Toon posts:

[XP/2003] Domein inloggen traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn XP laptop in wil loggen op het win2k3 domein dan duurt dat ineens wel 5 minuten voor hij ingelogd is. De melding die ik tijdens inloggen zie staan is:

Uw persoonlijke instellingen worden toegepast...

En dat terwijl er GEEN group policy's zijn die toegepast worden. Het enige wat er in AD is ingesteld voor dit account is dat K:\ gekoppeld wordt aan een home folder. Deze folder is een share op dezelfde server als waar het domein op draait.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vaak duidt dit op DNS problemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtP78
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 11:47

AtP78

AtP

Meestal heeft dit te maken met een DNS die niet goed werkt.
BV. doordat er een router is die de DHCP uitgeeft en niet de 2003 domain.

Als je alles op de client ingeeft dan moet probleem zijn verholpen. daarna kun je eventueel dhcp op je router uitzetten en deze via je 2003 domain laten uitgeven. :P

AtP

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:14:
Als ik met mijn XP laptop in wil loggen op het win2k3 domein dan duurt dat ineens wel 5 minuten voor hij ingelogd is. De melding die ik tijdens inloggen zie staan is:

Uw persoonlijke instellingen worden toegepast...

En dat terwijl er GEEN group policy's zijn die toegepast worden. Het enige wat er in AD is ingesteld voor dit account is dat K:\ gekoppeld wordt aan een home folder. Deze folder is een share op dezelfde server als waar het domein op draait.
Controleer eens of in de TCPIP instellingen op de laptop niet een DNS server staat opgegeven van je internet provider oid. Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Je laptop wil dan bij het aanmelden op het domein, je domain server opzoeken via het internet ipv. via je lokale netwerk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Post eens een ipconfig /all van de client en de dc? Of zorg in ieder geval dat op de client enkel de dc's als dns-servers meegegeven worden. Op de server definieer je forwarders :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Staat er nog wat in die homedir?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

AtP78 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:25:
Meestal heeft dit te maken met een DNS die niet goed werkt.
BV. doordat er een router is die de DHCP uitgeeft en niet de 2003 domain.
dit hoeft echt geen enkel probleem te zijn, zolang je maar de goede dns servers ingesteld hebt.
de enige uitzondering hierop is als je pre-win2k clients hebt en je ddns registratie via de dhcpserver wilt regelen.
Pagina: 1