Helaas is een tijdje geleden plotseling de rook uit mijn moederbord ontsnapt en was het dus tijd voor een nieuwe. Ik heb dus een nieuw mobo gekocht en dit allemaal netjes aangesloten. So far so good. Natuurlijk was ik van plan windows opnieuw erop te zetten, maar dat graag wel nadat ik eerst een backup had gemaakt van een leuke verzameling data want dat had ik nog niet gedaan 
Ik wil dus bij mij oude data en die op een of andere manier veilig stellen. Daarna mag alles wel weg en doe ik een verse install, maar nu graag nog even niet.
Op een of andere manier lukt dat alleen niet. Even de specs op een rijtje en wat ik ondertussen geprobeerd heb:
- AMP AthlonXP 2400+
- Maxtor SATA 120 GB
- PCI videokaartje
- CD brander
- 512 MB DDR 2700
- oude mobo: Asus A7N8X Deluxe
- nieuwe mobo: Abit NF7-S2G
Allebei de mobo zijn dus gebaseerd op de Nforce2 chipset.
Even mijn acties op een rij:
- Gewoon plug and play. Result: Net voor ik windows in kom krijg ik een mooi blauw scherm
- Windows reparatie. Hierbij hangt alles wanneer ik nog 34 minuten moet wachten.
- Windows herinstallatie, ook hier hangt het bij nog 34 minuten wachten.
Ik kan wel in de commandline komen vanaf de installatie (reparatie modus). Hierbij kan ik echter geen zaken als massaal kopiëren van directory's, maximaal 1 bestand tegelijk. Ondoenlijk dus. Met de overige opties die ik in de commandline heb ben ik niet erg bekend dus het kan best dat ik wat over het hoofd zie.
Ook het even inpluggen van de disk bij een kennis gaat niet werken, aangezien niemand in mijn kennissen krijg een SATA aansluiting heeft
De vraag dus: Is het mogelijk op een of andere manier mijn data van die disk af te krijgen?
Ik wil dus bij mij oude data en die op een of andere manier veilig stellen. Daarna mag alles wel weg en doe ik een verse install, maar nu graag nog even niet.
Op een of andere manier lukt dat alleen niet. Even de specs op een rijtje en wat ik ondertussen geprobeerd heb:
- AMP AthlonXP 2400+
- Maxtor SATA 120 GB
- PCI videokaartje
- CD brander
- 512 MB DDR 2700
- oude mobo: Asus A7N8X Deluxe
- nieuwe mobo: Abit NF7-S2G
Allebei de mobo zijn dus gebaseerd op de Nforce2 chipset.
Even mijn acties op een rij:
- Gewoon plug and play. Result: Net voor ik windows in kom krijg ik een mooi blauw scherm
- Windows reparatie. Hierbij hangt alles wanneer ik nog 34 minuten moet wachten.
- Windows herinstallatie, ook hier hangt het bij nog 34 minuten wachten.
Ik kan wel in de commandline komen vanaf de installatie (reparatie modus). Hierbij kan ik echter geen zaken als massaal kopiëren van directory's, maximaal 1 bestand tegelijk. Ondoenlijk dus. Met de overige opties die ik in de commandline heb ben ik niet erg bekend dus het kan best dat ik wat over het hoofd zie.
Ook het even inpluggen van de disk bij een kennis gaat niet werken, aangezien niemand in mijn kennissen krijg een SATA aansluiting heeft
De vraag dus: Is het mogelijk op een of andere manier mijn data van die disk af te krijgen?