Netwerk probleem!! Hellep!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb twee netwerkkaarten gekocht (3com 10 mbit), met coaxkabel + connectors. Maar zonder terminators!
En als ik nou fijn alles installeer en de computers verbind, dan gebeurd er nix!
Ik meld me aan bij Microsoft Networking en kijk dan bij Netwerkomgeving. Als ik een paar keer op refresh duw dan krijg ik daar alleen mijn eigen PC te zien... niet de andere! Is het eigenlijk normaal dat het even duurt voordat ik mijn PC daar zie staan?

Ik heb die coaxkabel trouwes gewoon direct gespannen tussen m'n 2 pc's, zonder connectors ofzo d'r aan.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Je MOET op je coaxaansluiting op je netwerkkaart een T stuk zetten, op dat T-stuk de kabel naar de andere computer(s) en op de 2 uiteinden een terminator

Waarom vraag je in godsnaam waarom het niet werkt terwijl je weet dat het niet goed zit, wist je dit echt niet, dan wens ik je succes met de rest van je netwerk

Greetingz,

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Je moet bij COAX inderdaad in iedere kaart een T-stuk pluggen. Voor de computers die als laatst gekoppeld zijn moet je een op de overblijvende aansluiting van je T-stuk en 50 ohm terminator draaien. Op deze manier weten de computers dat het netwerk ophoudt.
Voor twee computer aan elkaar kun je ook een crosslink kabel gebruikten en ze rechtstreeks aan elkaar koppelen. Ook daar is al genoeg over gepost

Verwijderd

De lamme helpt de blinde.
Hoe maak je een crosslink COAX??

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hehe... coax is maar 1 ader (+ shielding / 0 volt)
Dus je hoeft niks te doen voor crosscable...
Coax is ook een ringnetwerk, dus bij grote netwerken zitten alle PC's aan dezelfde draad... Ik hoef vast niet te vertellen dat dit inefficient werkt... :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Coax is ook een ringnetwerk,
Coax is alleen de bekabeling, net zoals UTP.
Welke topologie je gebruikt staat daar volledig los van. Je zou met coax een ringnetwerk kunnen maken, maar echt gebruikelijk is dat niet.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Voor een ring netwerk (Token-ring genaamd) heb je wel netwerkkaarten nodig die dat ondersteunen. Zoals Onno al meldde is het niet gebruikelijk meer.
Het is dus niet zondermeer mogelijk om met standaard netwerkkaartjes een Token ring te bouwen. (Voor dat we vragen krijgen over het niet functioneren van een ring netwerk :) )

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Voor de mensen die gaan vragen wat voor netwerk het dan wel is, als het geen ring is:
Een busnetwerk.
:-)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

De 3(?) topologien:

Ster
Bus
Ring

LOL, je koopt wel (relatief) dure 3Com kaarten en bezuinigt vervolgens op:

Connectoren
T-Stukjes
Terminators...

En je verwacht ook nog dat het werkt??? Mhuauauauaua... :)
Pagina: 1