Toon posts:

Opbouw nieuwe site uitwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu voor het eerst bezig om een uitgebreide site te maken. Zelf kan ik niet programmeren dus ik zal een ovezicht moeten maken van de volledige opbouw van de site. Ik kom er echter niet uit hoe dit het beste kan.
Ik heb aan de volgende opties gedacht:

Uitschrijven
Ik heb de volledige site al uitgeschreven, maar dit geeft niet goed en overzichtelijk weer wat ik wil. Ik zoek iets meer schematisch

Organogram
Het werken met een organogram werkt op zich wel aardig, maar geeft me niet de vrijheid die ik wil zoals terugkoppelingen of meerdere sites naar één site linken

Stroomdiagram
Een stroomdiagram lijkt me opzich een goede oplossing, alleen heb ik geen idee waarin je dit makkelijk kan maken.

Iemand tips/ideeen?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 13:45

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:57:
Ik ben nu voor het eerst bezig om een uitgebreide site te maken. Zelf kan ik niet programmeren dus ik zal een ovezicht moeten maken van de volledige opbouw van de site. Ik kom er echter niet uit hoe dit het beste kan.
Ik heb aan de volgende opties gedacht:

Uitschrijven
Ik heb de volledige site al uitgeschreven, maar dit geeft niet goed en overzichtelijk weer wat ik wil. Ik zoek iets meer schematisch
Inderdaad alles uitschrijven is een juiste methode. Alle functies die de site moet bevatten kan je uitgebreid opschrijven.
Stroomdiagram
Een stroomdiagram lijkt me opzich een goede oplossing, alleen heb ik geen idee waarin je dit makkelijk kan maken.
Het programma visio is een ideaal programma om stroomdiagram te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 17-08-2005 10:02 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Visio is zeker ideaal. Ik denk alleen dat je in principe elk willekeurig grafisch georienteerd programma kunt gebruiken om de basis structuur van je website in kaart te brengen. :)

Motor onderhoud bijhouden

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Misschien een gekke opmerking voor de design professionals hier, maar dit kan toch ook heel handig op papier? Je kunt elke pagina van de site globaal tekenen. Geef de pagina's nummers en noteer bij links gewoon even waar ze naartoe linken. Dit geeft natuurlijk niet de totale structuur overzichtelijk weer, maar het is denk ik wel een heel duidelijk en flexibel hulpmiddel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in Oogst, en dit heb ik reeds gedaan omdat ik het anders niet voor elkaar kreeg om al mijn wensen overzichtelijk te krijgen. Het gaat over een redelijk aantal pagina's waarop ik dan heb uitgewerkt wat ik op elke pagina wil zien en wat er moet kunnen. Ik zou nu alleen graag een schematisch overzicht willen hebben van de site, zodat de structuur van de site snel te doorgronden is en ik hem ook kan optimaliseren. Van elke pagina in het overzicht is dan de uitgewerkte versie waar jij het over had.
Ik zoek dus iets van:

|home| ---- (ww controle) --goed -- ingelogd
| |__fout____|
|
|aanmelden|

ik denk dus dat ik inderdaad een echt stroomdiagram moet maken, iets wat inderdaad met elk grafisch programma (eventueel gewoon in word zelfs) gewoon gemaakt kan worden, maar ik ga even op zoek naar een handig programma wat iets goedkoper is dan visio..

Verwijderd

Visio biedt een 30 dagen trial download, wellicht is dit lang genoeg om je raamwerk uit te werken. Het is daar ideaal voor namelijk. Heb je langer nodig, als je student (of docent) bent is het aan te schaffen voor een zeer laag bedrag (surfspot).

iig succes

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 22:46

Salandur

Software Engineer

persoonlijk zou ik gewoon een combinatie gebruiken van uitschrijven, een flowdiagram en eventueel een organogram.
Soms zegt een plaatje meer dan woorden, maar kan een plaatje ook niet duidelijk genoeg zijn.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik zou het in in ieder geval verschillende niveau's in hoofdlijnen in kaart brengen niet per pagina in detail.

Motor onderhoud bijhouden

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Cyphax

Moderator LNX
Salandur schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:00:
persoonlijk zou ik gewoon een combinatie gebruiken van uitschrijven, een flowdiagram en eventueel een organogram.
Soms zegt een plaatje meer dan woorden, maar kan een plaatje ook niet duidelijk genoeg zijn.
Dit zou ik ook doen. Elke mogelijkheid los is het net niet, maar gecombineerd... :)
Een diagram maken kan je ook vrij goed met Dia of OpenOffice.org Draw (in de nieuwe beta van OO.o 2). Visio is erg duur. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de trial versie van SmartDraw gedownload en dit geeft me precies de mogelijkheden die ik zocht. Een stroomdiagram lijkt dus een prima oplosing om de structuur van de website in kaart te brengen!

Verwijderd

Hiervoor hebben ze ULM uitgevonden :)

Klassen bepalen, Use case diagrammen, sequense diagrammen etc. etc.

http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 01:18 ]

Pagina: 1