[XP] Loopt vast na foutmelding van bep. programma

Pagina: 1
Acties:

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Hallo,

(heb het hele forum al een beetje afgezocht maar kan niet vinden of iemand dezelfde fout als ik al heb gehad)

ik heb net een nieuwe PC gekocht en daar meteen winxp prof. op gezet.
Nadat ik alles geinstaleert had, updates, hitman, heel wat apps, liep hij toen al een keertje vast bij windows media player als ik door gelinkt werd naar een website en ik toen op een icoontje van "fouten in de pagina drukte".

Later toen ik met Hitman ging scannen kreeg ik ineens van hitman die ik op dat moment aan het draaien was, de foutmelding er zitten fouten in "bekende lokaties waar spyware zich kan bevinden" (oid.)
Daarna vroeg hitman of ik de computer opnieuw wou opstarten: OK. toen ie reboote kreeg ik alleen nog maar het welkomst scherm te zien, verder ging hij niet, (uitknop ff ingedrukt gehouden) hij ging dus niet meer normaal aan, ik had toen alles geprobeerd veilige modus, opstarten met fout modus (oid) etc etc de hele lijst, niets hielp bleef steeds steken bij welkomst scherm.

(als ie dan op fouten ging controleren, dat deed ie dan heel soms als ik hem een paar keer had gereboot zag ik dat ie allerlij fouten had gevonden in mijn mappen zoals fouten in hitman, muziek map etc etc...)

Ik dacht aan een virus, Dus ik besloot winXP er maar volledig af te gooien en op nieuw te instaleren. (eerst win2000 daarna WinXP omdat de cd niet bootlebol is).
Dat was (Thankgod) allemaal gelukt.
Nu ik net mijn PCMCIA kaart er zomaar uit trek dus: "Onveilige verwijdering van apparaat" loopt ie weer helemaal vast, (muis reageert niet/toetsenbord niet ) (opzich staat dat ook op mijn andere PC met win2000 erop dat het in veel gevallen is dat ie dan vastloopt, maar kom op! sowiso doet ie dat met deze PC ook niet (600Mhz-128mb ram) dan zou ie dat toch ook niet met een 3Ghz-512ram niet moeten doen!??

Dus mijn vraag aan jullie...waar zou dit probleem aan kunnen liggen? mijn Pentium 4 Chip/mobo/WinXp editie? of mijn Western Digital HD 80 GB?

Asus Pundit-R
mobo: P4R8L
geheugen: 512 MB Ram
HD: Western Digital 80 GB

Thnx alvast voor het reageren ik ben namelijk een beetje radeloos :( :'(....

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23

Clush

Do as I say...

ik neem aan dat je na een reboot hetzelfde rpobleem weer hebt? nl: vastlopen bij het welkomstscherm?
zoniet, wat is dan nu het probleem?

toch niet dat je graag pcmcia kaarten er uit wilt rukken zonder op apparaat verwijderen te klikken?

... not as I do.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Clusharaw schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:36:
ik neem aan dat je na een reboot hetzelfde rpobleem weer hebt? nl: vastlopen bij het welkomstscherm?
zoniet, wat is dan nu het probleem?

toch niet dat je graag pcmcia kaarten er uit wilt rukken zonder op apparaat verwijderen te klikken?
Het zou normaal geen probleem mogen zijn als je die eruit trekt. Want het zijn zo bekende plug and play apparaten. Het is natuurlijk wel SLIM om dat te doen zodat je zeker weet dat je geen problemen krijgt.

Betreft het probleem:

Het kan idd aan van alles liggen dat hij het niet goed doet en ik maak uit je TS op dat je het al op twee machines hebt uitgeprobeert? Misschien software corrupt? Heeft dit zich al eerder afgespeeld? Misschien eens raadzaam om een bootable Windows XP cd te gaan zoeken ;)...

//Creegfire

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ja ik heb nog steeds hetzelfde probleem ook de nieuwe instalatie...

ja of misschien een wat meer legale versie...
Ik hoop dan trouwens wel dat dat het probleem is en niet dat er iets met m'n hardware is want het is wel heel vaag

uhm nee die XP versie heb ik niet op een andere pc getest

[ Voor 111% gewijzigd door Underworld op 25-08-2005 15:17 ]

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
EDIT:

Pfff...ik dacht er vanaf te zijn nadat ik Windows XP MediaCenterEdition 2005 had geinstalleert en partities aangemaakt had,... MCE was ook nog eens een CD die bootable was dus ik dacht dat zit wel goed... maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem :(

Ik heb Mycom ook maar een email gestuurd hopelijk weten hun nog iets en anders ga ik hem gewoon aanbieden bij één van hun shops of hun er ff naar kunnen kijken :?

Ik kan geen andere conclusie meer trekken dan dat het een hardware fout kan zijn :(

Iemand nog een sugestie waar ik zelf kan kijken (mijn bios versie is van 17- maart 2005 lijkt mij niet dat het probleem daar ligt) misschien een memory test??? (nog niet geprobeerd)