[paint shop] rand maken om niet-rechthoekige selectie

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 13:19

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
ik wil iets heel simpels, maar ik loop er al een paar uur mee te k*tten, hopelijk kan iemand mij zo vertellen hoe ik dit snel en simpel in PaintShop Pro (9) kan doen.
ik heb dit plaatje. ik kan hier een selectie omheen maken (duh).
nu wil ik hier een zwarte (getekende rand) omheen hebben, maar dan dus in de vorm van de 4-hoek. hoe doe ik dit?

ik heb al geprobeerd de selectie met "feather" te doen, op zich maakt hij de selectie van de 4-hoek dan al ruim, maar zelfs als ik de achtergrond zwart maak en dan die feather-selectie doe, copy-past naar een nieuw plaatje, dan krijg ik geen rand... is mijn probleem beetje duidelijk? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/rand.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Ik snap het niet helemaal, je wil gewoon een outline/stroke om dat grijze ding heen?

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Selecteer het grijze vlak (gewoon op de pixel precies), vergroot de selectie (in het 'selection' menu staat geloof ik een 'modify' sub menu met daarin de optie 'expand', maar pin me d'r niet op vast, 't is lang geleden dat ik psp gebruikt heb) en vul dat wat dan teveel is met de kleur die je wilt ? (als je een border om dat grijze vlak wilt hebben natuurlijk)