Toon posts:

Web-Interface voor netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hail tweakers

Ik kan moeilijk de search gebruiken gezien hetgeen wat ik zoek nogal moeilijk te formuleren is in een paar woorden maar wat ik wil is alsvolg.

Voor mijn thuisnetwerk wil ik graag bestanddeling realiseren zodat mensen die hier in het netwerk zitten bestanden van mijn computer af kunnen halen.
De grap is dat ik dit wil realiseren via een web-interface zegmaar.
Gewoon een pagina waar je het gewenste bestand aan kunt klikken waarop hij het vervolgens download.
Het is ook de bedoeling dat je met die pagina kunt browsen door de door mij beschikbaar gestelde bestanden.
Dan wil ik ook nog als het even kan (geen verrijste dus) die pagina extern hosten (ik heb een webhost met sql/php al die grappen en grollen die erbij horen) zodat ik ook vanaf een andere locatie dingen kan bijhouden. Het is echter niet te bedoeling dat mensen buiten dit netwerk mijn stuff kunnen gaan downloaden.

Misschien is het heel simpel wat ik zoek maar ik kan er na goed een half uur google niet veel bijzonders over vinden.

MvG McKillem

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

hmmmmmm, een FTP server misschien??

[ Voor 86% gewijzigd door punica op 17-08-2005 03:53 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

apache oid installeren op een niet standaard poort (die je dan ook niet openzet in je firewall, router) en zolang er geen index.html bestand in staat werkt het denk ik.
of je met apache een virtuele directory kan aanmaken weet ik niet? ook is het dan alleen lezen.
Zo had ik vroeger mijn mp3 collectie in een submap op mijn www server zodat ik er altijd snel bijkon in het buitenland.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Je zou eenvoudigweg een webserver kunnen draaien op je computer. Stel hem dan zo in dat ie een directory listing weergeeft van het door jou opgegeven pad. Andere mensen in het netwerk kunnen dan simpel hun browser openen en naar jouw IP-adres surfen.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 02:22
(jarig!)
Apache instellen, en in de config file indexes aanzetten (Options +Indexes) hiermee zorg je ervoor dat files in directories worden weergegeven als er geen index.php/html in zit :) eventueel in de config file instellen dat apache op een andere poort luistert in de ports.conf

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

HFS - Http File Server

http://www.rejetto.com/sw/

is dit iets?

Als je je poorten niet naar buiten mapt. Kan je alleen via je interne ip erop komen.

.exe starten, en bestanden erin slepen. Supersimpel.

[ Voor 52% gewijzigd door XthinkZ op 17-08-2005 04:42 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb een script van Nightbird die precies doet wat je wil als er gebruikt wordt gemaakt van statisch ip adressen.

Je maakt een webserver die (met dit script) een directory listing geeft van bijv. je MP3 directory als zijnde een html bestand, niemand kan er op dat moment van downloaden.
Op het moment dat je het ip van iemand toevoegd aan het script worden de MP3'tjes klikbaar em kan iemand ze downloaden.

voorbeeld is http://mp3.leijdeckers.nl
(let op! er zit google reclame op die pagina dus niet bedoeld als spam !! Ook valt er dus niets te downloaden)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

kom op , hier is ruim zat over te vinden.
Installeer een willekeurige webserver, maak een virtual directory genaamd "cee" aan, en zet de document root op C:\ en zet directory browsing aan. Klaar

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.