Toon posts:

Burn in sessie .. waar is het goed voor?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor verhalen van dat het goed is om je nieuwe PC een 'burn in sessie' te geven. Dus om hem een langere tijd vol te belasten als ie nog nieuw is.

Waar is dit in hemelsnaam goed voor, en hoe lang moet zo iets duren?

---------
MooH!! :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij is dat gewoon om te kijken of het systeem wel stabiel genoeg is.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die burn in sessie is om het volgende:

Stel, je koopt een complete PC in een winkel.

Op de afgesproken dag kom je hem ophalen. De verkoper gaat achter kijken, en zegt vervolgens tegen je: De burn-in sessie is nog niet afgelopen, kunt u over een uur terugkomen?

Natuurlijk wil je een goed geteste PC, want anders rijd je voor *** heen en weer. Dus bij de bakker bestel je een broodje, en na een uur krijg je de PC mee.

Nu moet je niet gek opkijken als thuisgekomen de complete PC niet werkt. Even nakijken in de kast leert dat er een IDE kabel verkeerd is aangesloten, kabels van ledjes verkeerd om zitten en schijven met 1 schroef vastzitten. Bovendien is het moederbord defect, en werkt de harde schijf gebrekkig.

Wat is er gebeurd: De verkoper ziet dat er nog geen reet aan je PC is gedaan, geeft een "technisch medewerker" opdracht zo snel mogelijk een PC inelkaar te schroeven, en die op de balie klaar te zetten. De medewerker grijpt wat spullen bijelkaar (en aangezien het in de gemiddelde zaak een zooitje is, grijpt hij onder andere afgekeurde (kapotte) rommel mee). Met die stapel afvel schroeft hij een PC inelkaar, en zonder ook maar de stekker in het ding te zetten, wordt hij op de balie gesmeten.

De klant rijd gelukkig naar huis, omdat hij zeker weet dat zijn PC de 24-uurs burn-in test (klinkt gevaarlijk en heavy! met succes heeft doorlopen.

En daarom, daarom is de burn-in test zo belangrijk: dit geeft de malafide verkoper de kans effe snel zijn eigen stront op te ruimen.

Ik verklaar dat dit verhaal geheel op waarheid berust, en ik zeg er lekker niet bij dat de computer bij DES vandaan kwam. Sindsdien heb ik internet, en weet ik beter.....

Verwijderd

Topicstarter
Oftwel de Burn In is een fabeltje?

Mijn nieuwe PC (vandaar dat ik de topic startte) gaat toch als een grote stapel dozen en zakjes bij de PC Boer vandaan komen, waarna ik zelf wel met een schroevendraaier of 2 aan de slag ga :)

FF recap: ik hoef straks me eigen PC niet af te beulen, want de hele burn in is een tijdrekker van de PC Boer?!

Nahja, offie stabiel is kom ik vanzelf wel achter. Het koetje zal er vanaf het eerste uur op draaien, dus de CPU wordt in iedergeval grondig getest ..

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Gelukkig gaat het niet in elke winkel zo

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Wat is een goed programma voor een Burn-In Sessie dan?

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
Blasphemy, zo'n vraag! Heb je geen koetje grazen?

Koetje = D.net-client. GEbruikt al je idle CPU-cycles om RC5-codes te kraken. Zodoende 100% CPU-belasting (maar geen trager systeem!)

Kijk op het Dutch power Cows gedeelte van het forum, en install als de wiedeweerga een koetje op je eigen PC, die van je pa en ma en van al je vriende/kennissen. En ook op school!

-------
MooH :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En zodra je koetje een dag loopt, ga je naat de statistieken, en zeg je dat je lid wilt worden van team " Dutch Power Cows "

Wat mij opvalt is dat vooral de wazige hardware winkels schermen met "burn-in test". De winkels die het gewoon normaal voor elkaar hebben, spreken er niet over. Wellicht dat ze wel testen, maar ze zorgen er ook voor dat systemen op tijd klaar zijn, en dat ze getest zijn VOORDAT de klant ze komt halen.

Vroeger had ik zo'n programmatje, dat de boel testte. Maar dat proggie herkende bij maar de eerste 16 MB en is nu geheel achterhaald.

Verwijderd

Hmz... Een goeie burn-in test ALLE onderdelen van je PC.

Normaal gesproken wordt het systeem 24 uur getest op deze manier:

1) Files kopieren van CD naar HD
2) Windows starten
3) Weer filetjes copieren
4) Windows afsluiten
5) goto 1

Geloof, dit haalt het rotte spul er met 99% zekerheid uit...

Verwijderd

Kopieer 2x tegelijkertijd, "bug" in windows --> 2 dingen met verkenner kopieeren is 20x zo langzaam :)
Duurt het wat langer, draai ook even 4 uur lang een loop van sysmark en 4 uur een loop 3D mark..! Gooi de pc ook effe van de trap af ofzo :) LOL

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY