Toon posts:

Avtask gebruikt 100% cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer heb opgestart gaat avtask.exe naar een tijdje 100% van mijn cpu gebruiken. Heel irritant, omdat andere dingen dan bijna niet werken. Ook na een schone win instal doet hij dat. Ik heb het vermoeden dat het aan panda anti virus ligt, maar meer weet ik niet. Op google en hier is het niet te vingen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je geeft ons veel te weinig informatie om mee te gaan gokken ;)

Welk OS, welke versie van Panda, welke updates van OS en van Panda? Verder natuurlijk: check je Windows event log, check het log van Panda, check hoe en wat als Panda niet draait.
edit:

avtask -> taakplanner / scheduler? Wat scheduled 'ie en lukt dat?

Een schone Windows installatie heeft bij mijn beste weten trouwens geen Panda aan boord :+

Kijk verder of Panda niet blijft hangen op het scannen van een bepaald bestand. Va de interface (ken ik niet) of via bijv. Sysinternals' Filemon.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-08-2005 09:44 . Reden: er zit geen a in scheduled :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:47:
Je geeft ons veel te weinig informatie om mee te gaan gokken ;)

Welk OS, welke versie van Panda, welke updates van OS en van Panda? Verder natuurlijk: check je Windows event log, check het log van Panda, check hoe en wat als Panda niet draait.
edit:

avtask -> taakplanner / scheduler? Wat ascheduled 'ie en lukt dat?

Een schone Windows installatie heeft bij mijn beste weten trouwens geen Panda aan boord :+

Kijk verder of Panda niet blijft hangen op het scannen van een bepaald bestand. Va de interface (ken ik niet) of via bijv. Sysinternals' Filemon.
Windows xp met panda 2004, alle updates van windows en panda.
Hoe kom ik bij die logs?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Panda: geen idee, zie F1 / handleiding. Windows: klik -> Start >> Performance and Maintenance >> Administrative Tools >> Event Viewer.

Filemon: eerst downloaden van de site :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Welk Service Pack van Windows XP? Ik zou als het zonder SP is maar even updaten naar SP2.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:56

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

pinockio schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:46:
Welk Service Pack van Windows XP? Ik zou als het zonder SP is maar even updaten naar SP2.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit. Zijn er meer mensen die dit hebben met panda?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Kijk nog even naar mijn vragen over schedules en filemon: misschien kan je dan wat uitvinden :)

(En neem natuurlijk contact op met Panda).

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 22:42
ja heb het ook met panda 2005 en nog steeds niks gevonden hoe het te verhelpen.
Ik weet niet wat die avtask aan het doen is, maar verdorie hij mag geen 100 percent cpu pakken, priority verlagen werkt ook niet :(

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik heb ook Panda 2005 en ik zit ook met hetzelfde probleem :(

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lees dan in ieder geval de antwoorden die al in dit topic staan even door; wellicht kun je het probleem dan verhelpen? Ik zie vooral van F_J_K erg veel nuttige tips waar informatie uit komt rollen die ik jullie nog niet heb zien posten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Welk panda product gebruik je exact? De titanium of de Platinum?
Kan je ook eens nakijken welk het versienummer is? Dit vind je bovenaan in de titelbalk als je het programma opent.

ik ben zelf werkzaam bij panda, dus zal je wel gerust helpen hiermee

• koedie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12-2025
Deze Panda jaagt ook mij de boom in... Ook bij mij gebruikt Avtask.exe 100% CPU. Dit gebeurt wanneer ik een willekeurige scan uitvoer. Het is dus niet meer mogelijk om wat dan ook te scannen. Ik gebruik Panda Titanium 2004 en XP Home SP2. Inmiddels de Panda opnieuw geinstalleerd en een update uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Binnenkort moet ik de licentie verlengen maar ik denk dat ik maar een ander antivirus aanschaf. Jammer want verder beviel het wel... :(

Verwijderd

USB Vaccinatie Hulpprogrammatje wellicht waarschijnlijk voor ontwikkelingslanden Allerbeste Panda Software.

[ Voor 248% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 19:32 ]

Pagina: 1