Game pc op ebay

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
Ik heb op ebay duitsland een mooie pc gezien voor een mooie prijs:

http://cgi.ebay.de/A64-40...47832QQrdZ1QQcmdZViewItem

nu vroeg ik me af of iemand weleens een pc heeft gekocht via ebay?
iemand slechte ervaringen mee? bv garantie oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19
ziet er goed uit, maar zo'n pc met de post versturen zie ik persoonlijk zelf niet echt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Meestal zijn dingen op ebay wel te verzekeren dus als er wat fout gaat..
Heb nog geen slechte ervaringen met ebay gehad, maar een pc heb ik
er nog nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

misschien is dit van een winkel. Winkels durven geregeld ebay gebruiken als gratis reclame.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

er zitten mij teveel fouten in de advertentie
Prozessortyp: AMD-64-Newcastle Prozessorgeschwindigkeit: 4 GHz
AMD 64 BIT Spezial 4000 (2600MHz) Newcastle ; 800MHz FSB; Hyper Trade
een AMD op 4ghz? nja de bedoeling is voor mij duidelijk maar niet voor iedereen
Hyper Trade :?
een a64 4000+ op 2600 mhz? ze zijn er alleen als 2400 mhz
een newcastle 4000+ ? nee die stoppen bij 3400+
Original 2400MHz, eingestellt auf 2600MHz
:/

hier houdt het voor mij al op

edit: ik keek toch nog even verder :+
Netzteil
550 Watt 120mm Technik
Ein leises und leistungsstarkes Netzteil mit 550Watt aus dem Hause Power spricht für Qualität und Power
ja dat is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bekend merk... de 550 watt + het niet kennen van het merk deed mij denken aan een Q-tec rebrand
en raad eens ik had gelijk
soort van pricewatch 25 euro kost dat ding

nou pc kopen via ebay is opzich niks mis mee denk ik, maar ik denk dat je wordt opgezadeld met CRAP. Er zit een overgeklokte cpu in (dat pik ik alleen van bedrijven als alienware etc, die stoppen er tenminste nog fatsoenlijke koeling bij) op een luchtkoeler, een heel dikke grafische kaart en dat alles aangedreven door een voeding met de trekkracht van een trabant met 4 lekke banden in de modder :/
ik zou even iets verder kijken als ik jou was

en nu ik er nog eens over nadenk.. ik keek ook eens naar de prijs.. 1199 euro :/ voor dat geld kan er als je naar de prijs van de andere componenten kijkt nooit goed merkgeheugen in zitten, een merk vermelden ze dan ook niet. Aangezien de MP van een newcastle gelocked is (ja toch?) is de fsb(of net hoe dat heet op een k8 platform) overgeklokt (216 mhz) en het lijkt me dat er geen leuke geheugendivider hiervoor is dus dat je geheugen of op crappe timings draait, of onstabiel is
of beide :/

maar ja genoeg afgekraakt ik ga weer verder proggelen :+

[ Voor 66% gewijzigd door DataGhost op 17-08-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Arieke schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:50:
misschien is dit van een winkel. Winkels durven geregeld ebay gebruiken als gratis reclame.
Volgens mij is het van een winkel ja. Hij heeft ook een aparte eBay store: linkje
DataGhost schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:51:

[...]

[...]

Een slechte productomschrijving en een proc die 200MHz overgeclockt is dus. Die productomschrijving, tja... Dat standaard overclocken heb ik bij normale PC winkels ook wel zien gebeuren hoor. Zolang je bij die winkel nog garantie hebt geldt dat afaik ook gewoon op die door hun gemaakte overclock, dus wat kan het kwaad?

Ik vind het op de slordige specs na er niet echt onbetrouwbaar uitzien.

Als je dit trouwens ziet:
Bewertungsprofil: 4763
Positive Bewertungen: 99,7%
Mitglieder, die mich positiv bewertet haben: 4780
Mitglieder, die mich negativ bewertet haben: 16
Alle positiven Bewertungen: 5099
Zal dat ook wel goed zitten.

Ik zou het zelf denk ik wel vertrouwen. Of jij het vertrouwd moet je zelf weten, het kán mis gaan natuurlijk...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou het nooit doen. Waarom? Je weet niet of je het krijgt. Garantie. Je weet niet wat je krijgt. Ik heb hier ook nog een PIV 3 ghz die als testproc dient. Deze is te vaak met 70 graden gestopt met werken. Waarom? Sommige mensen vergeten af en toe de koeler erop te monteren. De processor doet het wel maar voor mijn server heb ik toch maar even een Intel Celeron 2,5 64 bits gepakt. Wel langzamer maar wel betrouwbaarder. Ga gewoon naar een winkel en laat je goed voorlichten(of misschien wel oplichten).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat die rating van 'klanten' betreft, het is heel makkelijk om een positieve feedback te posten. Er zijn al mensen opgelicht geweest door verkopers die volgens hun rating te goeder trouw waren hoor...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19
DataGhost schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:51:

[...]

