Beste tweaker,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een grote tabel waaruit ik (in excel) een aparte selectie wil kunnen maken door de datum in te voeren en de bijbehorende gegevens in dit tabblad te krijgen. Hiervoor heb ik de volgende functie geschreven:
Public Function analyser(datum As Date)
Dim tabel(100)
analyser = 0
Application.Volatile True
For i = 1 To 3
tabel(i) = Range(Chr(Asc("Blad1!A") + i - 1) & "1")
If tabel(i) = datum Then
analyser = Range(Chr(Asc("Blad1!A") + i - 1) & "2")
End If
Next i
End Function
Als ik dit op deze manier wil doen moet ik echter voor iedere cel een aparte functie schrijven, omdat ik niet altijd de info uit de 2e rij wil. Ik wil die laatste "2" daarom laten verwijzen naar de rij van de cel waarin de formule staat. Dit lukt me echter niet.
Wie kan me helpen??
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een grote tabel waaruit ik (in excel) een aparte selectie wil kunnen maken door de datum in te voeren en de bijbehorende gegevens in dit tabblad te krijgen. Hiervoor heb ik de volgende functie geschreven:
Public Function analyser(datum As Date)
Dim tabel(100)
analyser = 0
Application.Volatile True
For i = 1 To 3
tabel(i) = Range(Chr(Asc("Blad1!A") + i - 1) & "1")
If tabel(i) = datum Then
analyser = Range(Chr(Asc("Blad1!A") + i - 1) & "2")
End If
Next i
End Function
Als ik dit op deze manier wil doen moet ik echter voor iedere cel een aparte functie schrijven, omdat ik niet altijd de info uit de 2e rij wil. Ik wil die laatste "2" daarom laten verwijzen naar de rij van de cel waarin de formule staat. Dit lukt me echter niet.
Wie kan me helpen??