Toon posts:

[2003] .NET applicatie start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Nieuwe W2k3 terminal server ingericht binnen een W2k domein.
Alles werkt prima, d8 ik, totdat er "gewone" gebruikers op aan gingen loggen.
Als zij een bepaalde applicatie op willen starten, in .NET geprogrammeerd, krijgen zij de volgende foutmelding:

Common Language Runtime Debugging Services : Application has generated an exception that could not be handled.

Process id=0x14e8 (5352), Thread id=0xe6c (3692).

Click OK to terminate the application.
Click CANCEL to debug the application.

Als ikzelf deze applicatie op probeer te starten of ik geef een bepaalde user domein admin rechten start de applicatie zonder een enkel probleem op.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- .NET hotfix opnieuw geinstalleerd
- In de "Microsoft .NET framework 1.1 configuration" de security settings aangepast, zelfs even met full security voor alle zones, maar ook dat mocht niet baten.
- Inmiddels veel contact gehad met de programmeurs van het programma, maar die weten me ook allemaal niet te vertellen wat ik moet doen om het goed werkend te krijgen.

Daarbij moet ik nog even opmerken dat deze applicatie inmiddels 1,5 jaar perfect draait op 3 w2k terminal servers.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

browsen naar www.sysinternals.com en daar regmon en filemon downloaden. Inloggen als normale user en deze 2 tools met alternate credentials opstarten (admin rechten) dan capturen en applicatie opstarten. Nu zie je wat er in je registry en op fileniveau gebeurd. Wordt het niet door Data Execution Prevention tegen gehouden trouwens????(feature van SP1 voor 2003 server(s) )

Verwijderd

Common Language Runtime Debugging Services : Application has generated an exception that could not be handled.

- Inmiddels veel contact gehad met de programmeurs van het programma, maar die weten me ook allemaal niet te vertellen wat ik moet doen om het goed werkend te krijgen.
tja je zal toch echt van hen de oplossing moeten krijgen.
of zoals muts al zei het zelf oplossen...

Verwijderd

Beetje rare programmeurs dat ze niet weten wat hier mee aan moeten.

Er gaat iets fout in het programma. Om te achterhalen wat er fout gaat moet je een debugger installeren. Als je een versie van Visual studio .net te pakken kan krijgen dat wordt de debugger van vs.net gebruikt om meer gedetailleerde informatie te geven.

Zonder deze gedetailleerde informatie KAN JE NIKS.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:26:
Beetje rare programmeurs dat ze niet weten wat hier mee aan moeten.

Er gaat iets fout in het programma. Om te achterhalen wat er fout gaat moet je een debugger installeren. Als je een versie van Visual studio .net te pakken kan krijgen dat wordt de debugger van vs.net gebruikt om meer gedetailleerde informatie te geven.

Zonder deze gedetailleerde informatie KAN JE NIKS.
wat is dit voor BS. als administrator kan hij het wel op starten maar als normale gebruiker niet dat is dus typisch gevalletje van rechten....

Verwijderd

mutsje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

wat is dit voor BS. als administrator kan hij het wel op starten maar als normale gebruiker niet dat is dus typisch gevalletje van rechten....
die app heeft geen of slechte foutafhandeling, je gaat dus nu werk van de programmeurs overnemen?

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09-2025
Wat dacht je van kijken of het programma toevallig COM(+) componenten gebruikt. If so, zorg dat de rechten daarop goed staan.

Het zal waarschijnlijk niet zo zijn dat, wanneer het totaal managed code is, je een security error krijgt om het simple feit dat .NET juist zo gemaakt is dat je geen last hebt van Windows Rechten. Alleen van .NET rechten. En als je geen .NET rechten hebt krijg je een andere foutmelding.

Deze constructie verlies je echter op het moment dat je COM(+) componenten gaat gebruiken.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:35:
[...]

die app heeft geen of slechte foutafhandeling, je gaat dus nu werk van de programmeurs overnemen?
dat zeg ik niet alleen dat het alleen aan programatuur ligt klopt niet helemaal. ik moet ook vaak op terminal server omgeving kijken met regmon en filemon om programma's onder "normal user" aan de praat te krijgen. Dat een programma niet goed geschreven is om op een terminal server te werken is ander verhaal dat is inderdaad programeer ellende eerste klas.
Pagina: 1