Toon posts:

[2003] Profiel op client verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe de volgede situatie opgelost kan worden:

server .net2003 waar gebruikers op inloggen met een zwervend profiel. Profiel komt op de client te staan. Nu is er iets fout gegaan met de server waardoor de software opnieuw geïnstalleerd is en de gebruikers opnieuw zijn aangemaakt.
Nu staan op de clients nog oude profielen (van de gebruikers) welke ik middels het inloggen met de administrator op de client niet kan verwijderen. Iemand een idee? Heb ze handmatig proberen te verwijderen (bij document/settings) maar dan krijg ik foutmelding. Heb ook geprobeerd met rechterknop muis bij 'deze computer' en dan profiel wissen bij de eigenschappen.

Ik hoor het wel, alvast bedankt!

Verwijderd

wel handig om te vermelden wat er in de foutmelding staat (access denied waarschijnlijk >> ownership nemen).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je op de clients? Krijg je foutmeldingen? Zijn dit nog steeds profielen van domeingebruikers, en heb je de hele AD opnieuw ingericht? Wat heb je allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden?

We stellen het op prijs als je in je topicstart zo uitgebreid mogelijk aangeeft wat je precies hebt gedaan waardoor het probleem is ontstaan. Dat haal ik zonet niet uit je topicstart. "de software op de server" is een beetje te algemeen, zonder een naam te noemen. Bedoel je het besturingssysteem, of iets anders?

Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, daarin staat heel veel informatie over de regels die hier op het forum gelden. Let ook op de stickytopics bovenaan de fora waarin je post, in dit geval de Windows Operating Systems - FAQ en Windows Operating Systems - Policy. In de faq staat een stukje over geweigerde toegang. In de policy lees je dat we in dit forum graag je os tussen blokhaken vooraan de titel zien. Dat zet ik er nog even in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

delprof.exe Te vinden op de resource kit van windows 2003. (Hij is trouwens ook via technet te downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een .net2003 premium server. de server is opnieuw ingericht, gebruikers opnieuw aangemaakt en het domein etc ook opnieuw. verder wel het zelfde als voorheen, zoals domein etc etc. waar de e-mail weer op uitkomt.

De clients draaien met win xp PRO en het klopt dat hij die foutmelding geeft m.b.t rechten. Kan de map niet verwijderen, te weinig rechten en kan in gebruik zijn door een ander programma.

was toen met administrator ingelogd op de client ZELF en dus buiten het netwerk om zeg maar.

delprof.exe, dien je dat op de client te installeren en worden dan alle profielen op de client machine gewist?

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2005 12:59 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik even de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om je bericht aan te passen als je zelf de laatste poster bent :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:40:
delprof.exe, dien je dat op de client te installeren en worden dan alle profielen op de client machine gewist?
Maakt niet uit. Als je domein administrator rechten hebt en je gebruikt de juiste parameters dan komt het helemaal goed.

delprof /c:\\pcnaam is de parameter die je kan gebruiken om remote werkstations op te schonen (dacht ik) . Delprof.exe gewoon opstarten zal de profielen van de server / werkstation verwijderen waar je op dat moment op ingelogd bent.

Verwijderd

Topicstarter
ok, als ik in dos: delprof/c:\\pcnaam invul dan krijg ik foutmelding dat de code niet goed is.

ik heb bij technet gekeken, maar kan delprof.exe niet vinden, toevallig een link voor me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:07:
ok, als ik in dos: delprof/c:\\pcnaam invul dan krijg ik foutmelding dat de code niet goed is.

ik heb bij technet gekeken, maar kan delprof.exe niet vinden, toevallig een link voor me?
1. open www.google.nl
2. type: delprof.exe download
3. klik op hit 1.

Zo moeilijk is het toch niet lijkt me :?

Verwijderd

Topicstarter
heb het progje gevonden en gedownload en wow, het werkt dus op een aantal computers. profielen worden netjes gewist.super!

maar er blijft nog een probleem, op sommige computers worden de profielen dus niet gewist!! Heel vreemd, de profielen kan ik dus ook niet op de manier wissen bij de eigenschappen van deze computer zeg maar. Hoe kan ik dit oplossen?
krijg tevens ook geen foutmelding als ik het delprof.exe draai. het progje wist een aantal profielen en daarna is ie zegmaar klaar, maar dit schijnt niet voor alle namen te werken dus.
alvast bedankt.

Verwijderd

en als je je lokaal als Administrator aanmeld?

Verwijderd

Topicstarter
heb beide geprobeerd. Zowel user account op het netwerk met admin rechten, maar ook gewoon lokaal als administrator. Resultaat blijft hetzelfde
Pagina: 1