Toon posts:

[Word] past (string) datumformaat na merge vanuit dbase *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit een applicatie wil ik een aantal merge velden vullen in Word. Een veld daarvan is de dag van vandaag wat boven aan de brief komt te staan in een volgende datum formaat d maand jaar (bijv. 1 augustus 2005). Het formaat wordt ook op deze manier geexporteerd naar MS Word 2003. Echter, wanneer het document wordt geopend, heeft Word de datum veranderd naar het volgende formaat m/d/jjjj.Hoe kan ik ervoor zorgen dat het formaat ongewijzigd blijft in MS Word? De search bevatte wel topics met merge problemen maar niet iets wat hier op leek. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

De word versie die ik gebruik is ms word 2003 en ik merge vanuit een Sybase database

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig van doen met Windows Operating Systems, dus WOS ---> Officesuites en -software. Ook pas ik de topictitel wat aan, MS-Word met dt schrijven is niet echt duidelijk ;)

Trouwens wil je iirc in Word zelf het formaat definieren in de veldcodes.

edit:

* F_J_K zwaait naar iis5_rulez :w ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 17-08-2005 11:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

lijkt me iets voor SA.

maar het zal waarschijnlijk zijn dat je in word (template) het datumformat moet aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:15:
Dit heeft weinig van doen met Windows Operating Systems, dus WOS ---> Officesuites en -software. Ook pas ik de topictitel wat aan, MS-Word met dt schrijven is niet echt duidelijk ;)

Trouwens wil je iirc in Word zelf het formaat definieren in de veldcodes.

edit:

* F_J_K zwaait naar iis5_rulez :w ;)
Ik zou graag voor dat veld specifiek een datum formaat willen instellen. Is dat mogelijk binnen MS Word? Zo ja, hoe dan? In Excel is dit natuurlijk wel makkelijk. Van deze mogelijk binnen MS Word heb ik zelf nog nooit gehoord, dus je zou me blij maken als je vertelt waar ik dat kan instellen. :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Rechtermuisknop op het veld -> andere veldweergave -> het formaat pakken dat je zelf wilt met \@ "datumnotatie"

Kijk bij invoegen -> veld -> (alle categorien) -> Date -> een voorbeeld en dan de veldweergave om te zien wat je opties zijn. In jouw geval waarschijnlijk dus \@ "d MMMM yyyy"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik nog een vraag stel... Ik zit met een engelse word versie. Is het door jou genoemde andere veldweergave het zelfde als edit field in engelse versie van MS Word?

Waar voer je die andere veld weergave in als ik vragen mag? Bedankt in ieder geval voor de hulp!

wanneer ik dit \@ "d MMMM yyyy" in het mergevield zet dan krijg ik een melding dat er een onbekend veld voor komt in het template. Hoe pas ik dit dus aan zonder dat ik de naam van het field aantast?

Ik heb het probleempje zelf alkunnen oplossen. Bedankt voor het opweg helpen!

Gebruik de editknop als je iets toe wil voegen aan je bericht, en je zelf de laatste poster in het topic bent.

[ Voor 44% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2005 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren opende ik dittopic over het gebruik van merge fields in MS Word en het toepassen van formats daarop. Het ging toen om de formattering van een datum veld, daar kwam ik uiteindelijk uit. Daarna kreeg ik een probleem met bedrag notaties (euro's). Dat lukt me uiteindelijk hiermee \# ##.##x,00. Nu sta ik toe dat het bedrag maximaal 99.999,99 zou zijn, dit is ook wel voldoende. Echter wanner het bedrag bijvoorbeeld 200,00 is dan komen er overbodige spaties te staan tussen het euro teken en het eerste cijfer.

Is het mogelijk om er voor te zorgen dat MS Word altijd overbodige spaties weghaalt nadat bovenstaande format is toegepast?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Even voor de mensen die dit topic later vinden als ze dezelfde soort vraag hebben: hoe heb je je eerdere vraag nu opgelost? :)

Het aantal spaties kan je terugbrengen met \# "€ #.#,00" of \# "#.#,00"
(Ik heb de x hier even weggelaten, als je dat expres zo wilt moet je die natuurlijk laten staan en er #.x van maken).

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heb ik uiteindelijk als volgt opgelost.

1. Klik met de rechtermuisknop op het aan te passen merge field.

2. Kies voor 'Edit field'

3. Klik op de knop 'Field codes'

4. Voeg aan je merge field de volgende regel toe \@ "d-MMMM-yyyy". Dit schrijfwijze van het laatste is afhankelijk van de gewenste notatie.

5. Keer terug naar het document, selecteer het field en kies voor update field.
Pagina: 1