Toon posts:

Testcase Berlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg dit het fotografie forum al een tijdje en vind het fantastisch wat voor een foto's er soms uit rollen... Ik ben net terug van een paar dagen Berlijn en heb ook een paar plaatjes geschoten.
Aangezien ik een complete nieuweling ben in de fotografie en ook niet een erg goede camera heb (powershot a510) zijn mijn foto's ook niet briljant, maar vond ze toch wel de moeite waard. De foto's zijn niet 100% goed en ik weet bij sommige ook wel wat er fout zit, maar wil van jullie ook graag wat commentaar hebben op de plaatjes. De foto's zijn nagenoeg onbewerkt.

/edit Doordat ik een pushmessage kreeg dat mijn plaatjes zogenaamd de layout verneukten en het er te veel waren heb ik helaas de startpost moeten veranderen . Normale thumbnails krijg ik hier niet zo klaar gespeeld. Dan maar zo.....

Hier zijn de foto's te bezichtigen:

http://hendriksen.fotopic.net/c656192.html

Commentaar graag

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 11:03 ]

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dogooder

dus...

Ik heb helaas voor je weinig tijd.
Maar ik denk dat foto 2 wel de potentie heeft om lekker na te bewerken in photoshop. En dan denk ik aan het benadrukken van die donkere lucht. Een lekker aggresieve lucht met zo'n statig gebouw, imho is dat wel indrukwekkend.

mm zoek me rot naar het topic waar dar soort foto's in staan, kan helaas niet vinden.

Moet nu werken. Kom eventueel nog wel terug met commetaar op je foto's

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
Vooral de laatste 2 foto's vindt ik erg mooi! bij de laatste knalt het rood van je scherm af en door het speelse perspectief ziet het er erg leuk uit. de rest vindt ik nog een beetje een hoog vakantiekiekjes gehalte hebben. probeer wat meer apparte perspectieven te nemen. ik vindt ze wel mooi maar ik denk dat bijna alle toeristen die in berlijn zijn geweest dat monument op die manier heeft gefotografeerd. verder vindt ik ze erg leuk en sprekend.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

nr 2 ff quick & dirty mishandeld ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/berlijn.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

[plain]Ik vind plaat 2-6 niet zo passen bij 1, 7 en 8 eigenlijk. 2 t/m 6 laten de statigheid en de geschiedenis van de stad zien, terwijl de andere drie foto's meer het alledaagje laten zien. Op zich is dat natuurlijk een leuk idee om zo een stad van meer dan een kant op de gevoelige plaat te krijgen, maar het verwart hier een beetje, waardoor het niet zozeer één case meer is. Misschien zou je dit beter kunnen krijgen door iets meer de samenhang tussen de foto's te laten zien..

Verder per foto:

1) Beetje overbelicht op de voorgrond en dat is jammer, verder leuke urban foto
2) Jammer van de sterke reflecties in de ramen, dat leidt enorm af van het statige gebouw! Wel een mooie lucht inderdaad. Alleen hierdoor lijkt de foto niet helemaal in evenwicht. Misschien kan je dat in photoshop nog iets aanpassen?
3) Mooi, leuk contrast tussen de saaie trap en de statige toren! (alleen staat ie -net- niet in het midden)
4) erg overbelicht bovenaan, niet zo interessant
5) zelfde als 4, maar dan een veel mooiere compositie!
6) Ik kan niet precies zien wat het is, maar het heeft wel wat. Misschien kan je het geheel wat meer tot leven brengen door de kleuren wat sterker te maken (levels in photoshop aanpassen)
7) Tsja, dit vind ik eigenlijk de minste plaat van allemaal. "Yet another subwaystation". De beweging van de trein wel leuk gevangen, maar de compositie spreekt me niet aan, de belichting is te groen, sommige delen zijn overbelicht, nee, deze foto past duidelijk niet in de serie.
8) Grappige foto, grappige compositie.. wel errug rood, moet je van houden denk ik. Ook hier weer jammer dat de lucht zo uitgebeten is.[/]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 08:13
Foto 1:
Interessant onderwerp, maar verder een standaard kiekje. Een ander standpunt van waaruit je de foto had gemaakt was waarschijnlijk beter geweest. Nu is hij eigenlijk te druk, en dus niet duidelijk wat er ermee wilt zeggen.

Foto 2:
Inderdaad, de lucht wat dreigender proberen te krijgen, dus contrast iets omhoog, en eventueel nog wat met de curves gaan spelen. De lichtval in deze foto is verder erg mooi ja, alles mooi egaal belicht.

Foto 3:
Mooi monument, interessant standpunt, alleen het beeld staat scheef, en het contrast verschil tussen de tunnel en het monument is naar mijn mening wat te groot. Jammer trouwens dat de zon niet echt scheen zo te zien. Dat beeld is ontzettend mooi wanneer de zon erop schijnt ;).

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.shusen.net/photos/berlijn/09180004.jpg

Foto 4:
Interessante plek, daar ben ik dus nog niet geweest. Jammer van de overbelichte lucht. Persoonlijk zou ik deze foto zwart-wit maken, en het contrast wat opschroeven. Waarschijnlijk wordt dan de foto een stuk interessanter.

Foto 5:
Idem als foto 4, maar bij deze is jouw standpunt wel beter, zo laag bij de grond.

Foto 6:
Als deze foto minder overbelicht was had je er nog wat aan kunnen redden, nu is het voor zover ik kan zien nietszeggend. Misschien dat er voor jou een verhaal achterzit. Maar deze foto is voor mij gewoon saai. Een leuk vakantie kiekje.

Foto 7:
Mooie kleuren, en inderdaad, zo een voorbij rijdende U-Bahn vastleggen is erg leuk. En inderdaad, jammer dat er wat bewegings onscherpte inzit. De volgende keer even een statief meenemen ;)

Foto 8:
Dat rood springt inderdaad de foto uit, jammer alleen dat het bewolkt was die dag. Met een strakblauwe lucht was het waarschijnlijk zelfs mooier geweest. Nu zit je met zo'n leeg vlak aan de bovenkant van de foto. En dat vind ik weer erg jammer.

Nog een paar algemene opmerkingen, resize je plaatjes zodat ze max 600 pixels breed zijn, en link ze naar de grotere versies. (Algemene regel die in de policy van FG staat). En opzich heb je teveel foto's voor een testcase. Maar ik ben geen modje, dus ik kan je er alleen maar op wijzen ;).

Verder, Berlijn is zo'n mooie stad. Ik ben er afgelopen jaar september geweest. Jammer genoeg staan die foto's niet meer online, maar ik denk dat ik ze nog even snel mijn eigen gallery in gooi. Maar om er nu nog een test/showcase van te bouwen... :)

Ga zo door, je hebt volgens mij al een goed oog voor interessante onderwerpen, let alleen op je belichting wanneer de zon niet schijnt. Zeker als je de lucht ook op de foto wilt hebben.

edit:
Voor de TS, mijn foto's van september vorig jaar zijn hier te vinden :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfensteijn op 17-08-2005 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik dan weer te veel van het goede. Nu komt de foto erg nep over heb ik het idee...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Het lijkt nu net alsof die bewerkte foto uit een of ander 3d-tekenpakket komt, kan zo als een texture in spelletjes gebruikt worden ;). Maar dezelfde bewerking net ietsje minder is wel erg mooi!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

NoStra: mijn PM was bedoeld om je aan te sporen echte thumbs te maken, met links naar de volledige versies van de foto's. Nu je de pics hebt weggehaald, schiet dat niet zo op natuurlijk ;)

Open een nieuw topic als je de thumbs van max 600px wel klaar hebt :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.