[...]

edit: ik keek toch nog even verder :+

[...]

ja dat is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bekend merk... de 550 watt + het niet kennen van het merk deed mij denken aan een Q-tec rebrand
en raad eens ik had gelijk
soort van pricewatch 25 euro kost dat ding

nou pc kopen via ebay is opzich niks mis mee denk ik, maar ik denk dat je wordt opgezadeld met CRAP. Er zit een overgeklokte cpu in (dat pik ik alleen van bedrijven als alienware etc, die stoppen er tenminste nog fatsoenlijke koeling bij) op een luchtkoeler, een heel dikke grafische kaart en dat alles aangedreven door een voeding met de trekkracht van een trabant met 4 lekke banden in de modder :/
ik zou even iets verder kijken als ik jou was

en nu ik er nog eens over nadenk.. ik keek ook eens naar de prijs.. 1199 euro :/ voor dat geld kan er als je naar de prijs van de andere componenten kijkt nooit goed merkgeheugen in zitten, een merk vermelden ze dan ook niet. Aangezien de MP van een newcastle gelocked is (ja toch?) is de fsb(of net hoe dat heet op een k8 platform) overgeklokt (216 mhz) en het lijkt me dat er geen leuke geheugendivider hiervoor is dus dat je geheugen of op crappe timings draait, of onstabiel is
of beide :/

maar ja genoeg afgekraakt ik ga weer verder proggelen :+
heb t nog een keer doorgelezen, en het gaat om een 3400+ die volgens hun een 4000+ overtreft dus dat klopt kwa specs (weet niet of die een 4000+ overtreft )..

Voeding zou best Q-tek 550 kunnen zijn, echter heb ik ook al een jaar zo'n ding en eigenlijk geen klachten en ik heb best wel wat 'slurpende' hardware erin zitten. Heb hem toen is gekocht omdat ik een 550+ voeding nodig had en geen geld voor een ander merk hehe. Maar draait allemaal al meer dan een jaar (zie sig en eerste pc). Ga binnenkort wel over op een OCZ 600w en andere cpu maar die Qtek doet het nog steeds. Qtek heeft zijn eigen ruiten ingegooid met hun 350/400w voedingen, die schijnen idd bagger te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
jah het is natuurlijk toch een beetje link om voor zoveel
geld iets op ebay te kopen, en als er iets mis mee is moet
je em weer terugsturen en ben je weer een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik denk dat het wel veilig is om die pc daar te kopen, als je zo naar die feedback kijkt. Ik denk dat je erop kan vertrouwen dat je krijgt wat er staat. Score 4773 krijg je niet door fraude, dat is echt onmogelijk. Nadeel is:
  1. je krijgt een simpel kastje, voor een betere moet je bijbetalen
  2. je krijgt een 3400+, die 200 mhz overclocked is, zodat die dezelfde specs heeft als de 3700+ (blijft socket 754) Hoe zit het moet de koeling?
  3. verzendkosten 50 euro
  4. garantie: terugsturen naar duitsland
  5. goedkope voeding, maar wel sterk genoeg voor het systeem waarschijnlijk...
  6. merk van geheugen wordt niet genoemd, maar wel 10 jaar garantie staat er...
  7. Waarom socket 754 en niet socket 939?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet doen, er staat zoveel onzin in die advertentie, dat getuigt toch niet echt van deskundigheid, meer van misleiding.

AMD 64 BIT Spezial 4000 (2600MHz) Newcastle ; 800MHz FSB; Hyper Trade

eerst hebben ze het over een 4 Ghz processor, dan gaat het over een 2,4 Ghz Newcastle, die overclocked is naar 2,6 Ghz waardoor het plotseling beter is dan een 4000+ ?

Ook socket 754 is verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook iet doen, kijk eens wat je voor deze prijs zelf in mekaar kan steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:15:
Ik zou het ook iet doen, kijk eens wat je voor deze prijs zelf in mekaar kan steken...
ik denk dat ik meer kwijt ben als ik die onderdelen los moet kopen
en zelf in elkaar zet. Dit topic was eigenlijk ook meer bedoelt om
ervaringen te delen met mensen die een pc op ebay hebben gekocht.
Staan nog een aantal andere pcs op die ik ook wel leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
superpolm schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

ik denk dat ik meer kwijt ben als ik die onderdelen los moet kopen
en zelf in elkaar zet. Dit topic was eigenlijk ook meer bedoelt om
ervaringen te delen met mensen die een pc op ebay hebben gekocht.
Staan nog een aantal andere pcs op die ik ook wel leuk vond.
Dezelfde verkoper bied ook een vrijwel identiek systeem aan met een socket 939 athlon 64 3500+ voor 50 euro meer. Misschien een beter idee?

Over de ervaringen: ik heb er wel eens een pc verkocht, telt dat ook ;) Hoe dan ook, ik zou goed kijken naar de feedback van zo'n persoon/zaak, en hoeveel goedkoper/duurder zo'n systeem is bij zo'n verkoper vergeleken met de losse onderdelen. Als het niet veel verschilt moet je het spul gewoon zelf in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou je iets meer kunnen vertellen? Zoals je al weet stellen we het wel op prijs dat je wat zelfonderzoek doet, en op dit moment kan ik daar weinig van terugvinden in je post...

• superpolm
Aikeleer schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:34:
Zou je iets meer kunnen vertellen? Zoals je al weet stellen we het wel op prijs dat je wat zelfonderzoek doet, en op dit moment kan ik daar weinig van terugvinden in je post...
Dit is mijn onderzoek: mensen vinden die ervaring ermee hebben
Pagina: 1