jouw processor niet echt snel en games evolueren, CS blijft het grote voorbeeld van evolutie en systeemeisen zwaar onderschatten (je kent het "en ik speelde toen zo goed op een pentium 2 met riva tnt verhaal" wel).
Waar slaat dit nu op, de p4 1,7Ghz wordt geowned door een athlon 1,2Ghz DUS is zijn cpu ook langzaam omdat het ''maar'' een 2,4Ghz is? Sorry hoor maar die 2 procs kun je echt niet vergelijken.
Die 1,7Ghz waar je het over hebt is een Willamette (256KB tov van de 512KB van de ts) en de Willamette heeft ook nog eens een FSB van 400, de cpu van de ts als het goed is 533. Dit laatste zeg ik omdat er ook 2,4GHz procs zijn met 400Mhz FSB. Nog even over die vergelijking van je.... een p3 1200 was nog sneller dan die p4 1,7....
Het punt is dat de snelheid van de cpu van de ts best mee valt.

Met een p4 1,8 (512KB cache en 400Mhz FSB) en een 9600 pro en 512MB ram kwam mijn fps in de bridge niet onder de 30 - 40. Lag vaker rond de 90 - 100.... Dit was op een resolutie van 1024x768 en settings op high/max.

[ Voor 12% gewijzigd door J0J0 op 20-08-2005 01:08 ]

specs

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:10:
op 640 x 480 geen verschil.
Een snellere grafische kaart? voor mohaa is een geforce 6600 GT toch wel genoeg mag ik hopen.

zou iemand ook kunnen zeggen hoe ik mijn geluid uitschakelt? zodat ik dat eens kan proberen.
Nog andere suggesties?
Als hij zelf bevestigt dat het niet aan de grafische kaart ligt (door de lage resolutie en low graphics test), dan moet het aan de processor, ram-tekort,... liggen en die processor is niet bepaald snel. Veel games worden na patches/aanpassingen zwaarder en zwaarder, dat wordt meestal onderschat. Day of Defeat spelers herinneren nog wel de overgang van 3.0 richting 3.1 en 1.0, plotseling zakt de fps van 60 naar 6fps (in combat). Men had de lat hoger gelegd voor de processor. De pro-gamer-systeemeisen liggen zowiezo veel hoger dat wat men ooit op de gamedozen zet.

Aha, de schuldige gevonden, het mobo. P4 (Netburst) processors zijn verzot op bandbreedte en je ziet performancestoten als men de FSB van 400 naar 533MHz verhoogd. Maar jouw mobo laat single channel DDR-SDRAM rustig op 333MHz draaien, dus een P4 met handrem erop.

Het is nogal een goed verstopte addertje onder het gras.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 20-08-2005 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
recca schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:47:
offtopic: een film werkt met motionblur waardoor de lage fps rate niet merkbaar is, maar verschil tussen 25 fps en 100 is zeker te merken. is zo een cliche verhaal dat je niet meer kunt zien dan 25fps...

ontopic: verkoop de hele handel en koop een nieuwe pc ben je van al het gezeur af en van al het werk. Voor paar honderd euro's krijg je echt wel een pc waar je mohaa op kunt spelen met 100fps ;)
Ik haal wel 100 fps, maar soms is hij ook 50 of 40.
In v2 haal ik weleens 300 fps.
Aha, de schuldige gevonden, het mobo. P4 (Netburst) processors zijn verzot op bandbreedte en je ziet performancestoten als men de FSB van 400 naar 533MHz verhoogd. Maar jouw mobo laat single channel DDR-SDRAM rustig op 333MHz draaien, dus een P4 met handrem erop.
Wat raad jij in dit geval aan dan?

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ofwel enkel het mobo vervangen en je huidige ram in dual channel laten draaien, de sprong van 333MHz naar 533MHz bandbreedte bandbreedte tussen de cpu en ram is interessant.
Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi) € 62
http://www.asus.nl/products/mb/socket478/p4p800/overview.htm

ofwel een Athlon64 + Socket939 mobo + PCI-Express materiaal + nieuwe geheugenlatjes + ...

Ik zou enkel het mobo vervangen, die processor, grafische kaart en de rest wil je waarschijnlijk nog een tijdje gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door rapture op 21-08-2005 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet ik ook gelijk weer een nieuwe CPU aanschaffen toch?
Dat wordt dan wel een erg duur geintje.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:38

Bob

Geluid tijdelijk uitschakelen:
Eigenschappen van mijn computer > Hardware > Apparaatbeheer > geluidskaart zoeken en met de rechtermuisknopmenu disablen

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:20:
Maar dan moet ik ook gelijk weer een nieuwe CPU aanschaffen toch?
Dat wordt dan wel een erg duur geintje.
Dat mobo zou dezelfde socket 478 hebben, controleert dat eens.

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 14:20
Ik speel zelf ook medal of honor allied assault ,
En ik had zo'n soort probleem ook een keer, wat het toen bleek te zijn dat,
ik toen via een programma genaamd HLSW een server joinde maar in hlsw nam hij mohaa.exe
als prioriteit Real time , waardoor mijn fps geen 100 in bridge is ( zelfde graka als jou ) maar rond de 20 a 30. Dus misschien moet je is kijken of je mohaa.exe niet onder realtime loopt.

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:53:
[...]

Dat mobo zou dezelfde socket 478 hebben, controleert dat eens.
Waar kan ik dat vinden?

En mijn ASE staat op de goede mohaa.exe , toch bedankt.
Pagina: 1